Την απογοήτευσή τους για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται από φορείς της Πολιτείας εξέφρασαν με διπλή επιστολή τους οι φοιτητές της Ανεξάρτητης Κίνησης Φοιτητών Γεωπονίας του Τμήματος της Αμαλιάδας, επιχειρώντας να μεταφέρουν στους πολίτες το πως αισθάνονται με όλα όσα συμβαίνουν το τελευταίο διάστημα και ζητώντας παράλληλα από το Πανεπιστήμιο Πατρών και το υπουργείο την ολοκλήρωση των σπουδών τους στην Αμαλιάδα.

Ειδικότερα, έθεσαν μια σειρά από ερωτήματα για πράγματα που έχουν συμβεί τα τελευταία χρόνια με το τμήμα.

Στην πρώτη επιστολή τονίστηκαν τα εξής: «Διαβάζοντας το δελτίο τύπου που αναρτήθηκε τόσο στον ιστότοπο του Πανεπιστημίου όσο και στα ΜΜΕ, προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση η βιασύνη με την οποία λαμβάνονται κρίσιμες αποφάσεις οι οποίες πρωτίστως αφορούν το μέλλον των σπουδών μας το οποίο και μοιάζει δυσοίωνο. Έχει υπάρξει έστω και η παραμικρή μέριμνα για τους φοιτητές;

Μας λυπεί πραγματικά να μας αντιμετωπίζουν ως αναλώσιμους και ως παράπλευρες απώλειες στην μάχη των εντυπώσεων και η ευκολία με την οποία γίνεται η αντικατάσταση ενός πανεπιστημιακού τμήματος με ένα αμφιβόλου ποιότητας πρόγραμμα σπουδών κατώτερης εκπαιδευτικής βαθμίδας.

Το εαρινό εξάμηνο ξεκινά στις 28 Φεβρουαρίου άραγε ποιες συνθήκες θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε; Μοναδική έννοια φαίνεται να είναι η μεταφορά του υπάρχοντος εξοπλισμού στο Μεσολόγγι και η χρήση των εγκαταστάσεων από την νέα ιδιότυπη σύμπραξη ιδιωτικού και δημόσιου Τομέα στα πρότυπα της Αμερικάνικης Γεωργικής σχολής.

Οι φοιτητές είμαστε δυστυχώς αόρατοι και μας αντιμετωπίζουν ως βαλίτσες που μεταφέρονται κατά το δοκούν από πόλη σε πόλη.

Ούτε ερωτηθήκαμε ποτέ, ούτε μας δόθηκε η ευκαιρία να ολοκληρώσουμε τις σπουδές μας στην πόλη την οποία επιλέξαμε συμπληρώνοντας το μηχανογραφικό μας δελτίο. Επί της ουσίας τρεπόμαστε σε φυγή ώστε να χρησιμοποιηθούν οι εγκαταστάσεις μας στο βωμό του κέρδους».

Ερωτήματα ουσίας από τους φοιτητές
Στο περιεχόμενο της δεύτερης επιστολής των φοιτητών θέτονται μια σειρά σημαντικών ερωτημάτων, με τα οποία ζητούν εξηγήσεις για τις κυβερνητικές αποφάσεις που έχουν φέρει τα πάνω κάτω στον ακαδημαϊκό χάρτη της Ηλείας.

Ειδικότερα επεσήμαναν: «Το τμήμα Γεωπονίας ξεκίνησε τη λειτουργία του το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020. Πως μπορεί να κριθεί η βιωσιμότητα ενός τμήματος για το οποίο δεν έχουν υπάρξει ακόμα απόφοιτοι; Σύμφωνα με το πενταετές πρόγραμμα σπουδών οι πρώτοι απόφοιτοι του τμήματος αναμένονται το έτος 2023- 2024. Όσοι τίτλοι πτυχίου έχουν δοθεί μέχρι τώρα και έχουν συμπεριληφθεί στη μελέτη που επικαλείται ο κ. Συρίγος, αφορούν είτε το τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων (τετραετές δημιουργήθηκε το 2013 με πρώτους αποφοίτους το 2017), είτε το τμήμα Θερμοκηπιακών καλλιεργειών το οποίο και μεταφέρθηκε στην Αμαλιάδα από το Μεσολόγγι το έτος 2013.

Εδώ όμως προκύπτει ένα πολύ μεγαλύτερο ζήτημα το οποίο προκαλεί τα εξής σημαντικά ερωτήματα: Πως μπορεί να συνάδει ότι το 2013 το Υπουργείο Παιδείας έκρινε ακατάλληλο και μη βιώσιμο το τμήμα Θερμοκηπιακών Καλλιεργειών του Μεσολογγίου μεταφέροντας εν μια νυκτί τους φοιτητές στην Αμαλιάδα και 9 χρόνια μετά για τους ίδιους λόγους και με τα ίδια επιχειρήματα να μεταφέρονται οι φοιτητές του τμήματος της Αμαλιάδας στο Μεσολόγγι; Το 2015 και το 2016 εμφανίζονται τα χαμηλότερα ποσοστά αποφοίτησης όπως ανέφερε ο ίδιος ο υφυπουργός παιδείας στις 11/02/2022.

Δεν απάντησε όμως αν επηρέασε ή όχι τα ποσοστά αποφοίτησης το ότι δεν δόθηκε η ευκαιρία στους φοιτητές του τμήματος ΘΕ.ΚΑ να αποφοιτήσουν στην πόλη που σπούδαζαν και χρειάστηκε να μετακομίσουν και να επωμιστούν οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες που εκ των πραγμάτων ανέκοψαν την απρόσκοπτη συνέχιση των σπουδών τους.

Το γνωρίζει ο κ. Συρίγος ότι υπάρχουν φοιτητές που παλεύουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους καθώς τα οικονομικά τους και οι όποιες υποχρεώσεις τους τους επέτρεψαν πολύ αργότερα να εγκατασταθούν στην Αμαλιάδα;

Το γνωρίζει ότι υπάρχουν φοιτητές που εργάζονται στην πόλη της Αμαλιάδας παράλληλα με τη σχολή τους; Ότι μια μετακόμιση σε άλλη πόλη δεν είναι εύκολη υπόθεση και ότι δεν είμαστε όλοι γόνοι ευκατάστατων οικογενειών;

Κι αν θεωρεί η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας λανθασμένη την προηγούμενη απόφαση του (Π.Δ 94/2013 ΦΕΚ 132/05-06-2013) με ένα δεύτερο λάθος δεν διορθώνεται το πρώτο. Οφείλουν να μας αφήσουν να ολοκληρώσουμε τις σπουδές μας στην Αμαλιάδα και να έχουμε την ευκαιρία να αποφοιτήσουμε από τη σχολή δράττοντας τους καρπούς των κόπων μας.

Τέλος όσον αφορά την αξιολόγηση του επιπέδου των φοιτητών αλλά και του τμήματος με ακαδημαϊκά κριτήρια θα ήταν ωφέλιμο να δοθούν στη δημοσιότητα:

Πόσοι από τους φοιτητές των Τεχνολόγων Γεωπόνων έχουν προχωρήσει σε αναβάθμιση πτυχίου ΠΕ και πόσοι έχουν λάβει τίτλους μεταπτυχιακών σπουδών;

Πόσοι από τους φοιτητές του τμήματος Γεωπονίας έχουν ολοκληρώσει πάνω από το 60% των μαθημάτων τους ανά ακαδημαϊκό έτος (για τα έτη 2019-2020 και 2020- 2021);».

Πηγή: patrisnews.com