Τα… εγκεφαλικά συνεχίζονται, καθώς δεν έχουν τέλος τα παράπονα του κόσμου για τα «ραβασάκια» που βλέπουν να έρχονται στο κατώφλι τους από την ΔΕΗ και τους ιδιώτες παρόχους ενέργειας.

«Ραβασάκια» που κρύβουν απίστευτα νούμερα που όσο και να ψάξει για να τα δικαιολογήσει κανείς δεν μπορεί, του είναι αδύνατον. Οι λογαριασμοί ρεύματος, αν είχαν πάρει την ανηφόρα τον περασμένο χειμώνα, πλέον έχουν φτάσει μάλλον στην κορύφωση τους και αυτό δεν είναι μία διαπίστωση που αφορά μόνο τις ενεργοβόρες επιχειρήσεις.

Αφορά και νοικοκυριά που είδαν στους λογαριασμούς τους να φτάνουν νούμερα που έβλεπαν μόνο στους χειρότερους εφιάλτες τους. Λογαριασμοί που έχουν να κάνουν με έναντι και ξεπερνούν τα 200 και τα 300 ευρώ, ακόμα και αν τα σπίτια που αντιστοιχούν είναι 50 και 60 τετραγωνικών.

Ή ακόμα και εξοφλητικοί λογαριασμοί τετραμήνου που φτάνουν τα 400 και τα 500 ευρώ, ανάλογα με το μέγεθος του κάθε ακινήτου. Το μεγάλο ποσό του κάθε λογαριασμού δεν αφορά την κατανάλωση ρεύματος, αλλά την περίφημη πλέον σε όλους ρήτρα αναπροσαρμογής.

Σύμφωνα με πολίτες που έλαβαν έναντι ή ακόμα και εξοφλητικούς λογαριασμούς το 60 ή και το 70% των χρημάτων που καλούνται να πληρώσουν αντιστοιχεί στην ρήτρα αναπροσαρμογής. Κι δεν είναι λίγοι αυτοί που ρωτούν ακόμα και τους δικηγόρους τους, σκεπτόμενοι σοβαρά πλέον να στραφούν στην νομική οδό.

«Ας μας εξηγήσουν επιτέλους, τι είναι αυτή η ρήτρα αναπροσαρμογής;». Μάλιστα, στο διαδίκτυο έγινε γνωστό ότι συγκεκριμένο δικηγορικό γραφείο της Πάτρας συγκεντρώνει υπογραφές από πολίτες της αχαϊκής πρωτεύουσας και όχι μόνο, με στόχο να ετοιμάσει μία συλλογική αγωγή για το θέμα.

Πιο αναλυτικά ο δικηγόρος Βασίλης Μάρκου αναφέρει στην ανάρτηση του στα social media: «Το γραφείο μας με επίκεντρο την τερατώδη ρήτρα αναπροσαρμογής και τις αθέμιτες πρακτικές των παρόχων λογαριασμών ρεύματος, αναλαμβάνει την σύνταξη ομαδικής αγωγής για πλήθος παραβιάσεων της ευρωπαϊκής και εθνικής νομοθεσίας για την προστασία του καταναλωτή.

Ο καταναλωτής δεν λαμβάνει σαφή ενημέρωση σχετικά με τις δυσμενείς συνέπειες που έχει το πρόγραμμα του παρόχου του. Προγράμματα προμήθειας εμφανίζονται να έχουν σταθερό τιμολόγιο, δίχως αυτό να αντιστοιχεί στην πραγματικότητα.

Οι χαρακτηρισμοί για διάφορες επιμέρους χρεώσεις είναι ασαφείς και παραπλανητικοί. Οι συμβάσεις είναι δυσνόητες, δυσανάγνωστες, πολυσέλιδες, με κατά κυριολεξία ψιλά γράμματα, με πλήθος αδιαφανιών ή καταχρηστικών όρων».