Μπορεί τα νέα για την αναμενόμενη κατασκευή του νέου αυτοκινητοδρόμου της Πατρών – Πύργου να είναι ευχάριστα από την Κομισιόν αφού το σχέδιο της νυν ηγεσίας του υπουργείου να προχώρησε και να πήρε το πράσινο φως, όμως υπάρχουν παράπλευρες πτυχές στο όλο θέμα.

Η βασικότερη για την οποία ήδη έχουν ακουστεί πολλά έχει να κάνει με τα διόδια. Ο ανάδοχος του έργου θα είναι η Ολυμπία Οδός, η εταιρεία που κατασκεύασε την Πατρών – Κορίνθου, με τις εργασίες έτσι να ξεκινούν μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022.

Όμως είναι σίγουρο με την νέα εξέλιξη που έχει το όλο θέμα ότι η Πατρών- Πύργου σε αντίθεση με το προηγούμενο σχέδιο κατασκευής της θα έχει διόδια. Διόδια που σύμφωνα με πληροφορίες θα είναι διπλά μετωπικά και πλευρικά.

Τι σημαίνει αυτό; Θα πληρώνεις όταν πηγαίνεις και θα αναγκάζεσαι να ξαναπληρώνεις όταν έρχεσαι. Το που θα μπουν οι στάσεις των διοδίων και πόσοι θα είναι οι σταθμοί αυτό ακόμα παραμένει άγνωστο, καθώς δεν έχει καταρτιστεί το όλο σχέδιο.

Είναι όμως αρκετά πιθανό με το νέο αυτοκινητόδρομο να χρειάζεται να πληρώσεις τουλάχιστον δύο διόδια για να πας από την Πάτρα στην Κάτω Αχαΐα και ακόμα περισσότερα για να φτάσεις στην Ηλεία.

Αυτό για δεκάδες Πατρινούς που μετακινούνται καθημερινά για επαγγελματικούς λόγους στην Κάτω Αχαΐα ή ακόμα και στην Ηλεία προϋποθέτει ένα νέο οικονομικό βάρος στις πλάτες τους.

Είναι γνωστό ότι από την Πάτρα στην Κάτω Αχαΐα πάνε καθημερινά και επιστρέφουν επιχειρηματίες, αντιπρόσωποι, εκπαιδευτικοί, ιατροί και δεκάδες εργαζόμενοι πάσης φύσεως. Το ίδιο ισχύει και για άλλες περιπτώσεις που εργάζονται στην Αμαλιάδα, στην Κουρούτα, και σε διάφορα μέρη της Ηλείας.

Αν ισχύει η ύπαρξη διοδίων τούτο θα αναγκάσει αρκετούς από αυτούς να χρησιμοποιούν καθημερινά την παλαιά εθνική οδό της Πατρών -  Πύργου, που περνάει μέσα από τα χωριά και είναι στο ίδιο περίπου επίπεδο επικινδυνότητας με την καρμανιόλα της αντίστοιχης νέας εθνικής οδού.

Καλό λοιπόν είναι το νέο της κατασκευής του νέου αυτοκινητοδρόμου, όμως, η κυβέρνηση και οι φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, αλλά και οι βουλευτές της Αχαΐας, θα πρέπει να φροντίσουν από τώρα για να μην πληρώσουμε το αίμα των νεκρών που χύθηκε τόσα χρόνια στην εθνική καρμανιόλα, με μπαράζ διοδίων για να πάμε από την Πάτρα στην Κάτω Αχαΐα ή στον Πύργο.