O ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ   ΑΡΓΥΡΟΧΡΥΣΟΧΟΩΝ  ΚΟΣΜΗΜΑΤΟΠΩΛΩΝ ΩΡΟΛΟΓΟΠΟΛΩΝ  Ν.ΑΧΑΪΑΣ   με τα μέλη του συμμετέχουμε στην μηχανοκίνητη   διαμαρτυρίας του Δήμου Πατρέων από την Πάτρα στην Αθήνα.

"Διαμαρτυρόμαστε για τη μη λήψη κατάλληλων μέτρων για την αντιμετώπιση της πολύπλευρης κρίσης που διανύουμε και ιδιαίτερα οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις  και οι αυτοαπασχολούμενοι που, με τον τρόπο διαχείρισης της κρίσης από την κυβέρνηση, έχουν ξεπεράσει τα όρια τους και βρίσκονται σε αδιέξοδο. 

Η λήψη επιπλέον μέτρων στήριξης της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας κρίνεται επιβεβλημένη.

Ζητούμε:

  • Να δοθεί σε όλους τους επαγγελματίες και τις πληττόμενες επιχειρήσεις επίδομα ειδικού σκοπού ύψους 1.000 ευρώ για κάθε μήνα εφαρμογής περιοριστικών μέτρων.
  • Να διαγραφεί τμήμα των χρεών προς την εφορία και τις τράπεζες στα πρότυπα κρατών της Ε.Ε. Να διαγραφούν τόκοι, πρόστιμα και το 30% του κεφαλαίου για τους εν ενεργεία εργαζομένους και αυτοαπασχολούμενους και 50% για όσους είναι άνεργοι.
  • Το μέτρο της «επιστρεπτέας προκαταβολής» να μετατραπεί σε μη επιστρεπτέα για όσους έχουν ετήσιο καθαρό εισόδημα κάτω από 12.000 ευρώ. Άρση των περιορισμών στα κριτήρια, ώστε να ενταχθούν όλοι όσοι έχουν πραγματικά ανάγκη στήριξης.
  • Επιστροφή στο αφορολόγητο όριο των 12.000 ευρώ, από το οικονομικό έτος 2019. Την κατάργηση ΕΝΦΙΑ και τέλους επιτηδεύματος. Τη μείωση των έμμεσων φόρων.
  • Επιδότηση των εισφορών ατομικής ασφάλισης αυτοαπασχολούμενων για όσο διάστημα κρατούν τα μέτρα περιορισμού, χωρίς απώλεια συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων.
  • Αναστολή των ρυθμίσεων σε τράπεζες, ΔΕΗ για όσο διάστημα κρατούν τα μέτρα περιορισμού. Φθηνότερο τιμολόγιο σε φως, νερό, τηλέφωνο, χωρίς χαράτσια που δεν αφορούν την κατανάλωση.
  • Την αναστολή κατασχέσεων και την απαγόρευση πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας και επαγγελματικής στέγης. Καθιέρωση ακατάσχετου επιχειρηματικού λογαριασμού για τους αυτοαπασχολούμενους.
  • Απαλλαγή από δημοτικά τέλη για 6 μήνες για τις πληττόμενες επιχειρήσεις και γενναία μείωση των δημοτικών τελών για το υπόλοιπο διάστημα για όλες τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις. Απαλλαγή από τα ενοίκια όσων μισθώνουν δημοτικές ή κρατικές εγκαταστάσεις και παραμένουν κλειστοί με κρατική απόφαση.
  • Ειδικές ενισχύσεις ειδικού σκοπού σε κλάδους που έχουν πληγεί περισσότερο από την οικονομική και υγειονομική κρίση και έχουν περιοριστεί οι δραστηριότητές τους με απόφαση της κυβέρνησης όπως επισιτιστικά, τουριστικά επαγγέλματα, έμποροι βιομηχανικών προϊόντων λαϊκών αγορών και άλλα καθώς και οι επιβατικές μεταφορές. 
  • Να ενταχθεί ο κλάδος των ΤΑΧΙ στην επιδότηση βάσει του Ν.4764/2020 που ισχύει για τις υπόλοιπες επιβατικές μεταφορές από την οποία εξαιρούνται.
  • Να δοθούν κίνητρα αντικατάστασης οχημάτων ΕΔΧ ΤΑΧΙ όπως επιδόματα και χαμηλότοκα δάνεια με επιδοτούμενο επιτόκιο
  • Να αποζημιωθούν οι μεταφορείς (ΕΔΧ ΤΑΧΙ – ΚΤΕΛ -ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ) για τα μαθητικά δρομολόγια που τους έχουν ανατεθεί με συμβάσεις από τις Περιφέρειες και δεν έχουν εκτελεστεί με ευθύνη της Κυβέρνησης (κλείσιμο σχολείων).
  • Επιδότηση μετακίνησης με ΕΔΧ ΤΑΧΙ ευπαθών ομάδων καθώς και τη μετάβασή στα εμβολιαστικά κέντρα ηλικιωμένων.
  • Ειδική μέριμνα στον κλάδο της εστίασης με επιδοτήσεις, ελαφρύνσεις και κίνητρα καθώς είναι ένας από τους πλέον πληττόμενους κλάδους μέχρι και σήμερα
  • Τη χορήγηση επιδόματος ανεργίας σε όσους έκλεισαν την επιχείρησή τους λόγω οικονομικής και υγειονομικής κρίσης χωρίς άλλους όρους και προϋποθέσεις.

Για την αντιμετώπιση πανδημίας

  • Άμεσα μέτρα θωράκισης του δημόσιου συστήματος Υγείας, με προσλήψεις του αναγκαίου, μόνιμου ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού, πλήρη εξοπλισμό νοσοκομείων και ΠΦΥ, διεύρυνση του αριθμού ΜΕΘ. 
  • Δωρεάν μαζικά τεστ για όλο τον πληθυσμό και έλεγχοι όπου χρειάζεται. 
  • Άμεση επίταξη των ιδιωτικών δομών Υγείας χωρίς αποζημίωση για να καλυφθούν οι άμεσες ανάγκες. 
  • Αποσυμφόρηση των ΜΜΜ με προσλήψεις προσωπικού και επίταξη ιδιωτικών λεωφορείων που σήμερα βρίσκονται σε απραξία. Ουσιαστικά μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.

Πλέον των άμεσων και επιβεβλημένων αναγκών στήριξης που έχει δημιουργήσει η πανδημία επανερχόμαστε και με κάποια πάγια αιτήματά μας για την για την ανάπτυξη της περιοχής μας.  Θα πρέπει λοιπόν να ολοκληρωθούν και να συνδεθούν τα μεγάλα έργα υποδομών, να εφαρμοστεί ένας ευρύς σχεδιασμός-όραμα για την βιοτεχνική & βιομηχανική ανάπτυξη και να δοθεί η πρέπουσα βαρύτητα στην τουριστική ανάδειξή της. Συγκεκριμένα προτείνουμε:

Οριστική επίλυση του προβλήματος με το θαλάσσιο μέτωπο – εξ ολοκλήρου απόδοσή του στον πατραϊκό λαό.

Να ολοκληρωθεί σωστά η διέλευση του σιδηροδρόμου με εφαρμογή των σχεδιασμών εκείνων που θα το αναδείξουν σε μεγαλόπνοο έργο. Υπενθυμίζουμε λοιπόν ότι η ΟΕΒΕΣΝΑ έχει προτείνει ΠΛΗΡΗ ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ του σιδηροδρόμου στον ιστό της πόλης, από την περιοχή πριν την Αγυιά ως και μετά τις Ιτιές. Έχουμε συστήσει να γίνει βύθιση της σιδηροδρομικής γραμμής κατά την διέλευσή του τρένου από τις συνοικίες και να κατασκευαστούν επίπεδες γέφυρες, ώστε να μην αποκόπτονται οι συνοικίες, ούτε να δημιουργούνται τείχη που θα υποβαθμίζουν τις περιοχές της πόλης και θα δημιουργούν εικόνες γκέτο.

Να γίνει μετατροπή του Αεροδρομίου του Αράξου σε Διεθνές Αεροδρόμιο.

Να γίνουν οι απαιτούμενες παρεμβάσεις και η μετατροπή της Πατρών-Τρίπολεως (111) σε αυτοκινητόδρομο, ώστε να ενωθεί οδικά και να αναπτυχθεί η ευρύτερη περιοχή, αφού θα επιτευχτεί σύνδεση της Πάτρας με την Τρίπολη, την Σπάρτη, το Γύθειο και ακτοπλοϊκώς με την Κρήτη.

Να δημιουργηθούν 2 νέα Βιοτεχνικά Πάρκα (ΒΙΟ.ΠΑ) στην περιοχή του Ρίου και του χειμάρρου Παναγίτσας (που ήδη λειτουργούν άτυπα).

Να δοθούν κίνητρα μεταστέγασης των επιχειρήσεων στο ΒΙΟ.ΠΑ & στην ΒΙ.ΠΕ, δηλαδή στους φυσικούς χώρους λειτουργίας τους.

Να δημιουργηθεί Διαμετακομιστικό Κέντρο (συνδυασμένες μεταφορές) στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις της Πειραϊκής Πατραϊκής, που ανήκουν στον ΟΛ.ΠΑ

Όλες οι παραπάνω παρεμβάσεις στον τομέα των μεταφορών θα μπορούσαν να καταστήσουν την Πάτρα σπουδαίο διαμετακομιστικό κέντρο, συνδυασμένων μεταφορών, με τη σύνδεση του σιδηροδρόμου με το λιμάνι, το ΒΙΟ.ΠΑ, την ΒΙ.ΠΕ και το αεροδρόμιο του Αράξου. Η Πάτρα με αυτόν τον σχεδιασμό θα μπορέσει να υπερασπιστεί τον τίτλο της «Πύλης της Δυτικής Ευρώπης» και να ξαναβρεί την χαμένη της αίγλη και να βάλει τις βάσεις για μια νέα βιομηχανική ανάπτυξη. 

Συμπληρωματικά μέτρα, αλλά όχι ελάσσονος σημασίας θεωρούμε:

Την ολοκληρωμένη Τουριστική Ανάπτυξη με την Διαχείριση της πολιτιστικής κληρονομιάς της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος, όπως προτείνει (το 2015) ο Λάζαρος Κολώνας, Δρ. Αρχαιολογίας και επίτιμος Γενικός Διευθυντής Αρχαιοτήτων και πολιτιστικής κληρονομιάς. Ανάπτυξη Θρησκευτικού Τουρισμού – Συνεδριακού Τουρισμού – Αγροτουρισμού με ανάδειξη όλων των σχετικών υποδομών που διαθέτει η περιοχή.

Την έλευση του φυσικού αερίου και στην περιοχή μας με αγωγό και όχι ανορθόδοξα και με αναχρονιστικούς τρόπους, όπως με το πολύπλοκο σύστημα που προωθείται (μεταφορά με πλοίο, αποθήκευση, διανομή), που τελικά είναι και πιο κοστοβόρο. Αυτό αυτόματα θα μεταφράζεται σε αυξημένο κόστος για τον καταναλωτή της περιοχής μας, σε αντίθεση με ό,τι ισχύει για την υπόλοιπη χώρα. 

Την δημιουργία σύγχρονης-κεντρικής Κρεαταγοράς με την συμμετοχή του Δήμου Πατρέων και των επαγγελματιών του χώρου, μέσα στον υφιστάμενο χώρο της Λαχαναγοράς, στον οποίο υπάρχει η σχετική πρόβλεψη. Τέτοια υποδομή θα εξυπηρετεί όλη την ευρύτερη κτηνοτροφική περιοχή και θα επισφραγίζει την ορθή εφαρμογή των υγειονομικών διατάξεων.

Την επιχορήγηση αντικατάστασης των ΕΔΧ αυτοκινήτων παλαιάς τεχνολογίας (λεωφορείων, φορτηγών, ταξί), με σύγχρονα εργαλεία μεταφορών με μικρότερους ρυπογόνους συντελεστές, και όπως είναι αυτονόητο πιο ευκολοσυντήρητα. Αυτό θα συνεπάγεται και μείωση των ναύλων, δηλαδή του κόστους της παροχής των υπηρεσιών μεταφοράς προσώπων και αγαθών.

Τονίζουμε ότι οποιοδήποτε νόμιμη ενέργεια για τις διεκδικήσεις και για την προβολή της ΠΟΛΗΣ μας θα μας βρει στο πλευρό της.

Για τον 

Σύνδεσμο Βιοτεχνών  Αργυροχρυσοχόων

Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπολών Ν.  Αχαΐας

Γενικός Γραμματέας                                                                                 Πρόεδρος 

 Νίνος Ηλιόκαυτος                                                                                   Αδάμ Τσαρούχης"