Οι φλεβικές παθήσεις – ιδίως των κάτω άκρων – επιδεινώνονται το καλοκαίρι λόγω του ήλιου και της μειωμένης υγρασίας που προκαλείται από τις ακτίνες UV στα ανώτερα στρώματα της επιδερμίδας.

Αν έχετε κιρσούς ή ευρυαγγείες στα πόδια σας, οι υψηλές θερμοκρασίες θα σας δημιουργήσουν φαγούρα, οίδημα, πόνο και κράμπες. Ο ύπνος σας θα είναι πιο ανήσυχος, ενώ δεν θα αντέχετε την ορθοστασία. Αυτό συμβαίνει γιατί οι φλέβες διαστέλλονται από την υψηλή θερμοκρασία με αποτέλεσμα να επιβαρύνονται όσοι πάσχουν από φλεβική ανεπάρκεια. Για να απολαύσετε το καλοκαίρι πρέπει να τηρείτε απλές καθημερινές συμβουλές και να θυμάστε ότι σύμφωνα με τους επιστήμονες, οι ήπιες μορφές φλεβικής ανεπάρκειας και κιρσών χωρίς συμπτώματα, δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση ένδειξη για επείγουσα επέμβαση.

Τρόποι προφύλαξης
Αποφύγετε την υπερβολική έκθεση στον ήλιο.

Φοράτε αντιηλιακό. Να εφαρμόζετε άφθονο όχι μόνο στα πόδια σας, αλλά και στο πρόσωπο και τη μύτη, όπου το λεπτότερο δέρμα είναι πιο επιρρεπές στην εμφάνιση ευρυαγγειών.

Παραμείνετε ενυδατωμένες και δροσερές. Αν πάσχετε από κιρσούς ή φλεβική ανεπάρκεια καλό είναι να διατηρείτε το σώμα σας δροσερό, να μην παραμένετε σε εξωτερικό χώρο πολλή ώρα χωρίς κλιματισμό και μην φοράτε στενά ρούχα.

Πίνετε πολύ νερό. Εντάξτε στην διατροφή σας σαλάτες και φρούτα που ενυδατώνουν το δέρμα και τις φλέβες.

Κολυμπήστε άφοβα! Θα διατηρήσετε την φυσιολογική κυκλοφορία του αίματος και θα προλάβετε τη διαστολή των φλεβών. Το κολύμπι βοηθάει τους μύες των άκρων, δεν επιβαρύνει τις αρθρώσεις και βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος προς την καρδιά και τους πνεύμονες.

Περπατήστε ή κάνετε μία βραδινή ποδηλατάδα…

Αποφύγετε τα ψηλά παπούτσια. H κακή στάση που αποκτά το πόδι φορώντας τακούνια δεν επιτρέπει στους μύες της γάμπας να προωθήσουν το αίμα από τα πόδια προς την καρδιά, με αποτέλεσμα το αίμα να λιμνάζει, δημιουργώντας αίσθημα βάρους και οίδημα στα πόδια. Προτιμήστε σανδάλια και σαγιονάρες.

Αν ταξιδέψετε φορέστε κάλτσες συμπίεσης για να μειωθεί ο κίνδυνος φλεβικής ανεπάρκειας ή και θρόμβωσης. Κουνήστε τα πόδια ακόμα και στη θέση που κάθεστε και κάνετε στάσεις ανά 3 ώρες για περπάτημα.

instyle.gr