Όταν σκέφτεστε προπονήσεις που προάγουν την εύρυθμη λειτουργία της καρδιάς, πιθανότατα σκέφτεστε σκληροπυρηνικές συνεδρίες cardio, που αποτελούνται από πολλά καθίσματα, αναπηδήσεις και sprints. Κι ενώ είναι αλήθεια ότι το τρέξιμο ή και οι προπονήσεις HIIT έχουν πολλά οφέλη για την καρδιαγγειακή υγεία, οι ειδικοί μας υπενθυμίζουν ότι υπάρχουν και πιο ήπιοι τρόποι για να την φροντίσουμε εξίσου.

Τα πρακτικά οφέλη της yoga για την καρδιά
Ακριβώς επειδή κάθε τύπος φυσικής δραστηριότητας μπορεί να «θωρακίσει» την καρδιά σας και ειδικά αν θέλετε να κάνετε ένα διάλειμμα από το έντονο αερόβιο, τότε γιατί να μην δοκιμάσετε την yoga; Η φυσική πτυχή της γιόγκα, που ονομάζεται «asana», έχει αποδειχθεί ότι μειώνει την αρτηριακή πίεση, βελτιώνει τη χοληστερόλη και ακόμη μειώνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σε άτομα με διαβήτη.

Οι πρακτικές της γιογκικής αναπνοής ή «pranayama», έχει επίσης αποδειχθεί ότι βελτιώνουν την υγεία της καρδιάς ρυθμίζοντας το αυτόνομο νευρικό σύστημα, το οποίο βοηθάει την καρδιά σας να λειτουργεί σωστά. «Υπάρχει επίσης μια ενδιαφέρουσα σύνδεση μυαλού-σώματος», προσθέτουν οι ειδικοί.

«Η γιόγκα μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του στρες, το οποίο, αν δεν αντιμετωπιστεί, μπορεί να οδηγήσει σε αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία, συμπεριλαμβανομένου αυξημένου κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων», εξηγούν. Πράγματι, αυτό σημαίνει ότι η yoga μπορεί να προστατεύσει την καρδιά σας πολύπλευρα.

Mix & match προπονήσεις
Φυσικά, οι ειδικοί συνιστούν να «ανακατεύετε» τις προπονήσεις σας για να αποκομίσετε τα μέγιστα για την καρδιά σας. Η επιστήμη δείχνει όλο και περισσότερο ότι κάθε τύπος σωματικής δραστηριότητας έχει οφέλη για την καρδιαγγειακή υγεία και έτσι οι επιλογές είναι πολλές. Το γρήγορο περπάτημα είναι μία από τις πιο προσιτές μορφές άσκησης.

Αν σας αρέσει να πηγαίνετε στο γυμναστήριο, υπάρχει μια μεγάλη γκάμα επιλογών. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε έναν διάδρομο, να συμμετάσχετε σε ένα μάθημα spin ή να δοκιμάσετε τον αναρριχητή σκάλας. Εάν λαχταράτε τη φύση, πηγαίνετε για τρέξιμο, για πεζοπορία ή ακόμα και μια βόλτα με το ποδήλατο.

Για να επωφεληθείτε ακόμα περισσότερο δοκιμάστε και προπονήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης με βάρη.