Ικανοποίηση υπάρχει στη δημοτική αρχή για τα όσα είπε ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής και τα στελέχη της κυβέρνησης στην Πάτρα για το θέμα της άφιξης του σύγχρονου ηλεκτροκίνητου τρένου.

Σύμφωνα με τον δήμαρχο της Πάτρας, Κώστας Πελετίδη, που μίλησε στην εκπομπή του Max Fm και στον Γιάννη Γεωργόπουλο, το υπουργείο φαίνεται ότι έχει ξεκινήσει να κατανοεί το δίκαιο αίτημα της πόλης και ότι είναι εφικτή η υπογειοποίηση της γραμμής με την μορφή cut and cover από το ύψος του Ρίου και όχι από την Κανελλοπούλου.

Ο Κώστας Καραμανλής κατά την επίσκεψη του στην Πάτρα και στα γραφεία της ΔΕΕΠ Ν.Δ. Αχαΐας τόνισε ότι το σύγχρονο τρένο αναμένεται να φτάσει στην αχαϊκή πρωτεύουσα τέλη του 2027 με αρχές του 2028 και ότι εξετάζονται όλοι οι τρόποι για την άφιξη του στον αστικό ιστό της πόλης, με βάση τα όσα έχουν αποφασιστεί, μη αποκλείοντας την έναρξη της υπόγειας χάραξης από το Ρίο. 

Ο δήμαρχος μιλώντας από την πλευρά του τόνισε ότι από τη στιγμή που ακόμα και το υπουργείο δείχνει συζητήσιμο για την πλήρη υπογειοποίηση του τρένου και την εφαρμογή της ομόφωνης απόφασης του δημοτικού συμβουλίου, όλη η πόλη θα πρέπει να στηρίξει το όραμα αυτό και να ενεργήσει προς αυτή την κατεύθυνση, αφήνοντας στην άκρη τις αμφιβολίες.

Πάνω από την υπόγεια γραμμή που θα ξεκινά από το Ρίο και θα καταλήγει στον Άγιο Ανδρέα, δίπλα από το νέο λιμάνι θα διαμορφωθεί ένα γραμμικό πάρκο, με ποδηλατόδρομους, διαδρόμους περιπάτου, χώρος αναψυχής και με θέα τον Πατραϊκό που όμοιο του δεν θα υπάρχει πουθενά στην Ελλάδα.

Πάντως, παρά την διαλλακτικότητα που δείχνει να έχει το υπουργείο πλέον για την υπογειοποίηση της γραμμής, δεν έχει αναφερθεί καθόλου στις τεχνικές δυσκολίες του όλου έργου, ούτε στην χρηματοδότηση του.

Εξάλλου, δεν έχει κάνει ουσιαστικά λόγο για κανένα γραμμικό πάρκο που θα είναι πάνω από ένα τρένο… μισοβυθισμένο. Μακάρι όμως όλα αυτά τα ωραία να γίνουν πραγματικότητα…