Η φτώχεια και ο μεγάλος ανταγωνισμός είναι τα βασικά στοιχεία που κρατούν τον καφέ στην Πάτρα φθηνό, ακόμα και τώρα που το κύμα των ανατιμήσεων στις πρώτες ύλες και η ενέργεια έχει φτάσει στα ύψη για τα καταστήματα εστίασης.

Στην Πάτρα η τιμή του καφέ ανάλογα με το είδος που επιλέγει ο πελάτης κυμαίνεται στο πλαστικό μεταξύ του 1,20 ευρώ (ο ελληνικός ), έως και 2,50 ευρώ ο (φρέντο καπουτσίνο) και αυτό μετά το περιβαλλοντικό τέλος που επιβλήθηκε από το κράτος.

Ο καφές στο τραπεζάκι ξεκινάει από τα 2 ευρώ και δεν ξεπερνάει τα 3,50 ευρώ, εκτός από σπάνιες περιπτώσεις που σίγουρα δεν αποτελούν τον κανόνα. Ο μέσος όρος της τιμής του καφέ στο γυάλινο ποτήρι είναι δηλαδή μεταξύ των 2,50 ευρώ και των 3,50 ευρώ.

Οι τιμές αυτές είναι αρκετά χαμηλές, συγκριτικά όχι μόνο με το κύμα ακρίβειας που υπάρχει στις μέρες μας, αλλά κοιτάζοντας τις τιμές που υπάρχουν στα άλλα μεγάλα αστικά κέντρα.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΚΕΑΝΑ Τάσο Γιατρά η χαμηλή τιμή του καφέ οφείλεται κατά κύριο λόγο στην οικονομική ανάπτυξη της Πάτρας και της ευρύτερης περιοχής.

«Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ζούμε σε μία από τις πιο φτωχές περιφέρειες της επικράτειας, άρα το διαθέσιμο εισόδημα για κατανάλωση μεταξύ των πελατών ενός μαγαζιού είναι χαμηλό» τονίζει.

Η τιμή του καφέ έχει να κάνει άλλωστε και με το βιοτικό επίπεδο της κάθε περιοχής αφού κατά γενικό κανόνα αποτελεί το πιο προσιτό ρόφημα στην συνείδηση του κόσμου και έτσι μία περιοχή φτωχή, με κόσμο με χαμηλά εισοδήματα κατά μέσο όρο, δεν θα μπορούσε να είχε ακριβό καφέ για πολλούς και διάφορους λόγους.

Η λανθάνουσα οπτική

Όμως πέρα από αυτό, ένας ακόμα παράγοντας που κρατάει την τιμή του καφέ σε ένα χαμηλό επίπεδο, σύμφωνα με τον κ. Γιατρά, είναι και ο ανταγωνισμός που υπάρχει, σε μία πόλη όπου η μία καφετέρια ανοίγει μετά την άλλη.

Ο ανταγωνισμός αυτός έχει μια λανθάνουσα οπτική, σύμφωνα πάντα με τον κ. Γιατρά. «Ανταγωνιζόμαστε έχοντας ως κριτήριο όχι πάντα τις καλύτερες υπηρεσίες ή το ποιοτικότερο προϊόν, αλλά βάση των τιμών, βάζοντας τις τιμές αυτές κάτω από το κόστους, προσδοκώντας κυρίως στον τζίρο, παρά στην κερδοφορία».

Οι λόγοι αυτοί διαμορφώνουν χαμηλές τιμές στον καφέ, αλλά και γενικότερα σε πολλά ακόμα είδη εστίασης, συγκριτικά τουλάχιστον με άλλες περιοχές της χώρας, σε μία αγορά έτσι και αλλιώς κορεσμένη τόσο στα καταστήματα καφέ, όσο και στο φαγητό.