Ο τουρισμός στην Ελλάδα προσελκύει το ενδιαφέρον του γερμανικού τύπου που εστιάζει με σημερινό δημοσίευμα στο θέμα των αποδείξεων.

Όπως αναφέρει η DW, σε ανταπόκριση της εφημερίδας Rheinische Post από την Αθήνα, ο τίτλος αναφέρει «Οι τουρίστες καλούνται να βελτιώσουν τη φορολογική ευσυνειδησία στην Ελλάδα».

«Apόdixi please» η καμπάνια της ΑΑΔΕ

Όπως επισημαίνει το ρεπορτάζ: «Κατά την άφιξή τους στην Ελλάδα οι τουρίστες βλέπουν το σλόγκαν ‘Apόdixi please' σε μεγάλες οθόνες, ενώ περιμένουν στο αεροδρόμιο για να παραλάβουν τις αποσκευές τους.

Εκεί ενημερώνονται ότι μόνο όποιος παίρνει απόδειξη είναι υποχρεωμένος να πληρώσει: ‘Πριν πληρώσετε για ένα προϊόν ή μία υπηρεσία, θα πρέπει να ζητήσετε απόδειξη, λέγοντας ‘Apόdixi please'. Αν δεν σας δώσουν, δεν χρειάζετε να πληρώσετε'. Ενημερώνονται επίσης ότι στην Ελλάδα όλοι οι πωλητές αγαθών και υπηρεσιών είναι υποχρεωμένοι να δέχονται πιστωτική κάρτα. Εξαιρούνται μόνο οι οδηγοί ταξί και τα περίπτερα».

Η εφημερίδα του Ντίσελντορφ αναφέρει ότι στόχος της καμπάνιας είναι να περιοριστεί η φοροδιαφυγή «που καλπάζει στην Ελλάδα. Ιδιαίτερα στον τουριστικό κλάδο, σε ταβέρνες, μπαρ, καφέ ξενοδοχεία, αλλά και στην ενοικίαση αυτοκινήτων και ομπρελών για την παραλία, καθώς και στους πωλητές αναμνηστικών δώρων πολλά ευρώ δεν καταγράφονται στις ταμειακές μηχανές».

Το δημοσίευμα επισημαίνει πάντως ότι υπάρχει πρόοδος στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής: «Το Δημόσιο δεν επαναπαύεται στη βοήθεια των τουριστών. Τους καλοκαιρινούς μήνες ελεγκτές, που υποδύονται τους ταξιδιώτες, ελέγχουν εάν εκδίδονται οι απαραίτητες αποδείξεις, όπως προβλέπει η νομοθεσία.

Την περασμένη εβδομάδα εντόπισαν λαβράκι στη Μύκονο, το νησί των πλούσιων και διάσημων. Σε γνωστό παραλιακό εστιατόριο διαπίστωσαν ότι μόνο σε μία ημέρα δεν είχαν εκδοθεί αποδείξεις για εισπράξεις 85.450 ευρώ. Τώρα η επιχείρηση καλείται για ενδελεχή φορολογικό έλεγχο».