Ήταν στραβό το κλήμα και ήρθε και έδεσε το κύμα ακρίβειας και η ενεργειακή κρίση για τα περίπτερα.

Σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες περιπτέρων η νέα χρονιά δεν έχει μπει καθόλου καλά για τον κλάδο τους αφού στο πρώτο δίμηνο οι επιχειρήσεις τους εμφάνισαν μια πτώση της τάξεως του 40% κατά μέσο όρο, στην ήδη πτώση που είχαν από την εμφάνιση της πανδημίας και μετά.

Παράλληλα, η ενεργειακή κρίση εκτόξευσε τους λογαριασμούς ρεύματος, με τα ψυγεία να καίνε όλη την ημέρα και τους επαγγελματίες να έχουν δει μία αύξηση πάνω του 70% στα χρήματα που είναι να πληρώσουν, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Οπότε, αντί να βελτιώνεται η κατάσταση για το επάγγελμα του περιπτερά χειροτερεύει, βλέποντας μία κάμψη πλέον σε όλα τους τα είδη. Όπως λένε η ζήτηση στα αναψυκτικά και στις μπύρες έχει πέσει σε μεγάλο βαθμό, ενώ στην ίδια και ακόμα χειρότερη κατεύθυνση βαδίζει και η κίνηση στα ψιλικά.

Εφημερίδες και περίπτερα έχουν σημειώσει μία τέτοια βουτιά στην κίνηση τους που αρκετοί επιχειρηματίες σκοπεύουν να τα βγάλουν εντελώς από τα μαγαζιά τους, ενώ πεσμένα είναι τα πράγματα και στις σοκολάτες, στα κρουασάν, στις γκοφρέτες κτλ.

Ακόμα και στα τσιγάρα, αλλά και στον καπνό που κάποτε ήταν το πιο στάνταρ έσοδο για τα περίπτερα υπάρχει πτώση. Με λίγα λόγια δεν υπάρχει ένα είδος αυτή τη στιγμή στα περίπτερα που να μπορεί να κρατήσει κάπως την κίνηση και τον τζίρο των επιχειρήσεων.

Μεγάλο πρόβλημα για τα περίπτερα έχουν δημιουργήσει οι ηλεκτρονικές παραγγελίες αφού ολοένα και ένα μεγαλύτερο ποσοστό του κοινού έχει εξοικειωθεί με αυτού του είδους τις συναλλαγές που πλέον παρέχει η πλειοψηφία των μίνι μάρκετ και των καταστημάτων ψιλικών, κάνοντας ντελίβερι στο σπίτι.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ σε παλιότερες εποχές πολλά από τα περίπτερα σε διάφορες γειτονιές της Πάτρας και στο κέντρο έμεναν ανοικτά έως τα ξημερώματα ή και όλη τη νύχτα, πλέον σπάνια θα βρει κανείς ανοικτό μετά τις 12 τα μεσάνυχτα.