Η ακρίβεια έχει μειώσει την κατανάλωση στα σούπερ μάρκετ, με το λιανικό εμπόριο τροφίμων να έχει υποστεί και αυτό μία σημαντική πτώση, στην αγοραστική του δύναμη, πτώση που βρίσκεται σε εξέλιξη, όσο οι ανατιμήσεις συνεχίζονται. 

Το καλάθι της νοικοκυράς πηγαίνοντας στο σούπερ μάρκετ έχει μικρύνει αρκετά τους τελευταίους μήνες αφού οι ανατιμήσεις που κυριαρχούν σε όλα τα είδη τροφίμων έχουν μειώσει τις δυνατότητες του νοικοκυριού για να ανταποκριθεί στις ανάγκες που έχει.

Πλέον με την ακρίβεια να κυριαρχεί σε βασικά είδη τροφίμων όπως το γάλα, τα τυριά, τα κρέατα, τα αλλαντικά, τα άλευρα, η ζάχαρη και τόσα ακόμα, οι δυνατότητες του μέσου νοικοκυριού για τα ψώνια της εβδομάδας έχουν μειωθεί αρκετά.

Την κατάσταση για τα νοικοκυριά έχει δυσκολέψει και το γεγονός ότι οι περισσότερες από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν μειώσει και ελαττώσει σημαντικά τις προσφορές που έκαναν παλιότερα αφού πλέον δεν υπάρχουν τέτοια περιθώρια.

Έτσι αυτό που έχει παρατηρηθεί είναι ότι τα ψώνια της εβδομάδας γίνονται κατά προτεραιότητα, ανάλογα με τις ανάγκες που έχει η κάθε οικογένεια αφού πλέον δεν έχει την δυνατότητα να ψωνίσει σε μία φορά όλα τα είδη που υπάρχουν στη λίστα.

Η λίστα οπότε κατανέμεται σε δύο ή και σε περισσότερες εξορμήσεις στα σούπερ μάρκετ για τη μέση οικογένεια, ανά εβδομάδες ή ακόμα και ανά μήνα, μειώνοντας έτσι τις προμήθειες στα ράφια του νοικοκυριού της και στο ψυγείο της.

Η ακρίβεια και οι ανατιμήσεις στα είδη, όχι μόνο για τη τσέπη του καταναλωτή, αλλά και για το ταμείο του κάθε καταστήματος -κάθε φορά οι παραγγελίες που γίνονται παρουσιάζουν μία συνεχώς αυξητική τάση- έχουν αλλάξει τα δεδομένα και στα μίνι μάρκετ.

Πλέον το τεφτέρι έχει κοπεί για τα περισσότερα από αυτά, ξεκαθαρίζοντας στους πελάτες τους ότι δεν υπάρχουν περιθώρια για τέτοιες πολυτέλειες. Ακόμα και αν αυτό σημαίνει ότι μπορεί να τους χάσουν από το μαγαζί τους.