Κατακόρυφη πτώση της τάξης του 25% κατέγραψε η μετοχή του Netflix σήμερα Τρίτη μετά την ανακοίνωση της απώλειας 200.000 συνδρομητών στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη απώλεια συνδρομητών σε διάστημα μεγαλύτερο από 10 χρόνια –η τελευταία ήταν τον Οκτώβριο του 2011-, ενώ η πλατφόρμα streaming προβλέπει ότι το πρόβλημα θα χάσει 2 εκατ. συνδρομητές παγκοσμίως το δεύτερο τρίμηνο του χρόνου.

Η πτώση της μετοχής ισοδυναμεί με απώλεια περίπου 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων (37 δισεκατομμύρια ευρώ) από την κεφαλαιακή αξία της εταιρίας.

Η μετοχή της Netflix συμπαρέσυρε και άλλων πλατφορμών, Roku, Spotify και Disney.

«Η αύξηση των εσόδων μας έχει επιβραδυνθεί σημαντικά», ενημέρωσε του μετόχους η εταιρεία. Εξηγεί ότι οι τίτλοι της Netflix είναι πολύ δημοφιλείς παγκοσμίως, ωστόσο, η σχετικά υψηλή διείσδυσή μας στα νοικοκυριά που μοιράζονται λογαριασμούς, σε συνδυασμό με τον ανταγωνισμό, εμποδίζει την αύξηση των εσόδων».

Η Netflix είχε ενημερώσει νωρίτερα τους μετόχους ότι αναμένει να προσθέσει στο χαρτοφυλάκιό της 2,5 εκατομμύρια συνδρομητές κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου. Οι αναλυτές είχαν προβλέψει ότι ο αριθμός θα πλησίαζε τα 2,7 εκατομμύρια. Την ίδια περίοδο πριν από έναν χρόνο, η Netflix απέκτησε 3,98 εκατομμύρια νέους συνδρομητές.

Ο εκ των CEO της πλατφόρμας Reed Hastings ανέφερε ότι η εταιρεία αναζητά τρόπους να μειώσει τις τιμές με περισσότερες διαφημίσεις, σε μια προσπάθεια να προσελκύσει νέους συνδρομητές, εγκαταλείποντας την αντίσταση που προέβαλλε μέχρι τώρα σε αυτό.

Όσον αφορά τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου, τα βασικά μεγέθη συνοψίζονται στα εξής: Βασικά κέρδη ανά μετοχή 3,53 $ έναντι 2,89 $, έσοδα: 7,87 δισ. $ έναντι 7,93 δισ. $, νέοι συνδρομητές από όλες τις χώρες δραστηριοποίησης: απώλεια 200.000 σε σύγκριση με 2,73 εκατομμύρια αναμενόμενες προσθήκες.

Η εταιρεία ανέφερε ότι η αναστολή της δραστηριότητάς της στη Ρωσία οδήγησε σε απώλεια 700.000 συνδρομητών. Εάν αυτό δεν συνέβαινε, περίμενε 500.000 νέους συνδρομητές στη Ρωσία.

Η Netflix εκτιμά ότι εκτός από τα 222 εκατομμύρια νοικοκυριά που πληρώνουν συνδρομή, η πρόσβαση μοιράζεται με περισσότερα από 100 εκατομμύρια επιπλέον νοικοκυριά μέσω κοινής χρήσης λογαριασμού.

Το Netflix αναδείχθηκε σε πρωταθλητή στον χώρο των πλατφορμών ταινιών στη διάρκεια των lockdown, με αποτέλεσμα τα κέρδη που αποκόμισε να «θολώνουν την εικόνα», και τώρα που ο κόσμος πλέον έχει βγει από το σπίτι παρατηρείται μειωμένο ενδιαφέρον για ψυχαγωγία αυτού του τύπου.

Σε μια προσπάθεια να συνεχίσει να κερδίζει μερίδιο στην αγορά, το Netflix αύξησε τις δαπάνες για το περιεχόμενο των προϊόντων που παρέχει, ιδιαίτερα για πρωτότυπες προβολές, γεγονός το οποίο οδήγησε σε αύξηση των τιμών για τους συνδρομητές και αυτό, όπως υποστηρίζει, από τη μια συμβάλλει στα έσοδα, αλλά από την άλλη του κόστισε την απώλεια 600.000 συνδρομητών σε ΗΠΑ και Καναδά.

Τα έσοδα της εταιρείας αυξήθηκαν σχεδόν 10% στα 7,87 δισεκατομμύρια δολάρια, αλλά υπολείπονταν των προσδοκιών των αναλυτών για 7,93 δισεκατομμύρια δολάρια.

Τα καθαρά κέρδη κατά το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου μειώθηκαν κατά 6,4% στα 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια, από 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια το προηγούμενο έτος. Πέρα, όμως, από αυτό, η εταιρεία κέρδισε 3,53 δολάρια ανά μετοχή, πολύ πάνω από τα 2,89 δολάρια ανά μετοχή που περίμεναν οι αναλυτές, σύμφωνα με έρευνα της Refinitiv.

Πηγή: OT