Στην Α΄ΕΛΜΕ Αχαΐας οι εκλεγμένες παρατάξεις που ψηφίστηκαν στις εκλογές, που διεξήχθησαν στις 16/3 δεν έχουν ακόμη συγκροτήσει  Διοικητικό Συμβούλιο, παρά τις επανειλημμένες συνεδριάσεις του συνδικαλιστικού οργάνου.

Την Δευτέρα 9/5 το ΜΑΖΙ εκπαιδευτικών παρευρέθηκε στην εβδομαδιαία συνεδρίαση της Α΄ΕΛΜΕ Αχαΐας, θέτοντας τα εξής ζητήματα:

1)η εξακολούθηση της διενέργειας τεστ από τους μη εμβολιασμένους εργαζόμενους, που πληρώνουν οι ίδιοι, παρά την άρση όλων των άλλων περιοριστικών μέτρων, αποτελεί παραβίαση των εργασιακών και ατομικών δικαιωμάτων, εφόσον είναι πλέον ξεκάθαρο ότι πρόκειται για τιμωρητικό πρόστιμο σε όσους δεν υπάκουσαν στις εντολές.

2) η νόσηση και διασπορά του ιού ανάμεσα σε εμβολιασμένους πολίτες και η απόφαση της κυβέρνησης να διενεργείται σελφ τεστ από εμβολιασμένους εργαζόμενους στα μέσα της  χρονιάς αποδεικνύουν ότι είναι  παράλογος και μη επιστημονικός ο διαχωρισμός που επιβλήθηκε όσον αφορά στην πληρωμή των τεστ και στην  διαφοροποίηση  του τύπου τεστ (σελφ οι εμβολιασμένοι - ράπιντ οι μη εμβολιασμένοι).

3) η κυβέρνηση συνεχίζει να εκβιάζει τους μη εμβολιασμένους πολίτες με τις αποφάσεις της σχετικά με την είσοδό τους στα νοσοκομεία όπου παρατηρείται και εκεί διαχωρισμός όσον αφορά στον τύπο τεστ . Το παράλογο των αποφάσεων είναι φανερό: κανένα τεστ οι εμβολιασμένοι συνοδοί ασθενών – ράπιντ οι μη εμβολιασμένοι συνοδοί ασθενών /  ράπιντ οι εμβολιασμένοι συνοδοί νοσηλευομένων – PCRοι μη εμβολιασμένοι συνοδοί νοσηλευομένων.

4) η παράταση της αναστολής εργασίας των μη εμβολιασμένων υγειονομικών και  η απόφαση της κυβέρνησης να μην δοθεί σε αυτούς το επίδομα για τα δεδουλευμένα τους αποδεικνύει την εμμονή της εξουσίας για την επιβολή περιοριστικών μέτρων τα οποία σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να θεωρηθούν υγειονομικά.

        Το ΜΑΖΙ εκπαιδευτικών Αχαΐας ζήτησε από όλες τις παρατάξεις της ΕΛΜΕ να τοποθετηθούν  και να αντιδράσουν:

  • με ανακοινώσεις προς τους συναδέλφους και προς την ΟΛΜΕ
  • με ουσιαστική στήριξη των συναδέλφων και όλων των εργαζομένων με αίτημα την επιστροφή των χρημάτων στους εργαζόμενους που πλήρωσαν και πληρώνουν τα τεστ
  • με προτάσεις προς την ΟΛΜΕ και ΑΔΕΔΥ και δράσεις για οικονομική ενίσχυση των υγειονομικών σε αναστολή από τα Σωματεία εργαζομένων (καταθέσαμε σχετικό κείμενο με συγκεκριμένες προτάσεις)

 Δύο από τις παρατάξεις της ΕΛΜΕ ανταποκρίθηκαν, εκφράζοντας την στήριξή τους στα ζητήματα που θέσαμε. Η στήριξη αυτή όμως δεν μπορεί να εκφραστεί όσο η Α΄ΕΛΜΕ Αχαΐας βρίσκεται υπό ομηρία των παρατάξεων που δεν αποφασίζουν να συγκροτήσουν Δ.Σ και, παρά την πεποίθησή μας  πως οι παρατάξεις, που καλούνται να εκπροσωπήσουν τον κλάδο θα ανταποκρίνονταν στον ρόλο τους για την εύρυθμη λειτουργία του συνδικαλιστικού οργάνου και για την άμεση εκπροσώπηση των συναδέλφων,  που τους εμπιστεύτηκαν με την ψήφο τους, και ενώ παρήλθαν σχεδόν τρεις ακόμη εβδομάδες,  η Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας ακόμη στερείται Διοικητικού Συμβουλίου.

Στην συνεδρίαση της Δευτέρας 23/5 που επίσης παρευρεθήκαμε, παρακολουθήσαμε ένα άνευ προηγουμένου σκηνικό, όπου η κάθε παράταξη «σφύριζε ανέμελα», μεταθέτοντας η μία στην άλλη την ευθύνη μη συγκρότησης Δ.Σ  και παίζοντας με μεγάλη -ομολογουμένως- αποτυχία το  παιχνίδι της κολοκυθιάς για το ποιος θα «κάνει» γραμματέας, για το ποιο σύστημα ανάδειξης συμβουλίου είναι καλύτερο, για το ποιος έχει αποδείξει καλύτερα ότι ενδιαφέρεται για τα ζητήματα του κλάδου, ενώ την ίδια ώρα τα προβλήματα του κλάδου γιγαντώνονται και οι εκπαιδευτικοί – μέλη της ΕΛΜΕ στερούνται εκπροσώπησης.

Σε μια περίοδο που τα ζητήματα στον εκπαιδευτικό κλάδο και ευρύτερα στην κοινωνία είναι πολλά και τεράστια, οι εν λόγω παρατάξεις αποφάσισαν δήθεν να διαφωνήσουν σε όλα….συμφωνώντας ουσιαστικά σε όλα, καθώς η μη συγκρότηση Δ.Σ σημαίνει μη εκπροσώπηση του κλάδου και υποβάθμιση του συνδικαλιστικού μας οργάνου.

Συγκεκριμένα, εφόσον  δεν υπάρχει Διοικητικό Συμβούλιο:

α) δεν μπορεί να υπάρξει καμία απόφαση ή ανακοίνωση από την Α΄ΕΛΜΕ Αχαΐας

β) δεν μπορεί να γίνει Γενική Συνέλευση και άρα, φιμώνονται οι φωνές των συναδέλφων που θέτουν καίρια ζητήματα και προβλήματα που τους απασχολούν

γ) δεν θα διεξαχθούν εκλογές για εκπροσώπηση  της Α΄ΕΛΜΕ Αχαΐας στο συνέδριο της ΟΛΜΕ και στην ΑΔΕΔΥ, όταν η συμμετοχή σε αυτά θεωρείται καίρια, καθώς στο Συνέδριο της  ΟΛΜΕ, λαμβάνονται αποφάσεις που καθορίζουν τις κατευθύνσεις και τον προβληματισμό σε ζητήματα που θα αναδειχθούν εκεί για όλο το επόμενο διάστημα. 

     Κύριοι, εκπρόσωποι των παρατάξεων (ΔΑΚΕ, Μέτωπο Αντίστασης Εκπαιδευτικών, Αγωνιστική Συσπείρωση, ΣΥΝ.Ε.Κ, ΠΕΚ),  εξηγήστε μας :

  • Όταν θέσατε υποψηφιότητα για το Δ.Σ της Α΄ΕΛΜΕ Αχαΐας, δεν γνωρίζατε ότι θα πρέπει να συνεργαστείτε με τις υπόλοιπες παρατάξεις στα στοιχειώδη βασικά σημεία όσον αφορά τη συγκρότηση Δ.Σ, όπως άλλωστε κάνατε τα προηγούμενα χρόνια;
  • Υπάρχει σημαντικότερος λόγος που σας ωθεί στην επιλογή μη συγκρότησης Δ.Σ, ο οποίος υπερτερεί της βασικής σας υποχρέωσης να εκπροσωπήσετε τους συναδέλφους σας, που σας στήριξαν με την ψήφο τους;
  • Θεωρείτε ότι οι εκπαιδευτικοί στήριξαν με την ψήφο τους παρατάξεις που θα οδηγούσαν την Α΄ΕΛΜΕ Αχαΐας στην ανυπαρξία;
  • Γνωρίζετε ότι η επιλογή σας αυτή οδηγεί στη φίμωση της έκφρασης των αναγκών των συναδέλφων σας σε τοπικό επίπεδο αλλά και πανελλαδικά;
  • Γνωρίζετε άραγε ότι η απόφασή σας να μην διεξαχθούν εκλογές για το συνέδριο της ΟΛΜΕ, αποκλείει τη δυνατότητα στις άλλες παρατάξεις - που βρίσκονται εκτός ΔΣ- να αγωνιστούν για την ανάδειξη ζητημάτων και την έκφραση μεγάλου μέρους της εκπαιδευτικής κοινότητας;

Τα παραπάνω καίρια ερωτήματα προς τις παρατάξεις της ΕΛΜΕ τέθηκαν κατά την συνεδρίαση, αλλά, δυστυχώς,  έμειναν αναπάντητα. Και φυσικά, οι εκπρόσωποι των παρατάξεων συνέχισαν την κοινή τακτική της μη συνεννόησης.

      Και θέτουμε εδώ και ένα τελευταίο ερώτημα προς τους εκπροσώπους των εκλεγμένων παρατάξεων της Α΄ΕΛΜΕ Αχαΐας:

Ποια είναι η ηθική σας υποχρέωση απέναντι σε συναδέλφους σας που πλήρωσαν (από τον ήδη στερημένο μισθό τους) κατά την εκλογική διαδικασία,  για να στηρίξουν το δικαίωμά τους στην εκπροσώπηση; Με ποιο «τρανταχτό» επιχείρημα θα τους εξηγήσετε ότι πλέον δεν εκπροσωπούνται από όσους εμπιστεύτηκαν;

 Δυστυχώς, η κατάσταση αυτή συντελεί και τελικά αποβλέπει στην απαξίωση του συνδικαλιστικού οργάνου εκ των έσω και, μάλιστα,  από όσους διατείνονται ότι αγωνίζονται για την ανάδειξη των ουσιαστικών προβλημάτων των εκπαιδευτικών και των εργαζομένων.