Είναι 26 ετών, συνεργάστηκε με το μπαλέτο του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου της Πάτρας στην παράσταση «Καρυοθραύστης» και ξεχώρισε με το ταλέντο της και την όλη παρουσία της.

Ο λόγος για την Αλεξία Τσουρεκά που μας ήρθε από την Αθήνα, έχοντας αρκετές περγαμηνές και έχοντας σπουδάσει αυτό που κάνει.

Πιο συγκεκριμένα σπούδασε το πρώτο έτος στην σχολή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, το δεύτερο έτος στο θεσσαλικό μπαλέτο της Λάρισας και το τρίτο έτος στην επαγγελματική σχολή «Μάρι Χατζημιχάλη».

Πλέον η συνεργασία της με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας ολοκληρώθηκε και η ίδια φεύγει με τις καλύτερες αναμνήσεις, προσδοκώντας ότι θα υπάρξουν ανάλογες συνεργασίες στο μέλλον.


Τι είναι αυτό που σε έκανε να ασχοληθείς με τον χορό;

Με απλά λόγια ο χορός μίλησε στη ψυχή μου σε πολύ μικρή ηλικία και η αγάπη μου μεγάλωνε με τα χρόνια.

Τι σημαίνει ο χορός για σένα;

Για μένα ο χορός είναι κομμάτι του εαυτού μου και μέσω αυτού μπορώ να εκφράζω τα συναισθήματα μου.

Ποιες θυσίες χρειάζεται να κάνει ένα κορίτσι που θέλει να ασχοληθεί με το μπαλέτο;

Εκτός από τη πειθαρχία που απαιτεί το κλασσικό μπαλέτο και τη σκληρή προπόνηση θα πρέπει μια μπαλαρίνα να προσέχει συνεχώς τη φυσική της κατάσταση και να αφιερώνει καθημερινά ώρες στην σωματική άσκηση.


Τι δυσκολίες αντιμετωπίζει ένας νέος άνθρωπος που βλέπει πως έχει αποφασίσει να χαράξει μια επαγγελματική πορεία πάνω στον χορό;

Η έλλειψη θέσεων εργασίας και πολλές φορές η ανάγκη αναζήτησης εργασίας στο εξωτερικό.

Ποιο θεωρείς ότι είναι το επίπεδο που έχουμε σε αυτή την τέχνη ως χώρα; Υπάρχουν αξιόλογοι χορογράφοι και χορευτές;

Δεν μπορούμε να συγκριθούμε ακόμα με τις άλλες χώρες αλλά τα τελευταία χρόνια γίνονται πολλά σημαντικά βήματα και σπουδαίοι χορογράφοι δημιουργούν αξιόλογες παραστάσεις. Φυσικά και υπάρχουν πολλοί ταλαντούχοι χορευτές που δεν μπορεί το σύστημα να τους απορροφήσει.


Ποια είναι η αντιμετώπιση του κοινού απέναντι στον χορό και γενικότερα ποια η νοοτροπία του κόσμου για αυτή τη τέχνη;

Μπορώ να πω με βεβαιότητα μετά την εμπειρία μου από τη παράσταση του «Καρυοθραύστη» πως το ελληνικό κοινό διψάει για παραστάσεις κλασικού χορού και βλέπει με θαυμασμό ποιοτικές χορογραφίες. Παρόλα αυτά σε σύγκριση με άλλες χώρες θεωρώ ότι ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού δεν είναι εξοικειωμένο με την τέχνη και είναι αρκετά προκατειλημμένο.

Μίλησε μου για το μπαλέτο του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας. Υπάρχει ένα μόνιμο σχήμα; Γιατί αρχικά αυτή είναι η αντίληψη που βγήκε προς τα έξω.

Το μπαλέτο της Πάτρας ήταν για μένα μια ευχάριστη έκπληξη. Η ομάδα μας ήταν πολύ δεμένη και ο χορογράφος μας ο κύριος Γιάννης Αντώνιου δείχνοντας μας εμπιστοσύνη όπως και εμείς σε αυτόν μας οδήγησε σε ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα.

Το κοινό ενθουσιάστηκε με τη παράσταση καθώς όλες ήταν sold out! Παγκοσμίως όλες οι ομάδες ανανεώνουν το δυναμικό τους ώστε να δώσουν ευκαιρίες σε νέους χορευτές. Κάθε νέα παραγωγή υφίστανται τις ανάλογες αλλαγές ώστε να βγει το επιθυμητό αποτέλεσμα κάπως έτσι έγινε και με το μπαλέτο της Πάτρας.


Ο "Καρυοθραύστης" άρεσε στο κοινό της Πάτρας. Ξαφνικά σταμάτησε. Ο κορωνοϊός είναι η αιτία; Γιατί οι παραστάσεις δεν συνεχίστηκαν;

Οι παραστάσεις δυστυχώς έπρεπε να αναβληθούν για λόγους γενικότερης προστασίας της δημόσιας υγείας. Ήταν μια άψογη συνεργασία που μου άφησε τις καλύτερες αναμνήσεις και ανυπομονώ να συνεργαστώ ξανά με την ομάδα και τον χορογράφο μας διότι τους εκτιμώ όλους και σαν χορευτές αλλά και σαν ανθρώπους.

Έχεις δουλέψει και στην Κρατική Όπερα Βάρνα στην Βουλγαρία. Πες μας δύο λόγια για αυτό.

Η όπερα της Βάρνας ήταν η πρώτη μου εμπειρία ως μέλος μια ομάδας του εξωτερικού. Μέσα από εκεί βίωσα τη ρουτίνα μιας επαγγελματίας χορεύτριας και αναγνώρισα τη μέγιστη αφοσίωση που απαιτεί η τέχνη του χορού.

Ποια είναι τα επόμενα σχέδια σου. Ετοιμάζεις κάτι, συμμετέχεις σε κάποια δουλειά;

Αυτό το καιρό επικεντρώνομαι στη διδασκαλία και ανυπομονώ να συνεργαστώ ξανά με μια αξιόλογη ομάδα.


Στην Αθήνα πώς είναι η κατάσταση; Υπάρχουν περισσότερες ευκαιρίες για ένα νέο παιδί και ειδικότερα πάνω στο θέμα του χορού ως παραστατική τέχνη;

Δυστυχώς δεν υπάρχουν πολλές ευκαιρίες και ομάδες στην Αθήνα σε συνάρτηση με τον αριθμό των χορευτών.

Με τι θα ήθελες να ασχοληθείς κυρίως και να εστιάσεις πάνω στον χορό; 

Το κλασικό μπαλέτο ανέκαθεν ήταν και θα είναι η μεγάλη μου αγάπη καθώς ταιριάζει στη προσωπικότητα μου αλλά και στην κουλτούρα μου.

Πες μου μια παράσταση που είναι όνειρο σου για να συμμετάσχεις;

Το όνειρο μου ως μπαλαρίνα είναι να χορέψω το μπαλέτο «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Είναι ένα μπαλέτο που απαιτεί από τη χορεύτρια την απόλυτη αρμονία τεχνικής και συναισθήματος επομένως είναι κάτι που προκαλεί τη χορεύτρια να αγγίξει την τελειότητα.