Εντός των επόμενων 15 ημερών ξεκινά η δεύτερη φάση των έξι διαγωνισμών για το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών στην ιστορία της χώρας ύψους 4 δις. €, μεταξύ των οποίων και το έργο ολοκλήρωσης της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο-Πάτρα στο τμήμα Ρίο-νέος λιμένας Πατρών, όπως προανήγγειλε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας κ. Χρήστος Βίνης από το βήμα του συνεδρίου Υποδομών – Μεταφορών ITC 2022.

Συγκεκριμένα, ο κ. Βίνης αναφέρθηκε στην άμεση έναρξη διενέργειας του διαλόγου με τους συμμετέχοντες για τα έξι κομβικά έργα που δημοπρατούνται από την ΕΡΓΟΣΕ με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, ενώ παράλληλα ανακοίνωσε ότι μέσα στο καλοκαίρι θα ξεκινήσουν οι διαγωνιστικές διαδικασίες των επτά συμβούλων, που θα ενισχύσουν την ικανότητα υλοποίησης των έργων, όπως αναφέρει η Πελοπόννησος.

Μέσω της συγκεκριμένης διαδικασίας δημοπρατούνται τα εξής έργα:

· Αναβάθμιση υφιστάμενης με διπλασιασμό και εγκατάσταση σηματοδότησης- ETCS και ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, με προϋπολογισμό 1,07 δισ. ευρώ.

· Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες, με προϋπολογισμό 1,68 δισ. ευρώ.

· Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης & κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης, με προϋπολογισμό 53,4 εκατ. ευρώ.

· Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου, με προϋπολογισμό 390,5 εκατ. ευρώ.

· Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση της Ραφήνας και του λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, με προϋπολογισμό 308,6 εκατ. ευρώ.

· Ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο-Πάτρα στο τμήμα Ρίο-νέος λιμένας Πατρών, με προϋπολογισμό 476,5 εκατ. ευρώ.

· Όλα τα έργα θα δημοπρατηθούν με το σύνολο των υποέργων τους (υποδομή, επιδομή, ηλεκτροκίνηση και συστήματα), ώστε με την παράδοση τους προς χρήση να είναι άμεσα λειτουργικά.

Η πιστή τήρηση του χρονοδιαγράμματος που έθεσε η ΕΡΓΟΣΕ δεν αφορά μόνο τα έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Βίνης, αλλά συνολικά την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, ο σχεδιασμός για την υλοποίηση του οποίου, έχει ήδη ολοκληρωθεί.

«Η στρατηγική μας βασίστηκε σε τρεις κύριους άξονες:

Στην επίλυση των προβλημάτων που εντοπίσαμε στις υφιστάμενες συμβάσεις έργων και μελετών.
Στην άμεση προώθηση των δημοπρατήσεων των μειοδοτικών διαγωνισμών.
Στην κατάρτιση ενός τολμηρού και πρωτόγνωρου για τα δεδομένα του ελληνικού σιδηροδρόμου προγράμματος δημοπρατήσεων με Ανταγωνιστικό Διάλογο, για την σύνδεση των κομβικών λιμένων της χώρας.

Μάλιστα, πέρυσι τέτοιο καιρό στο ίδιο συνέδριο, δεσμευτήκαμε για όλα αυτά και φέτος είμαστε σε θέση να πούμε ότι όλα έχουν υλοποιηθεί».

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ αναφέρθηκε επίσης στην επίσπευση των διαδικασιών για την ολοκλήρωση κρίσιμων υποδομών που αναβαθμίζουν το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας με τη δημοπράτηση επτά έργων, συνολικού προϋπολογισμού 515,3 εκατ. €. Ταυτόχρονα, προετοιμάζεται το έδαφος για νέες δημοπρατήσεις έργων εντός του καλοκαιριού, προϋπολογισμού 55 εκατ. €.

«Ξεμπλοκάραμε διοικητικές πράξεις που ήταν παγωμένες για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα με αποτέλεσμα την επανεκκίνηση των εν εξελίξει συμβάσεων. Γεγονός που καταγράφεται στις απορροφήσεις κοινοτικών κονδυλίων για την υλοποίηση των έργων. Έχουμε θετικό ρυθμό ανάπτυξης για πρώτη φορά από το 2016, που μάλιστα αναμένεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο μέχρι το τέλος του 2022».

Ο κ. Βίνης, στάθηκε επίσης, στη συνολική προσπάθεια ολοκλήρωσης των έργων που αφορούν στην εγκατάσταση ειδικών σιδηροδρομικών συστημάτων στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη-Προμαχώνα, με στόχο τη μείωση της διαδρομής Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 3 ώρες και 15 λεπτά.