Μονόδρομος είναι η μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα για τα λεωφορεία του Υπεραστικού ΚΤΕΛ, αλλά και αυτά του Αστικού ΚΤΕΛ Αχαΐας.
Σύμφωνα με τις εισηγήσεις προς τις ομοσπονδίες τους για το θέμα της αντιμετώπισης της ενεργειακής κρίσης ο μόνος τρόπος για να βοηθηθούν ουσιαστικά οι εταιρείες των Μέσων Μαζικής Συγκοινωνίας και Μεταφοράς είναι η μείωση της φορολογίας των καυσίμων.
Όπως έλεγαν οι ιθύνοντες το πετρέλαιο κίνησης, το βασικό καύσιμο που χρησιμοποιούν τα λεωφορεία τόσο του αστικού, όσο και του υπεραστικού ΚΤΕΛ έχει εκτοξευτεί πλέον κοντά στα 2 ευρώ, έχοντας πάρει μία άνοδο στην τιμή του μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα της τάξεως του 80%.
Η άνοδος αυτή, κάτω από τις συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί, αναμένεται να γίνει ακόμα μεγαλύτερη το επόμενο διάστημα, ενώ και το ενδεχόμενο της σταθεροποίησης των τιμών των καυσίμων δεν αναιρεί το πρόβλημα αφού οι αυξήσεις είναι μεγάλες και με βάση την φορολογία που υπάρχει τα έξοδα δεν βγαίνουν.
Οπότε ο μόνος τρόπος είναι η μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης, αλλά η πτώση του ΦΠΑ σε μονοψήφιο συντελεστή, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το ζήτημα της ανόδου των τιμών στα καύσιμα.
Διαφορετικά δεν υπάρχει άλλη λύση όχι μόνο για τις εταιρείες Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της περιοχής μας, αλλά και γενικότερα για αυτού του είδους τις εταιρείες πέρα από την αύξηση των κομίστρων και των εισιτηρίων.
Μειώνει δρομολόγια
Για την ώρα το Υπεραστικό ΚΤΕΛ έχει προχωρήσει σε μία αναγκαστική μείωση των δρομολογίων του, ακόμα στις περιοχές εντός του νομού, ενώ την ίδια στιγμή υπάρχει μία σημαντική πτώση στην επιβατική κίνηση, αμέσως μετά τις ημέρες του καρναβαλιού.
Από την πλευρά του το Αστικό ΚΤΕΛ δεν έχει προχωρήσει ακόμα σε μείωση των δρομολογίων του, είναι σε αναμονή των αποφάσεων που είναι να πάρει η κυβέρνηση, τονίζοντας όμως ότι αν δεν υπάρξει μείωση της φορολογίας τα πράγματα θα είναι πλέον αρκετά δύσκολα.
Σημειώνουμε ότι η κίνηση στα λεωφορεία του Αστικού ΚΤΕΛ παραμένει μειωμένη κατά 80% με 90% σε σύγκριση με την εποχή πριν από την πανδημία, ενώ η τιμή του εισιτηρίου του είναι σταθερή εδώ και τουλάχιστον μία δεκαετία.