Σ’ ένα λιμπρέτο, που ξεκίνησε ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας Λουκάς Θάνος με τον Ιάκωβο Καμπανέλλη, στηρίζεται η νέα παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας «Εκκλησιάζουσες - Μια κωμωδία». Πρόκειται για ένα κωμικό έργο γεμάτο χορό και τραγούδια, που ακούγονται για πρώτη φορά στο θέατρο Απόλλων με ζωντανή ορχήστρα. Παράλληλα, η παράσταση εντάσσεται στο πλαίσιο του έτους Ιάκωβου Καμπανέλλη, καθώς φέτος συμπληρώνονται 100 χρόνια από την γέννησή του.

Γραμμένες και παιγμένες το 392 π.Χ. οι «Εκκλησιάζουσες» του Αριστοφάνη μοιάζει να παρωδούν τις ιδέες που κυκλοφορούσαν τότε στην Αθήνα, για κατάργηση της ιδιοκτησίας και κοινοκτημοσύνη, είκοσι χρόνια πριν τις συστηματοποιήσει ο Πλάτων στην «Πολιτεία» του. Ο Αριστοφάνης βάζει τις γυναίκες της Αθήνας να εμφανίζονται στην Εκκλησία του Δήμου ντυμένες άντρες και να ψηφίζουν να δοθεί σε αυτές η εξουσία ώστε να εφαρμόσουν το ριζοσπαστικό τους πρόγραμμα κοινωνικοποίησης όλων των αγαθών, στα οποία περιλαμβάνουν τον εαυτό τους και τους άντρες.

Στη παράσταση του Λουκά Θάνου, το έργο του Αριστοφάνη διασκευάζεται σε ένα οπερετικό μιούζικαλ. Έχει κρατηθεί μέρος των προσώπων, έχει προστεθεί άφθονη μουσική και χορός και συμμετέχει μια μεγάλη ομάδα καλλιτεχνών που απαρτίζεται από ηθοποιούς, ζωντανή ορχήστρα, χορευτές και τραγουδιστές. Πρόκειται για ένα μεγαλεπήβολο εγχείρημα καλλιτεχνικής συνύπαρξης.

 Λουκάς Θάνος δημιουργεί έναν χαρακτηριστικό μικρόκοσμο εμφορούμενο από ανησυχίες του πολίτη και ιδίως της γυναίκας, η οποία δεν έχει δικαίωμα ψήφου στην Αθήνα του 5ου αιώνα. Ο Αριστοφάνης, ποιητική αδεία, της δίνει φωνή, την οποία ο σκηνοθέτης της παράστασης καλλιεργεί και περιβάλλει με ιδιαίτερη φροντίδα προβάλλοντας κυρίως την ανάγκη της γυναίκας για χειραφέτηση και τονίζοντας, συγχρόνως, το έξυπνο ένστικτο και την ευαισθησία του γυναικείου φύλου. Οι ρυθμοί της παράστασης είναι γρήγοροι και ο Λουκάς Θάνος καταφέρνει να δέσει αρμονικά πρόζα, χορό και τραγούδι, με έναν εξαιρετικά πολυπληθή θίασο επί σκηνής. Εμπνευσμένη η ιδέα της εισόδου των ερμηνευτών από την πλατεία, μεταμορφώνοντας, έτσι, το χώρο του θεάτρου σ’ ένα ζωντανό οργανισμό. 


Οι χορογραφίες – από τον ίδιο τον Λουκά Θάνο και τον Άγγελο Χατζή - περιλάμβαναν εντυπωσιακές και θεαματικές σκηνές που κέρδισαν αναμφίβολα τον θεατή και κορύφωσαν το ενδιαφέρον του. Η μουσική του Λουκά Θάνου απογειώνει όλα όσα εκτίθενται στο βλέμμα του θεατή, αποτελώντας από μόνη της ένα ολοκληρωμένο μουσικό ποίημα, στα όρια του αυτόνομου. Οι φωτισμοί του Νίκου Σωτηρόπουλου, εύστοχοι και χωρίς να κυνηγούν εμφανώς τους ηθοποιούς στη σκηνή, αλλά φωτίζοντάς τους φυσικά και πολύπλευρα. Τα σκηνικά και τα κοστούμια του Κέννυ Μακ Λέλλαν ήταν ταιριαστά στην όλη χιουμοριστική σύλληψη του έργου.

Η Ανδριάνα Χαλκίδη υποδύεται το ρόλο της Πραξαγόρας, με δεξιοτεχνία, άνεση στις κινήσεις και με γνώση των παραμέτρων του χαρακτήρα που υποστηρίζει. Ηθοποιός με πηγαίο χιούμορ, με σκηνικό νεύρο και εκφραστικότατα μέσα, έπλασε ιδανικά την Πραξαγόρα. Η Γυναίκα της Έφης Κιτσαντά αποδίδεται με κινήσεις ακρίβειας κι ελεγχόμενο νεύρο. Η ηθοποιός προσθέτει στην ερμηνεία της σοβαρότητα, μέτρο, αλλά και κωμική ελαφράδα στις σωστές δόσεις. Ως Βλέπυρος, ο Βασίλης Κόκκαλης ερμηνεύει με οίστρο, ιδιαίτερο κέφι και ενέργεια την ξεκαρδιστική αυτή φιγούρα, διατηρώντας ένα ευεργετικό μέτρο, χάρη στο οποίο οι υπόλοιποι ηθοποιοί εντάσσονται αρμονικά στο διάλογο μαζί του. Το ίδιο ισχύει και για τον Μίλτο Νίκα, στο ρόλο του Χρέμη, που πλάθει μια ολοκληρωμένη  θεατρική φιγούρα, επιστρατεύοντας το πηγαίο κωμικό του ταλέντο και διαχειριζόμενος εύστοχα τα εκφραστικά του μέσα. Και οι τέσσερις ηθοποιοί εντυπωσίασαν με τις φωνητικές τους δυνατότητες, δίνοντας ιδιαίτερο ηχόχρωμα και ειδικό βάρος στα τραγούδια. Επίσης, ήταν εμφανής η πολύ καλή προετοιμασία των χορογραφιών, καθώς εναρμονίστηκαν πλήρως με τους χορευτές.

Άξια μνείας όλα τα μέλη του χορού (Θεανώ Ανδρώνη, Ανναθαλία Καράμπελα, Μαρία Κίκινα, Ηλίας Μανιατόπουλος, Κατερίνα Μαραγκάκη, Luiz Mendes, Errik Nour, Άννα Φυτιλά) για το συντονισμό, την αμεσότητα, το ρυθμό και τα τεχνικά προσόντα, που αποδεικνύονται λειτουργικά για τη σκηνική δράση. H ορχήστρα έπαιξε με ακρίβεια και λυρισμό, υποστηρίζοντας με συνέπεια τους τραγουδιστές κι εξασφαλίζοντας τις απαιτούμενες δυναμικές κι εκφραστικές κορυφώσεις για τους ηθοποιούς και τους χορευτές.

  Όσοι, λοιπόν, αποζητούν μιάμιση ώρα διασκέδασης και σάτιρας της καθημερινότητας, αυτή η παράσταση αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή. Μην την χάσετε!

Συντελεστές

Σκηνοθεσία-Χορογραφία: Λουκάς Θάνος

Σκηνικά- Κοστούμια: Κέννυ Μακ Λέλλαν

Λιμπρέτο-Μουσική: Λουκάς Θάνος

Επιπρόσθετη Χορογραφία: Άγγελος Χατζής

Σχεδιασμός φωτισμών: Νίκος Σωτηρόπουλος

Βοηθός σκηνοθέτη: Όλγα Θάνου

Διεύθυνση παραγωγής: Τίνα Γιοβάνη

Teaser –Video παράστασης: Beton Latex, IωάννηςΚοψίνης, Ανδρέας Σμιρίλιος

Φωτογράφιση παράστασης: Νίκος Ψαθογιαννάκης

Παίζουν : Έφη Κιτσαντά, Βασίλης Κόκκαλης, Μίλτος Νίκας, Ανδριάνα Χαλκίδη

Χορός: Θεανώ Ανδρώνη, ΑνναθαλίαΚαράμπελα, Μαρία Κίκινα, Ηλίας Μανιατόπουλος, Κατερίνα Μαραγκάκη, LuizMendes, ErrikNour, Άννα Φυτιλά

Μουσικοί-Καθηγητές Δημοτικού Ωδείου Πατρών :

Πιάνο: ΛιουντμίλαΙβάνοβα, ΝίναΜεταξά

Α΄και Β΄ Βιολιά: ΓιαροσλάβΤόκαρεβ , Άλλα Σελαλμαζίδη, ΒλαντισλάβΙβάνοφ, Δανάη Βουτσινά

Βιόλες: Ρόμπερτ Σμαγκούλοβ, ΣβετλάναΧμούροβα

Βιολοντσέλα: Νικολάι Κομισσάροβ, Αλέξανδρος Κακαρούμπας

Κόντρα Μπάσο: ΚαραπετιάνΒιλέν

Κλαρινέτο: ΑγγελικήΣύρρου

Τραγούδι-Διδασκαλία Χορωδίας: Λίνα Γερονίκου

Μέλη Χορωδίας Δωματίου Δημοτικού Ωδείου Πατρών:

Soprani: Χριστίνα Μωραϊτη ,Ιωάννα Παπαγεωργίου, Σοφία Σαλαβαντάκη, Ειρήνη Τσούμα

Alti: Ελένη Ευθυμίου, Ιωάννα Μαλτέζου, Κωνσταντίνα Παπαλεξοπούλου

Tenori: Κυριάκος Αθανασόπουλος, Βαλέρια Μοτρέβιτς, Κωνσταντίνος Τριπολιτσιώτης

Bassi: ΙορδάνηςΒαλαχάς, Βασίλης Κωνσταντάρας.

Η παράσταση είναι μια συμπαραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας με την Κοινωφελή Επιχείρηση Καρναβάλι Πάτρας, στο πλαίσιο και του Συμφώνου συνεργασίας που συνυπογράφει πρόσφατα, ενώ τμήμα της παράστασης θα παρουσιαστεί στην τελετή έναρξης του Πατρινού Καρναβαλιού αλλά και στο πλαίσιο των θεατρικών δρωμένων δρόμου σε διάφορα σημεία της πόλης.

Πληροφορίες

Πρεμιέρα: 12 Φεβρουαρίου 2022 και ώρα 21:30

Παραστάσεις:

Σάββατο 12 Φεβρουαρίου, 21:30

Κυριακή 13 Φεβρουαρίου, 20:00

Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου, 21:30

Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου, 21:30

Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου, 21:30

Σάββατο 19 Φεβρουαρίου, 21:30

Κυριακή 20 Φεβρουαρίου, 20:00

Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου, 21:30

Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου, 21:30

Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου, 21:30

Σάββατο 26 Φεβρουαρίου, 21:30

Κυριακή 27 Φεβρουαρίου, 20:00

Τετάρτη 2 Μαρτίου, 21:30

Πέμπτη 3 Μαρτίου, 21:30

Παρασκευή 4 Μαρτίου, 21:30

Σάββατο 5 Μαρτίου, 21:30

Κυριακή 6 Μαρτίου, 20:00

Δημοτικό Θέατρο Απόλλων, Πλ. Γεωργίου Α 31, Πάτρα | Οδηγίες πρόσβασης μέσω Googlemap

Τηλέφωνο ταμείου Θεάτρου Απόλλων: 2610273613

Ηλεκτρονική προπώληση εισιτηρίων : www.ticketservices.gr

Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος 10 ευρώ | Φοιτητικό, Μαθητικό, ΑΜΕΑ, Ανέργων 8 ευρώ | Καθηγητές, μαθητές Λαϊκού Φροντιστηρίου, κέντρο κακοποιημένων γυναικών και φοιτητές θεατρικών σπουδών -Ατέλεια

Οδηγίες προσέλευσης:

Ο χώρος λειτουργεί ως «αμιγής» σύμφωνα με τις ισχύουσες υγειονομικές διατάξεις. Για την είσοδο του κοινού στην εκδήλωση, για θεατές άνω των 17 ετών απαιτείται η επίδειξη έγκυρου πιστοποιητικού εμβολιασμού ή πιστοποιητικού νόσησης. Για παιδιά από 4 έως 17 ετών, εναλλακτικά, γίνεται δεκτή δήλωση αυτοδιαγνωστικού ελέγχου self-test τελευταίου 24ώρου, είτε βεβαίωση διαγνωστικού ελέγχου PCR (72 ωρών) ή rapid (48 ωρών). Η είσοδος γίνεται με τη χρήση της μάσκας και με την τήρηση των αποστάσεων τόσο κατά την προσέλευση όσο και κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων. Σε κάθε περίπτωση επίδειξης επίσημου εγγράφου, θα διενεργείται παράλληλος έλεγχος ταυτοπροσωπίας του κατόχου.