Το τελευταίο διάστημα βιώνουμε όλοι την αύξηση του κόστους των αγαθών και υπηρεσιών. Επιπλέον της αύξησης των τιμών οι χιλιάδες επισκέπτες και οι εργαζόμενοι που εισέρχονται στο κέντρο της πόλης μας μέσω της Ακτής Δυμαίων δοκιμάζονται από το μποτιλιάρισμα στο ύψος του Νέου Λιμένα λόγω των απαραίτητων έργων της ΔΕΥΑΠ για το αποχετευτικό. Το ερώτημα που τίθεται είναι, αν υπάρχει εναλλακτική λύση για ταχύτερη και φθηνότερη μετακίνηση προς το κέντρο.

Για τις δημοτικές αρχές και για τους περισσότερους από εμάς υπάρχει ένα ξεχασμένο μέσο που διαφημίστηκε πολύ, έγινε αντικείμενο πολιτικής εκμετάλλευσης και αντιπαράθεσης αλλά αφού επετεύχθη ο στόχος (γι’ κάποιους) κατόπιν ξεχάστηκε. Πρόσφατα υπήρξε ερώτηση προς τη δημοτική αρχή της Πάτρας από δημοτική παράταξη για την καθυστέρηση των έργων αποχέτευσης αλλά καμία αναφορά για τη χρήση του μέσου. Η εναλλακτική, φθηνή, φιλική προς το περιβάλλον μετακίνηση είναι ο Προαστιακός του Νότιου κλάδου.

· Είναι ένα οικονομικά αποδοτικό σύστημα δημόσιας συγκοινωνίας το οποίο παρέχει αστικό-προαστιακή υπηρεσία προσπαθώντας να κερδίσει την εμπιστοσύνη του κοινού. Μπορεί να δώσει λύση στο πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης ενώ ταυτίζεται με τη βίβλο της ΕΕ για τις πράσινες μετακινήσεις.

· Παρέχει μια υπηρεσία όπου με ένα εισιτήριο επιτρέπει σε ένα επιβάτη να ταξιδέψει από την μια άκρη της πόλης στην άλλη, σε λίγο χρόνο χωρίς καθυστερήσεις εξ αιτίας του κυκλοφοριακού.

· Σε ένα διάδρομο δημόσιας συγκοινωνίας πλάτους έξι μέτρων, μπορεί να εξυπηρετήσει το μεγαλύτερο μέρος των πολιτών που διαμένουν σε απόσταση 1.000 μέτρων από τους σταθμούς.

Η καλύτερη εξυπηρέτηση από το μέσο επιτυγχάνεται και με την καλύτερη προσβασιμότητα στις στάσεις. Προτείνουμε λοιπόν.

· Πύκνωση των στάσεων

· Η Δημοτική Αρχή θα μπορούσε να εγκαταστήσει τα κοινόχρηστα ποδήλατα στις στάσεις του προαστιακού εντός αστικού ιστού (Αγυιά – Νέο Λιμάνι).

· Τροφοδοτικά λεωφορεία στις κεντροβαρικές στάσεις.

Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται μια αναβάθμιση του ενδιαφέροντος για τη χρήση του προαστιακού λόγω των συνθηκών των οποίων αναφέραμε. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πρέπει να δει πιο «ζεστά» το ζήτημα του Ν. κλάδου προσθέτοντας τουλάχιστον 2 βραδινά δρομολόγια στις 20:30 και 21:30 ώστε να μπορούν να επιστρέψουν οι χρήστες και να γίνει το μέσο πιο ελκυστικό.

Προτρέπουμε τους συνδημότες μας να δοκιμάσουν το μέσο. Στις στάσεις φτάνουμε πεζοί, με το ποδήλατο ή με το αυτοκίνητο. Οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών στο τμήμα Καμίνια – Αγυιά κοστίζουν 30€ η ολόκληρη και 20€ η μειωμένη ενώ για τη διαδρομή Καμίνια – Ρίο/Πανεπιστήμιο-Νοσοκομείο/Άγιος Βασίλειος το κόστος είναι 45€ και 30€ αντίστοιχα.

Ο Νότιος κλάδος, παρά τις δυσχέρειες είναι «εν δυνάμει» παράγοντας ανάπτυξης της Δυτικής Αχαΐας. Είναι ευκαιρία που δεν πρέπει να χαθεί!