Τουρισμός σε χαμηλές πτήσεις για την Αχαΐα και την Πάτρα, σε αντίθεση με τα νησιά του Ιουνίου και του Αιγαίου ή ακόμα και της Ηλείας και της Μεσσηνίας, όπου και εκεί η πληρότητα των ξενοδοχείων ήταν το περασμένο δίμηνο σε μεγαλύτερα ποσοστά από αυτά των ξενοδοχειακών καταλυμάτων της δικής μας περιφερειακής ενότητας.

Στην περιοχή της Αχαΐας η τουριστική περίοδος από πλευράς του εισερχόμενου τουρισμού ξεκίνησε ουσιαστικά από τον Ιούλιο και τα προσχήματα έσωσαν από τη στιγμή που απουσίαζαν οι Ρώσοι, οι Ουκρανοί και οι Λευκορώσοι, οι Γερμανοί, οι Πολωνοί και οι Έλληνες κάποια από τα Σαββατοκύριακα.

Αυτά το περασμένο δίμηνο. Για τον Αύγουστο η πληρότητα των ξενοδοχειακών καταλυμάτων είναι γεγονός ότι ανεβαίνει. Υπάρχουν περισσότερες κρατήσεις από Γερμανία και από Πολωνία, ενώ έχει ανέβει κάπως και η ζήτηση από τις άλλες αγορές της Κεντρικής και της Ανατολικής Ευρώπης.

Από Δυτική Ευρώπη με εξαίρεση την Γερμανία υπάρχει μία μικρή ροή Ιταλών και μία ακόμα πιο μικρή Γάλλων (κυρίως στο Λόγγο). Βασικός όμως τροφοδότης για τον Αύγουστο κυρίως για την περιοχή της Αιγιαλείας παραμένει ο εσωτερικός τουρισμός και οι Έλληνες επισκέπτες που αυτή την περίοδο παίρνουν την άδεια τους από την εργασία τους.

Η πληρότητα των ξενοδοχείων στην Αιγιαλεία και στην Δυτική Αχαΐα αναμένεται να φτάσει το πρώτο εικοσαήμερο του Αυγούστου το 90% με 95%, όμως αυτό θα κρατήσει για ένα μόλις διάστημα, ενώ τα ποσοστά αυτά θα πέσουν από τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο που η καλοκαιρινή περίοδος λήγει και μαζί με αυτή λήγει και η τουριστική σεζόν τουλάχιστον για την περιοχή μας.

Συμπερασματικά δεν φαίνεται να αλλάζουν πολλά πράγματα για την Αχαΐα τη φετινή καλοκαιρινή τουριστική σεζόν σε σύγκριση με αυτή του ’21. Στο αεροδρόμιο του Αράξου οι αφίξεις και οι αναχωρήσεις κυμαίνονται στο ίδιο επίπεδο με την αντίστοιχη περσινή σεζόν, ενώ στο νέο λιμάνι της Πάτρας παρατηρείται μια μεγαλύτερη κινητικότητα που όμως δεν είναι ικανή για να κάνει την διαφορά.

Σύμφωνα με τους ξενοδόχους των κενό των Ρώσων και γενικότερα των ρωσόφωνων αγορών που έφερε οι πόλεμος δεν καλύπτεται ούτε από τους ξένους, ούτε από τους Έλληνες.