Στο υψηλότερο επίπεδο εδώ και τριάντα χρόνια κινήθηκαν οι πωλήσεις δίσκων βινυλίου στη Βρετανία, χάρη στη στροφή της νεολαίας στον παραδοσιακό μουσικό ήχο του βινυλίου, αλλά και την έκδοση άλμπουμ από δημοφιλείς καλλιτέχνες όπως οι Abba, ο Έντ Σίραν και η Αντέλ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της British Phonographic Industry (BPI), το 2021 σηματοδότησε τον 14ο συνεχόμενο χρόνο αναπτυξιακής πορείας για τον κλάδο με τις πωλήσεις να καταγράφουν νέα αύξηση ύψους 8% σε σχέση με το 2020, ξεπερνώντας πλέον τα πέντε εκατομμύρια βινύλια.

Μάλιστα, σχεδόν το ένα τέταρτο των άλμπουμ που πουλήθηκαν φέτος, ήτοι το 23%, ήταν σε βινύλιο με το Voyage των Abba να είναι το νούμερο ένα σε πωλήσεις. Θυμίζουμε πως το Voyage ήταν το άλμπουμ που σηματοδότησε την μεγάλη επιστροφή του δημοφιλούς σουηδικού συγκροτήματος, μετά από 40 χρόνια, ήτοι από το The Visitors του 1981.

Πολύ υψηλές πωλήσεις είχε επίσης το κλασσικό LP Rumours των Fleetwood Mac, η επανέκδοση του Back to Black της πρόωρα χαμένης Έιμι Γουάινχαουζ, για την επέτειο των 15 χρόνων από την πρώτη κυκλοφορία του, το Equals(=) του Εντ Σίραν και βέβαια το 30 της Αντέλ που αν και απείλησε τους Abba, τελικά περιορίστηκε στη δεύτερη θέση.

Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι ανοδικά κινήθηκε ακόμη και η αγορά κασετών, με τις πωλήσεις τους να φτάνουν τα 190.000 κομμάτια, με άνοδο της τάξεως του 20% σε ετήσια βάση. Πρόκειται για την υψηλότερη επίπεδο από το 2003, όταν είχαν πουληθεί 243.000 κασέτες. Πρώτο σε πωλήσεις στις κασέτες το Sour της μόλις 18 ετών σταρ της ποπ Ολίβια Ροντρίγκο, γεγονός που επιβεβαιώνει πως τα… παλιά μουσικά μέσα έχουν απήχηση και στη σημερινή νεολαία.

Την ίδια ώρα οι πωλήσεις CD συνέχισαν να υποχωρούν, πέφτοντας στα 14 εκατ. κομμάτια, που είναι το χαμηλότερο νούμερο για τη βρετανική αγορά από το 1988.

Πάντως, και ο κλάδος έδειξε να υποφέρει από τα προβλήματα και τις καθυστερήσεις στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα επηρεάζοντας τις πρώτες ύλες όπως το PVC και το χαρτί. Επίσης, συνολικά οι πωλήσεις μουσικών μέσων (δίσκοι, κασέτες και CD) ωχριούν σε σχέση με το online streaming που είναι η νούμερο ένα επιλογή της εποχής, αναλογώντας περίπου στο 80,6% της κατανάλωσης του μουσικού κλάδου.