Ένα όραμα για την αξιοποίηση του θαλάσσιου πλούτου της Πάτρας και τις βάσεις για την αναπτυξιακή της προοπτική μπορεί να γίνει αληθινό;
Κι όμως μπορεί. Σύμφωνα με τον ΟΛΠΑ και τον διευθύνοντα σύμβουλο του Παναγιώτη Τσώνη η μελέτη για τη δημιουργία μιας τουριστικής μαρίνας, σε μορφή mega yacht, έχει ήδη παραδοθεί στον υπουργείο Τουρισμό, με τον Οργανισμό να έχει καταθέσει το φάκελο.
Στον φάκελο αυτόν υπάρχει η χωροθέτηση του χώρου στον οποία θα δημιουργηθεί η τουριστική μαρίνα, η μελέτη των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και ότι άλλο χρειάζεται για να προχωρήσει μία τόσο σημαντική επένδυση υψηλού κόστους.
Το κόστος, σύμφωνα με το ρεπορτάζ που έκανε ο "Νεολόγος", θα φτάσει τα 25 εκατομμύρια ευρώ, ένα ποσό αρκετά υψηλό όπως και το όλο εγχείρημα που όμως μπορεί να γίνει πραγματικότητα. Το καίριο ζήτημα για τη δημιουργία της τουριστικής μαρίνας είναι η αναζήτηση του χρηματοδοτικού εργαλείου για να προχωρήσει το έργο.
Η χρηματοδότηση αυτή μπορεί να έρθει μέσα από προγράμματα ΕΣΠΑ ή ακόμα και του δημοσίου, ενώ σε περίπτωση που χρειαστεί δεν πρέπει να αποκλειστεί και η χρηματοδότηση μέσω ιδιωτικών κεφαλαίων από επενδυτή ή και επενδυτές.
Μια κοινοπραξία δηλαδή κρατικού και ιδιωτικού κεφαλαίου που θα βοηθήσει στην άμεση επίτευξη ενός έργου που έχει υψηλό κόστος, όμως είναι σίγουρο ότι θα αποσβέσει τα χρήματα της επένδυσης άμεσα και θα δώσει πολλά και σημαντικά οφέλη στην τοπική οικονομία και στις επιχειρήσεις της.
Το παράδειγμα άλλωστε της Πρέβεζας (φωτό εξωφύλλου) είναι χαρακτηριστικό. Η δημιουργία της τουριστικής μαρίνας, με αναβαθμισμένες σύγχρονες υποδομές, έδωσε άλλη πνοή σε όλη την πόλη και έφερε ακόμα περισσότερες επενδύσεις στον τουριστικό τομέα.
Πού θα γίνει
Στην Πάτρα υπάρχουν ακόμα μεγαλύτερες προϋποθέσεις για να συμβεί κάτι ανάλογο, βάση των δυνατοτήτων που έχει το λιμάνι της πόλης και γενικότερα η λιμενική της ζώνη.
Η τουριστική μαρίνα θα δημιουργηθεί στον χώρο που ξεκινάει από τον μώλο της Αγίου Νικολάου και φτάνει κοντά στην οδό Θεσσαλονίκης, εκεί που έχει αγκυροβολήσει το μεγάλο κρουαζιερόπλοιο. Ένας χώρος που αυτή τη στιγμή είναι αναξιοποίητος.
Από τη στιγμή που δοθεί το πράσινο φως και πάρει (αναμένεται μέχρι το τέλος του έτους) την αδειοδότηση, θα ανοίξει ο δρόμος για την προκήρυξη του διαγωνισμού, εφόσον έχει βρεθεί και ο τρόπος χρηματοδότησης του έργου.
Θα διαμορφωθεί έτσι ένας λιμένας ή καλύτερα μία τουριστική μαρίνα που μπορεί να χωρέσει περισσότερα από 200 μεγάλα σκάφη και γιοτ, ενώ το εξίσου σημαντικό είναι ότι ο χώρος θα είναι ανοικτός και προσβάσιμος στους δημότες και στους πολίτες της Πάτρας.
Ταυτόχρονα θα δοθεί έδαφος για την ανάπτυξη διαφόρων επιχειρήσεων που σχετίζονται με τα σκάφη, με τη θάλασσα και τον θαλάσσιο τουρισμό, ενώ η σκέψη είναι μετατραπεί το στέγαστρο που υπάρχει στον χώρο (εφόσον γίνουν εργασίες βελτίωσης της στατικότητας του) σε χώρο για καταστήματα και επιχειρήσεις.
Είναι ένα project που πρέπει να υλοποιηθεί και που θα δώσει έναν άλλο χαρακτήρα στην τουριστική δυναμική της πόλης, αξιοποιώντας για πρώτη ίσως φορά το κεφάλαιο που λέγεται θαλάσσιος τουρισμός και «πλούτος» της θάλασσας.