Το λάχανο αποτελεί ένα πολύ υγιεινό λαχανικό για τα παιδιά. Είναι πλούσιο σε βιταμίνες, όπως το φυλλικό οξύ και οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β που συμβάλλουν στην καλή υγεία του νευρικού μας συστήματος, σε στοιχεία όπως το κάλιο που μας βοηθάει να ρυθμίζουμε εκτός των άλλων καλύτερα την πίεσή μας. Παράλληλα, περιέχει βιταμίνη Κ που είναι απαραίτητη για την καλή πήξη του αίματος και πολλά αντιοξειδωτικά συστατικά. Ένα ερώτημα που πολλές φορές τίθεται έχει να κάνει με το είδος του λάχανου που είναι καλύτερο να επιλέγουμε, όπως αναφέρει το imommy.

Κόκκινο λάχανο ή άσπρο λάχανο;

Συγκρίνοντας τα δύο είδη λάχανου, θα δούμε σημαντικές διαφορές. Ετσι, το κόκκινο λάχανο υπερέχει σε πολλά συστατικά, όπως το ασβέστιο, ο σίδηρος, η βιταμίνη C και το κάλιο. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι περιέχει σχεδόν τη διπλάσια ποσότητα σιδήρου σε σχέση με το άσπρο.

Τη μεγαλύτερη διαφορά ανάμεσα στα δύο τη βρίσκουμε στη βιταμίνη Α, η οποία είναι πολύ σημαντική για τον ανθρώπινο οργανισμό και επιτελεί σημαντικές λειτουργίες όπως αυτή της καλύτερης όρασης. Εδώ τα πράγματα είναι εντυπωσιακά καθώς το κόκκινο λάχανο περιέχει σχεδόν δεκαπλάσια ποσότητα βιταμίνης Α σε σχέση με το άσπρο.

Ακόμη, όπως ήδη αναφέρθηκε, το λάχανο γενικότερα είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ουσίες, όπως οι ινδόλες, οι ανθοκυανίνες και οι σουλφοραφάνες. Ανάμεσα στα διάφορα είδη το κόκκινο έχει πολύ περισσότερες αντιοξειδωτικές ουσίες (όπως ανθοκυανίνες), ενώ και η περιεκτικότητά του σε βιταμίνη C, που επίσης λειτουργεί αντιοξειδωτικά, είναι πολύ μεγαλύτερη.

Αν αναζητούσαμε κάποια σημεία υπεροχής του άσπρου λάχανου, αυτά θα ήταν η υψηλότερη περιεκτικότητά του σε φυλλικό οξύ, που είναι πολύ σημαντικό για τα παιδιά και τις εγκύους, καθώς επίσης και σε βιταμίνη Κ, μια βιταμίνη που παίζει ρόλο στην καλή πήξη του αίματος και την υγεία των οστών μας.

Άσπρο λάχανο Κόκκινο λάχανο
(ανά 10 γρ.) (ανά 100 γρ.)
Ασβέστιο 40 mg 45 mg
Σίδηρος 0,47 mg 0,80 mg
Βιταμίνη C 36 mg 57 mg
Κάλιο 170 mg 243 mg
Βιταμίνη Α 5 μg 56 μg
Φυλλικό οξύ 43 μg 18 μg
Βιταμίνη Κ 76 μg 38 μg

Δώστε λοιπόν χρώμα στο πιάτο του παιδιού σας με φυσικό τρόπο, βάζοντας το κόκκινο λάχανο. Αναμείξτε το με το άσπρο και προσθέστε, αν θέλετε, ένα dressing με λίγο λεμόνι, ελαιόλαδο και γιαούρτι για τα παιδιά εκείνα που δεν είναι απόλυτα εξοικειωμένα με την ιδέα μιας σκέτης σαλάτας.