Στην τελική ευθεία μπαίνει το έργο της κατασκευής της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ρίο – νέο λιμάνι Πατρών, ένα έργο που αφορά τον ερχομό του σύγχρονου ηλεκτροκίνητου τρένου στην αχαϊκή πρωτεύουσα.

Ο προϋπολογισμός του έργου φτάνει τα 477 εκατομμύρια ευρώ και την Παρασκευή αναμένεται να ολοκληρωθεί η φάση αρχικού ενδιαφέροντος για την κατασκευή της γραμμής.

Η ΕΡΓΟΣΕ έτσι ξεκινάει ένα από τα πιο πολυσυζητημένα έργα των τελευταίων ετών που προκάλεσε πλήθος συζητήσεων, αντιδράσεων και διαμαρτυριών. Το πλάνο του έργου περιλαμβάνει την υπογειοποίηση της γραμμής, με την μορφή cut and cover, από το ύψος της Κανελλοπούλου έως στο νέο λιμάνι.

Το σημαντικό βέβαια σε ότι αφορά το πρακτικό κομμάτι του έργου είναι να υπάρξει ενδιαφέρον από υποψήφιες ανάδοχες  εταιρείες, καθώς οι απαιτήσεις του είναι πολλές και το τεχνικό αντικείμενο του αρκετά δύσκολο. Για αυτό και η φάση αυτή είναι καθοριστική.

Ο ανάδοχος, σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, θα είναι αυτός που θα αναλάβει τη μελέτη και την κατασκευή του συνόλου των έργων υποδομής, λαμβάνοντας υπόψη του όλες τις λεπτομέρειες που το αφορούν, έχοντας σαν στόχο να υπάρξει αντίστοιχη προσαρμογή με τον περιβάλλοντα χώρο αφού το τρένο θα περάσει ουσιαστικά ανάμεσα από την παραλιακή ζώνη και την αστική ζώνη της πόλης.


Το πιο δύσκολο κομμάτι του έργου έχει να κάνει με τα 5,5 χιλιόμετρα μερικής υπόγειας χάραξης του τρένου, ενώ θα κατασκευαστούν 11 χλμ. περίπου επιδομής διπλής σιδηροδρομικής γραμμής.

Στην ίδια εργολαβία προβλέπονται οκτώ στάσεις (επίγειες και υπόγειες)  οι οποίες είναι οι εξής: Καστελλόκαμπου, Μποζαΐτικων, Κανελλοπούλου, Αγυιάς, Παναχαϊκής, Αγ. Διονυσίου, Τριών Συμμάχων, Αγ. Ανδρέα.

Στον τερματικό στον νέο λιμένα Πάτρας προβλέπεται η κατασκευή των απαιτούμενων αποβάθρων, κτιριακών εγκαταστάσεων και ο περιβάλλοντας χώρος τους, ενώ στη στάση Αγ. Ανδρέα περιλαμβάνονται και τα έργα διευκόλυνσης μετεπιβίβασης με την υφιστάμενη μετρική σιδηροδρομική γραμμή προς Πύργο. Τέλος η μέγιστη ταχύτητα μελέτης έχει οριστεί στα 120 χιλιόμετρα την ώρα.


Η Πάτρα αποκτά σύγχρονο τρένο: 9 σταθμοί, υπογειοποίηση 5,16 χλμ.