H στοματική υγιεινή είναι πολύ σημαντική, ειδικά όσο μεγαλώνουμε. Η υγεία των δοντιών και των ούλων μας όταν είμαστε νεότεροι είναι ένα θέμα που συνήθως δεν μας απασχολεί μιας και δεν έχουμε σχετικά προβλήματα. Με την πάροδο του χρόνου όμως, τα δόντια μας «υποφέρουν». Το κακό είναι πως πολλές φορές τα βλάπτουμε χωρίς καν να το συνειδητοποιούμε, όπως αναφέρει το vita.

Τι πρέπει να προσέχουμε

• Τα γλυκά

Μπορεί μεγαλώνοντας να μην καταναλώνουμε τόσα γλυκά όπως κάναμε μικρότεροι, αλλά πολλά επεξεργασμένα τρόφιμα και ποτά περιέχουν ποσότητες «κρυμμένων» σακχάρων. Λιχουδιές όπως το κέικ, τα μπισκότα και οι καραμέλες πρέπει να αποτελούν ένα πολύ μικρό μέρος της διατροφής μας.

Προσπαθήστε να αυξήσετε την ποσότητα των σνακ με βάση τα φρούτα και τα λαχανικά και ελαχιστοποιήστε την κατανάλωση γλυκών.

•Τα ροφήματα

Τα αναψυκτικά είναι γεμάτα ζάχαρη και ακόμη και τα προϊόντα χαμηλά σε σάκχαρα, εξακολουθούν να είναι βλαβερά για τα δόντια μας. Το ίδιο ισχύει και για τους συμπυκνωμένους χυμούς. Εκτός αυτών, έχετε κατά νου πως το αλκοόλ, ο καφές και φυσικά το κάπνισμα «λερώνουν» έντονα τα δόντια μας.

Μην βουρτσίζετε τα δόντια σας αμέσως μετά την κατανάλωση ροφημάτων με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερη διάβρωση των δοντιών. Αφήστε να περάσουν μία ή δύο ώρες. Αντικαταστήστε αυτά τα ροφήματα με άλλα λιγότερο όξινα, όπως λίγο γάλα και πολύ νερό.

• Τα αποξηραμένα φρούτα

Τα αποξηραμένα φρούτα όπως οι σταφίδες και η σουλτανίνα, όσο καλά κι αν είναι για εσάς, είναι πλούσια σε φυσικά σάκχαρα. Επιπλέον, «κολλάνε» εύκολα στα δόντια και στα ούλα μας.

Ένας «απαλός» καθαρισμός με οδοντικό νήμα ή ένα ξέβγαλμα με ένα καλό στοματικό διάλυμα συνιστάται για την προστασία της στοματικής σας υγιεινής.
Η φροντίδα που πρέπει να τους παρέχετε

Ένας τακτικός οδοντικός καθαρισμός (ιδανικά κάθε 6 μήνες) για τον έλεγχο, την προστασία και τη διατήρηση της υγείας και της λευκότητας των δοντιών σας, είναι απαραίτητος.

Μια αποτελεσματική και προτεινόμενη από τον οδοντίατρό σας οδοντόκρεμα βοηθά επίσης.

Επιλέξτε ένα «ποιοτικό» στοματικό διάλυμα για μετά το βούρτσισμα. Χρησιμοποιήστε μεσοδόντια βουρτσάκια ή οδοντικό νήμα για πιο αποτελεσματικό καθαρισμό.

Μην αμελείτε να πλένετε τα δόντια σας 2 φορές την ημέρα, όπως συνιστούν οι ειδικοί, με μια καλή οδοντόβουρτσα. Ο τρόπος που τα πλένετε είναι πολύ σημαντικός διότι μην ξεχνάτε: άλλο πλυμένο και άλλο καθαρό! Συμβουλευτείτε λοιπόν τον οδοντίατρό σας τόσο για τον τρόπο που πρέπει να ακολουθείτε στο βούρτσισμα, όσο και για τα κατάλληλα προϊόντα που πρέπει να προμηθευτείτε.

Τέλος, αποβάλετε το άγχος. Το στρες, ακόμη κι αν δεν είναι έντονο, αποτελεί μια αιτία στοματικού έλκους και ερεθισμών.