Οι διεργασίες και οι συζητήσεις για τον καταρτισμό της οριστικής μελέτης που θα κατατεθεί για την διεκδίκηση του έργου της ανάπλασης της παραλιακής ζώνης της Πάτρας, συνεχίζονται και βρίσκονται στην κορύφωση τους.

Η ομάδα που αποτελείται από την σύνθεση των τριών μελετητικών αρχιτεκτονικών γραφείων που μοιράστηκαν το δεύτερο βραβείο στον διαγωνισμό που έγινε και ολοκληρώθηκε το περασμένο φθινόπωρο, βρίσκεται στην φάση των προετοιμασιών της μελέτης που θα κατατεθεί στο φάκελο του νέου ΕΣΠΑ που σύμφωνα με το σχεδιασμό που έχει γίνει είναι να χρηματοδοτήσει το όλο έργο.

Η συνεργασία μεταξύ των μελών της ομάδας παρόλο που αποτελείται από τρία ξεχωριστά αρχιτεκτονικά γραφεία που είχαν έναν ανταγωνιστικό ρόλο στη φάση του διαγωνισμού, είναι αρκετά καλή.

Αυτό που προβληματίζει όμως την δημοτική αρχή και τους ανθρώπους που έχουν ασχοληθεί με το έργο της ανάπλασης της παραλιακής ζώνης, είναι η γενικότερη καθυστέρηση που φαίνεται να υπάρχει στην έκδοση των προγραμμάτων ΕΣΠΑ.

Το όλο κλίμα που επικρατεί στην Ευρώπη μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία, αλλά και την ενεργειακή κρίση, δεν είναι ότι καλύτερο για αναπτυξιακά έργα. Τα κονδύλια που είναι να εκπονηθούν προφανώς θα είναι μικρότερα λόγω της γενικότερης οικονομικής κατάστασης.

Όμως το έργο της ανάπλασης θέλει μεγάλα χρηματικά ποσά και είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο η κατάρτιση της οριστικής μελέτης που είναι να κατατεθεί φτάνει το ποσό των 3,5 εκατομμυρίων ευρώ. 

Ο χαρακτήρας δεν αλλάζει

Πάντως, η μελετητική ομάδα προχωρά στον σχεδιασμό των παρεμβάσεων που είναι να γίνουν σε κάθε κομμάτι της παραλιακής ζώνης που είναι να αναπλαστεί, έχοντας υπόψη της ότι το όλο ύφος της ανάπλασης θα έχει έναν ενιαίο χαρακτήρα.

Ο χαρακτήρας αυτός δεν αλλάζει και θα είναι σύμφωνος με τους όρους που έχει ανακοινώσει ο δήμος για τους όρους συμμετοχής στον διαγωνισμό, δίνοντας βάση στην αναψυχή και στην άθληση, στην δωρεάν πρόσβαση, χωρίς δυνατότητα οποιαδήποτε εμπορικής χρήσης.

Τα τρία βασικά κομμάτια της ανάπλασης είναι τα εξής: Νέο λιμάνι – Ιχθυόσκαλα, Γούναρη – Αγίου Νικολάου και το κομμάτι που ξεκινάει από το ύψος του ΙΟΠ για να φτάσει στο πρώην κολυμβητήριο της Αγυιάς όπου εκεί θα διαμορφωθεί το βόρειο πάρκο της παραλιακής ζώνης.