Γύρω στην ηλικία των 5 ετών τα παιδιά αρχίζουν να έχουν την πειθαρχία για να συμμετέχουν σε οργανωμένες εξωσχολικές δραστηριότητες, όπως ποδόσφαιρο, πιάνο, μπαλέτο, καράτε, έναν σύλλογο που ασχολείται με παραδοσιακούς χορούς, με παιδικό θέατρο ή με εξορμήσεις στη φύση, κ.λπ.

Αυτές οι δραστηριότητες μπορούν να κρατήσουν τα παιδιά πνευματικά ή/και σωματικά δραστήρια, αλλά τα πλεονεκτήματά τους δεν σταματούν εκεί

Βοηθά τα παιδιά να κατανοήσουν τη ρουτίνα
Τα παιδιά συχνά φοβούνται το άγνωστο και γι’ αυτό είναι σημαντικό να καθιερώνουν ρουτίνες. Οι ρουτίνες δίνουν στα μικρά παιδιά μια αίσθηση ελέγχου, ασφάλειας και σταθερότητας.

Επειδή ξέρουν τι θα συμβεί στη συνέχεια και ξέρουν τι να περιμένουν, νιώθουν ασφάλεια και ασφάλεια στο περιβάλλον τους. Αυτό είναι ένα από τα πράγματα που θα καταλάβουν καλύτερα συμμετέχοντας σε εξωσχολικές δραστηριότητες.

Οι εξωσχολικές δραστηριότητες περιλαμβάνουν δομή και μια προβλέψιμη σειρά γεγονότων που βοηθούν τα παιδιά να μπουν σε ένα πρόγραμμα. Όσο πιο άνετα νιώθουν να τηρούν μια ρουτίνα, τόσο πιο εύκολο είναι για αυτούς να τηρούν ένα πρόγραμμα δραστηριοτήτων τόσο στο σπίτι όσο και στο σχολείο. Και επειδή οι προσδοκίες τους είναι στημένες, τα άγχη και το άγχος στα παιδιά μειώνονται.

Παρέχουν στα παιδιά ευκαιρίες να κοινωνικοποιηθούν
Η ικανότητα να κοινωνικοποιούνται και να τα πηγαίνουν καλά με τους άλλους είναι εξίσου σημαντική για τα παιδιά όσο και για τους ενήλικες. Τα παιδιά χρειάζονται ευκαιρίες για να αναπτύξουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες ακόμα και σε μικρή ηλικία. Πρέπει να μάθουν πώς να τα πηγαίνουν καλά με τους άλλους και να δημιουργούν φιλίες και ουσιαστικές σχέσεις.

Η συμμετοχή σε εξωσχολικές δραστηριότητες επιτρέπει στα παιδιά να συμμετέχουν σε ομαδικές ρυθμίσεις όπου μπορούν να γνωρίσουν νέα άτομα και να αλληλεπιδράσουν με φίλους. Αυτές οι εμπειρίες είναι χρήσιμες όσον αφορά τη διεύρυνση του κύκλου τους και την ενίσχυση των επικοινωνιακών τους δεξιοτήτων.

Επιτρέπουν στα παιδιά να κάνουν ένα διάλειμμα από τις σπουδές
Οι βαθμοί ενός παιδιού δεν είναι το μόνο μέτρο της μάθησής του. Τα παιδιά δεν μαθαίνουν απλώς διαβάζοντας βιβλία και ακούγοντας τις διαλέξεις του δασκάλου τους.

Όταν εμπλέκονται σε σχολικές δραστηριότητες, εκμεταλλεύονται την ευκαιρία να διασκεδάσουν μαθαίνοντας. Αυτές οι δραστηριότητες δίνουν στα παιδιά την ευκαιρία να κάνουν ένα διάλειμμα από τους ακαδημαϊκούς ενώ παράλληλα αποκτούν νέες δεξιότητες και μαθαίνουν νέες γνώσεις.

Οι εξωσχολικές δραστηριότητες είναι επίσης ένα εξαιρετικό μέσο για να βοηθήσετε τα μικρά παιδιά να ανακαλύψουν τα πάθη τους και να τα κυνηγήσουν.

Με αυτόν τον τρόπο, το παιδί σας δεν θα χρειάζεται να ξοδεύει ένα τεράστιο κομμάτι του ελεύθερου χρόνου του καθισμένος μπροστά στην τηλεόραση ή άλλες ηλεκτρονικές συσκευές.

Εξοπλίζουν τα παιδιά με σημαντικές δεξιότητες που χρειάζονται για να είναι επιτυχημένα
Η συμμετοχή σε εξωσχολικές δραστηριότητες εξοπλίζει τα παιδιά με σημαντικές δεξιότητες τις οποίες διαφορετικά δεν θα μάθουν. Μερικές από αυτές τις δεξιότητες περιλαμβάνουν πειθαρχία, ομαδική εργασία, ηγεσία, επίλυση προβλημάτων και πολλά άλλα!

Είτε συμμετέχουν σε ακαδημαϊκούς διαγωνισμούς, αθλήματα, συλλόγους χορού ή μουσικές ομάδες, τα παιδιά μαθαίνουν νέες δεξιότητες ενώ ανακαλύπτουν έναν νέο τομέα που μπορεί να απολαύσουν να επιδιώξουν στο μέλλον.

Κάνουν ένα παιδί ένα καλά ολοκληρωμένο άτομο
Τα ολοκληρωμένα παιδιά είναι γνωστό ότι ευδοκιμούν καλύτερα στη ζωή, καθώς μεγαλώνουν με περισσότερη αυτοπεποίθηση, αίσθηση ανεξαρτησίας, δημιουργικότητα και ικανότητα να συνεργάζονται με άλλους, με λιγότερες συγκρούσεις και προβλήματα συμπεριφοράς. Αυτά είναι επίσης τα παιδιά που τείνουν να προσαρμόζονται στις αλλαγές εύκολα και να χειρίζονται τις προκλήσεις της ζωής πιο αποτελεσματικά.

Όταν δίνετε στο παιδί σας την ευκαιρία να συμμετάσχει σε εξωσχολικές δραστηριότητες, μαθαίνει πολλά περισσότερα από αυτά που καλύπτονται στην τάξη. Οι δεξιότητες και οι γνώσεις που αποκτούν διαμορφώνουν την ευημερία τους και συμβάλλουν στην ολοκλήρωση της ολιστικής ανάπτυξής τους.

Θέματα ασφάλειας και κίνδυνοι
Πριν εμπλακεί το παιδί σας σε κάποια εξωσχολική δραστηριότητα, θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι περιλαμβάνει την κατάλληλη επίβλεψη και μέτρα ασφαλείας.

Θα πρέπει επίσης να λάβετε υπόψη το πρόγραμμα και τις ικανότητες του παιδιού σας, καθώς ο υπερβολικός προγραμματισμός μπορεί να τους δημιουργήσει άγχος και κατάθλιψη – το ίδιο και σε εσάς. Επιπλέον, ο μη δομημένος χρόνος παιχνιδιού είναι απαραίτητος για την ευημερία ενός παιδιού και πρέπει να ενσωματωθεί στο πρόγραμμά του.

Τα παιδιά πρέπει να βρουν τις κατάλληλες δραστηριότητες για αυτά και είναι σημαντικό να τα αφήσετε να εξερευνήσουν. Το να αναγκάζονται να συμμετέχουν σε δραστηριότητες που δεν τα ενδιαφέρουν και όπου δεν τα πάνε καλά, μπορεί να οδηγήσει σε πλήξη, απογοήτευση και χαμηλότερη αυτοεκτίμηση.