Προ δυσάρεστων εκπλήξεων βρέθηκαν ξαφνικά η ΕΡΓΟΣΕ και το Υπουργείο Υποδομών, μετά την απόρριψη του αιτήματος χρηματοδότησης του έργου υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα.

Όπως έγραψε η «Καθημερινή», το αίτημα για χρηματοδότηση με 168 εκατ. ευρώ, μέσω του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη (Connecting Europe Facility), αφορούσε στο τμήμα του σιδηροδρομικού έργου μεταξύ Ρίου-Αγίου Διονυσίου, που είναι συνολικού κόστους 198 εκατ. ευρώ και αποτελεί το προτελευταίο τμήμα πριν η γραμμή φτάσει στο νέο λιμάνι της Πάτρας.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, η Κομισιόν απέρριψε το αίτημα χρηματοδότησης της ΕΡΓΟΣΕ, γιατί θεωρεί υψηλό το κόστος του έργου και δαπανηρή την λύση της πλήρους υπογειοποίησης στο τμήμα της γραμμής Ρίο – Αγιος Διονύσιος – Νέο Λιμάνι μήκους 6,5 χιλιομέτρων, που αποτελεί πάγιο αίτημα του Δήμου Πατρέων και φορέων της περιοχής.

Επίσης, η Κομισιόν έλαβε υπόψη το ενδεχόμενο εκτροχιασμού του χρονοδιαγράμματος του έργου που θα πρέπει να αποπερατωθεί σε 60 μήνες από την ημερομηνία των υπογραφών. Και αυτό λόγω της πιθανότητας εμφάνισης καθυστερήσεων στην ολοκλήρωση των απαιτούμενων απαλλοτριώσεων λόγω αντιδράσεων τοπικών φορέων, αλλά και στην εξασφάλιση αδειοδότησης από την Αρχαιολογική Υπηρεσία.

Η εφημερίδα «Πελοπόννησος» σε επικοινωνία που είχε με πηγές της ΕΡΓΟΣΕ, επιβεβαίωσε τις αρνητικές εξελίξεις, αλλά, έλαβε την διαβεβαίωση ότι το αίτημα χρηματοδότησης του έργου θα επανυποβληθεί, αφού θα προχωρήσει ο ανταγωνιστικός διάλογος μεταξύ των ενδιαφερόμενων εργοληπτικών σχημάτων (ΤΕΡΝΑ με Intrakat, ΑΒΑΞ με Alstom και Ακτωρ με Μυτιληναίο), όπου πρόκειται να προσδιοριστεί η βέλτιστη τεχνικά και οικονομικά λύση για την υλοποίηση του έργου.

Οι ίδιοι κύκλοι της εταιρείας σχολίασαν στην «Π» ότι ένας φάκελος έργου για να κοπεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα πρέπει να έχει βαθμολογία χαμηλότερη από 15. «Πώς είναι δυνατόν να κόβεται ένα έργο με βαθμολογία 19,5 στο οικονομικό σκέλος, όπως το συγκεκριμένο;» διερωτήθηκαν οι ίδιες πηγές.

Αναφορικά με τις επισημάνσεις για τις πιθανές καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις και στις αρχαιολογικές εργασίες, οι ίδιες πηγές της εταιρείας τονίζουν ότι η ΕΡΓΟΣΕ δεν μπορεί να κάνει κάτι περισσότερο από όσα προβλέπει η Ελληνική νομοθεσία.