Ξεκινούν την Δευτέρα στις 11 Ιουλίου οι καλοκαιρινές εκπτώσεις, με τους εμπόρους όμως βλέποντας όλο αυτό το διάστημα της παρατεταμένης ύφεσης που χαρακτηρίζει την αγορά από την αρχή του 2022, να μην τρέφουν πλέον και πολλές ελπίδες για κάποια ανάκαμψη.

Άλλωστε, οι προσφορές σε πολλά καταστήματα ή και στα e-shop αυτών έχουν ξεκινήσει εδώ και αρκετό καιρό, όμως, δεν έχει υπάρξει το ανάλογο ενδιαφέρον από τον κόσμο.

Έμποροι που βρίσκονται στον χώρο του λιανικού εμπορίου εδώ και δεκαετίες κάνουν λόγο για ένα πρωτόγνωρο φαινόμενο για την παρατεταμένη πτώση της εμπορικής κίνησης, τονίζοντας ότι δεν το έχουν ξαναζήσει στην σταδιοδρομία και εκφράζοντας την ανησυχία τους για το που θα καταλήξει.

Σύμφωνα με τους εμπόρους η κρίση αυτή που περνάει η αγορά και κυρίως η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα από τις αρχές του 2022 είναι χειρότερη από την κατάσταση που επικρατούσε τα πρώτα χρόνια της οικονομικής κρίσης. Απλά σήμερα ένα μεγάλο ποσοστό των επιχειρήσεων κρατιέται όρθιο χάρη στα εργαλεία που εφαρμόστηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Τα εργαλεία όμως αυτά έχουν τελειώσει και πλέον θα πρέπει να δοθούν πίσω (βλέπε την επιστρεπτέα προκαταβολή), ενώ στην κρίση της πανδημίας ήρθε για να προστεθεί η ενέργεια και το κύμα της ακρίβειας.

Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς τα χρήματα του κάθε νοικοκυριού πηγαίνουν πλέον στο ρεύμα και στα καύσιμα, αλλά και στις ανατιμήσεις των τροφίμων και έτσι δεν περισσεύουν για τα είδη που σχετίζονται με τον χώρο του λιανικού εμπορίου, όπως τα ρούχα, τα υποδήματα, τα σεντόνια, τα μαγιό, τα εσώρουχα και τόσα ακόμα.

Ο τζίρος των επιχειρήσεων έχει πέσει συγκριτικά με πέρυσι πάνω από 60%, το κόστος των εμπορευμάτων έχει ανέβει σε ποσοστό που φτάνει το 150%, το 85% των εμπόρων έχει πλέον χρέη στα ταμεία, ενώ το 80% του εμπορικού κόσμου έχει οφειλές στην εφορία.

Μπροστά σε όλη αυτή την κατάσταση οι εκπτώσεις δεν μπορούν να προσφέρουν και τόσα πράγματα. Σύμφωνα με τους εμπόρους οι τιμές που θα μπουν στις βιτρίνες θα είναι αρκετά καλές, οι εκπτώσεις θα κυμαίνονται κατά μέσο όρο μεταξύ του 30% και του 50%, όμως η ψυχολογία του εμπορικού κόσμου έχει πέσει στο ναδίρ.