Περνούν πεζοί ρισκάροντας πολλές φορές για να φτάσουν στο Νότιο Πάρκο. Περνούν ποδηλάτες και παιδιά με πατίνια. Περνάει τρένο διασχίζοντας τη μία άκρη της πόλης στην άλλη.

Υπάρχουν σούπερ μάρκετ, καφετέριες, εμπορικά μαγαζιά, επιχειρήσεις, ξενοδοχεία και μέσα στους επόμενους μήνες είναι να ολοκληρωθεί ο ποδηλατόδρομος, αλλά και έργα που θα φέρουν ακόμα περισσότερη προσέλευση κόσμου.

Έργα που αφορούν τον πολιτισμό, όπως για παράδειγμα το Εργοστάσιο Τέχνης, έργα που αφορούν την αγορά όπως το εμπορικό κέντρο που θα στηθεί στην πρώην ΑΒΕΞ, ενώ ήδη υπάρχει εκεί η Veso Mare.

Κι όμως η Ακτή Δυμαίων που τα τελευταία χρόνια έχει εξελιχθεί και όπως φαίνεται θα συνεχίσει να εξελίσσεται στο πλαίσιο της ανάπτυξης της νότιας παραλιακής ζώνης της Πάτρας (ας θυμηθούμε και το έργο του Λαδόπουλου ή της ανάπλασης του θαλάσσιου μετώπου), παραμένει ένας δρόμος εθνικός, ταχείας κυκλοφορίας, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για τους κινδύνους που υπάρχουν για όλο αυτόν τον κόσμο που κατεβαίνει προς την νότια πλευρά της πόλης.

Τα αμάξια πατούν γκάζι, οι οδηγοί τρέχουν βιαστικά θεωρώντας ότι είναι ένας δρόμος εισόδου προς το αστικό κέντρο της πόλης (και έτσι είναι, αλλά πλέον είναι περισσότερα πράγματα) και οι φωτεινοί σηματοδότες λειτουργούν σε ρυθμούς μιας εθνικής οδού η διαχείριση της οποίας ανήκει στην Περιφέρεια και όχι στον Δήμο.

Μήπως όμως είναι καιρός να σχεδιάσει η πόλη και οι φορείς της μια στρατηγική για να αλλάξει και τυπικά αυτός ο χαρακτήρας της Ακτής Δυμαίων αφού πλέον έχει ξεκινήσει να μετατρέπεται σε έναν δρόμο εντός του αστικού ιστού;

«Δεν μπορώ να καταλάβω τι διαφορά έχει για τους ιθύνοντες και τους φορείς η Ακτή Δυμαίων από την Κανάρη ή την Κορίνθου» μας λέει ένας επαγγελματίας που δραστηριοποιείται τα τελευταία χρόνια στην συγκεκριμένη οδό. «Να σας πω εγώ που τη ζω καθημερινά.

Υπάρχει τόσος κόσμος που περιφέρεται και κινείται για διαφορετικούς λόγους γύρω από την Ακτή Δυμαίων, χωρίς όμως να έχει αλλάξει η νοοτροπία των οδηγών που διασχίζουν την οδό για να μπουν στην πόλη τρέχοντας με… 100. Κόσμος που κινδυνεύει από αυτή την κατάσταση».


Μετά την ανάπλαση παίρνει και τουριστική αξία

Όμως δεν είναι μόνο αυτό. Η Ακτή Δυμαίων εφόσον προχωρήσει η ανάπλαση της παραλιακής ζώνης και γίνουν όλα αυτά τα θαυμαστά που είδαμε στις μακέτες του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού, θα αποκτήσει σταδιακά και μια τουριστική αξία, ως η κεντρική παραλιακή οδός μπροστά από την θάλασσα και το νέο λιμάνι.

Γίνεται μια παραλιακή οδός να αποτελεί ταυτόχρονα δρόμο ταχείας κυκλοφορίας; Από τη στιγμή που μια περιοχή αλλάζει θα πρέπει και εμείς να προσαρμοστούμε στις νέες συνθήκες, φροντίζοντας από την πλευρά μας να κάνουμε τις απαιτούμενες αλλαγές. Δεν είναι έτσι;