Η συζήτηση που έγινε από την ένωση ξενοδόχων της Αχαΐας για την ανάπτυξη σχέσεων και με άλλες αγορές που μέχρι τώρα η περιοχή δεν είχε αναπτύξει τουριστικά, είχε ως κεντρικό της άξονα τον οδικό τουρισμό.

Από τη στιγμή που η Ρωσία, η Ουκρανία και η Λευκορωσία είναι αγορές χαμένες για το φετινό καλοκαίρι, η περιοχή θα πρέπει να βρει άλλες αγορές που θα μπορούσε να αποκτήσει δυναμική.

Οι αγορές αυτές σχετίζονται με τον οδικό τουρισμό και έχουν να κάνουν κυρίως με αυτές των Βαλκανίων, δηλαδή τις γειτονικές χώρες που μέχρι σήμερα είχαν δείξει μία σαφή προτίμηση στην Βόρεια Ελλάδα και κυρίως στην Χαλκιδική.

Σέρβοι, Ρουμάνοι και Βούλγαροι γεμίζουν κάθε καλοκαίρι τα ξενοδοχεία και τα τουριστικά καταλύματα της Χαλκιδικής, αποτελώντας ένα σημαντικό ποσοστό της τουριστικής πίτας της περιοχής.

Η Δυτική Ελλάδα δεν προσελκύει τουρίστες από τις Βαλκανικές χώρες. Όμως οι δύο μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι της Ιόνιας Οδού και της Ολυμπίας Οδού δίνουν πλέον τη δυναμική στην περιοχή για να αναπτύξει σχέσεις με αυτές τις χώρες.

Ειδικότερα οι αγορές της Σερβίας και ένα ποσοστό της αγοράς της Ρουμανίας θεωρούνται αξιόλογες και μπορούν να ανεβάσουν το εισερχόμενο συνάλλαγμα στην περιοχή. Από κοντά και η αγορά της Κροατίας, του Μαυροβουνίου, της Βοσνίας και της Σλοβενίας.

Βέβαια το να καλυφθεί η απώλεια των Ρώσων, των Ουκρανών και των Λευκορώσων μέσω αυτών των αγορών είναι κάτι που θεωρείται απίθανο, τουλάχιστον για το φετινό καλοκαίρι.

Με δεδομένο όμως ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία συνεχίζεται και κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει κατά πόσο θα επηρεαστεί ο τουρισμός από αυτή την κατάσταση και τα επόμενα χρόνια, είναι αναγκαίο για την περιοχή να αναζητήσει από τώρα νέες αγορές για τις καλοκαιρινές σεζόν που έρχονται.