Ανάγκη για να φτάσει όσο γίνεται πιο σύντομα το τρένο στην Πάτρα δείχνουν τα στοιχεία που προκύπτουν για την κίνηση των φορτηγών στο νέο λιμάνι.
Η κίνηση των φορτηγών αποτυπώνει επί της ουσίας τις εμπορικές συναλλαγές και το διαμετακομιστικό εμπόριο μέσα από το νέο λιμάνι.
Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία που έχουν βγει στο φως της δημοσιότητας η κίνηση των φορτηγών στο νέο λιμάνι της Πάτρας κατά τη διάρκεια των ετών της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων που υπήρξαν στις μετακινήσεις, δεν επηρεάστηκε σχεδόν καθόλου από τις πρωτόγνωρες συνθήκες που διαμορφώθηκαν.
Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2022 τα διερχόμενα φορτηγά από το λιμάνι της Πάτρας ήταν περισσότερα από την αντίστοιχη περίοδο του 2019, ένα χρόνο δηλαδή από την πανδημία.
Ελάχιστες ήταν οι απώλειες εξάλλου και στις αντίστοιχες περιόδους των ετών που μεσολάβησαν, το 2020 και το 2021. Το γεγονός αυτό, ότι δηλαδή το νέο λιμάνι της Πάτρας έχασε ελάχιστα από την εμπορική του δύναμη κατά την διάρκεια των ετών της πανδημίας, δείχνει, σύμφωνα με παράγοντες και επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι της Πάτρας, την τεράστια δυναμική του και το βεληνεκές του.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις η δημιουργία του εμπορικού λιμανιού τα επόμενα χρόνια και η όσο τον δυνατόν πιο άμεση εμφάνιση του σύγχρονου ηλεκτροκίνητου τρένου στον αστικό ιστό της Πάτρας αναμένεται να απογειώσει τις συναλλαγές, αυξάνοντας σε μεγάλο βαθμό τις μεταφορές, δίνοντας έναν άλλο αέρα στο διαμετακομιστικό εμπόριο και μια μεγαλύτερη πνοή στην τοπική οικονομία.
Ειδικότερα, από τη στιγμή που η ενεργειακή κρίση είναι πλέον εδώ και έχει εκτοξεύσει τα καύσιμα και το μεταφορικό κόστος. Το σύγχρονο ηλεκτροκίνητο τρένο θα δώσει την δυνατότητα σε δεκάδες επιχειρήσεις να διακινούν τα εμπορεύματα τους μέσω του νέου λιμανιού, γρήγορα και οικονομικά.