Παγκόσμια ημέρα ποδηλάτου η 3η Ιουνίου και ο δήμος μαζί με τις υπηρεσίες του μπορεί να ξέρει να διοργανώνει εκδηλώσεις που έχουν στόχο την ανάδειξη του ποδηλάτου ως μεταφορικού μέσου στο όνομα της «εορτής», όμως η αλήθεια είναι μία:

Στην πράξη οι υποδομές που έχει η Πάτρα για την μετατροπή του ποδηλάτου ως κυρίαρχου μεταφορικού μέσου (και όχι μόνο αναψυχής) εντός της αστικής ζώνης είναι ελάχιστες έως και μηδενικές.

Δεν υπάρχει ούτε ποδηλατόδρομος (τουλάχιστον για την ώρα), ενώ ο μοναδικός δρόμος που η πόλη είχε την αξίωση να μετατρέψει σε τέτοιον, αυτός της Κανάρη, είναι πλέον μια οδός που κανείς δεν μπορεί να πει με ακρίβεια τι είναι.

Για ποδήλατο, για πεζούς, για σταθμευμένα αμάξια, για διερχόμενα δίκυκλα ή για όλους και για κανέναν; Επιπλέον σε ότι αφορά την χρήση του ποδηλάτου: Τα κοινόχρηστα ποδήλατα παραμένουν στις αποθήκες του δήμου μετά την καταστροφή που είχαν υποστεί οι ηλεκτρονικοί σταθμοί τους από τους βανδαλισμούς.

Επίσης, η πόλη σε αντίθεση με άλλες πόλεις που δεν έχουν ίσως την ίδια ευνοϊκή μορφολογία ή και πολεοδομική για την ανάπτυξη του ποδηλάτου, δεν έχει προχωρήσει το θέμα των ηλεκτρικών κοινόχρηστων ποδηλάτων που αποτελεί το πιο σύγχρονο και ανερχόμενο μεταφορικό μέσο πλέον για τα μεγάλα αστικά κέντρα. 

Έτσι ενώ στις άλλες πόλεις το ηλεκτρικό κοινόχρηστο ποδήλατο είναι γεγονός, στην Πάτρα αποτελεί έναν ακόμα στόχο στο πλαίσιο της βελτίωσης της βιώσιμης αστικής κινητικότητας.

Σύμφωνα με την δημοτική αρχή τόσο το θέμα των κοινόχρηστων συμβατικών ποδηλάτων, όσο και αυτό των ηλεκτρικών θα καθοριστεί μέσα από τις εισηγήσεις του ΣΒΑΚ (Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας) το οποίο αργεί ακόμα.


Το δίκτυο ποδηλατόδρομων

Θέλετε να το προεκτείνουμε το όλο θέμα; Κανείς δεν γνωρίζει ποιοι θα είναι οι οδοί που περιλαμβάνονται σε αυτό το περίφημο δίκτυο ποδηλατόδρομων με τους κάθετους δρόμους, στο πλαίσιο της ανάπλασης της Κάτω Πόλης.  

Η μελέτη έχει συγκεκριμένες οδούς για αυτό το δίκτυο ή πάμε στα κουτουρού ή μήπως πάλι το δίκτυο θα είναι απλά και μόνο η μετονομασία των υπαρχόντων πεζόδρομων (άντε και των προεκτάσεων αυτών) σε ποδηλατόδρομους;

Κι όλα αυτά και ενώ ακόμα περιμένουμε την ολοκλήρωση του παραλιακού ποδηλατόδρομου εντός του αστικού ιστού της Πάτρας που ολοένα προχωρά και ποτέ δεν φτάνει στην Παπαφλέσσα που είναι και ο τελικός προορισμός του έργου. Για αυτό σας λέμε: Στις βόλτες καλοί ήμαστε. Στην πράξη;