Με την επεισοδιακή νίκη του στο Άμπου Ντάμπι -ύστερα από μια εξίσου επεισοδιακή χρονιά- ο Μαξ Φερστάπεν κατέκτησε τον πρώτο παγκόσμιο τίτλο του στη Φόρμουλα 1. Η στέψη του «εκκρεμεί», εφόσον η Mercedes προχωρήσει με την προσβολή της τελικής κατάταξης στο Γκραν Πρι του Άμπου Ντάμπι, υποστηρίζοντας μια διπλή ένσταση ενώπιον του Διεθνούς Αγωνιστικού Εφετείου της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA).

Βέβαια, ακόμη και οι οπαδοί του Λούις Χάμιλτον, δηλαδή του πιλότου που έχασε το πρωτάθλημα από τον Φερστάπεν, δεν θα ήθελαν να δουν τον φετινό τίτλο να απονέμεται από μια αίθουσα συνεδριάσεων στο Παρίσι, η οποία θα ανατρέψει, ενδεχομένως, το αποτέλεσμα του αγώνα στην πραγματική πίστα του Άμπου Ντάμπι.

Από την πλευρά του ο Μαξ Φερστάπεν είναι υπερβολικά απορροφημένος στους έξαλλους πανηγυρισμούς του για να προβληματιστεί από τις κινήσεις της Mercedes. Εξάλλου, για μεγάλη μερίδα των φίλων της Φόρμουλα 1 σε όλο τον κόσμο -και ιδιαίτερα στην πατρίδα του, την Ολλανδία- ο Μαξ είναι ο άνθρωπος που δικαιούται να γιορτάζει την είσοδό του στο πάνθεον των πρωταθλητών της F1. Αν μη τι άλλο, ο Φερστάπεν είναι αυτός που έθεσε τέρμα στην σαρωτική κυριαρχία των οδηγών της Mercedes, ύστερα από 8 συναπτά έτη.

Αν και μόλις 24 ετών, ο Ολλανδός σούπερ-σταρ της Red Bull Racing σταμάτησε την πορεία του Λούις Χάμιλτον προς την κατάκτηση του 8ου Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, ένα επίτευγμα που θα κατέρριπτε το ρεκόρ των 7 πρωταθλημάτων του Μίχαελ Σουμάχερ. Ο Χάμιλτον, εξαιτίας του Φερστάπεν, είναι τώρα αναγκασμένος να περιμένει ως το τέλος της επόμενης σεζόν προκειμένου να διαπιστώσει εάν θα γίνει αυτός ο πρώτος πιλότος στην ιστορία του σπορ με 8 παγκόσμιους τίτλους. Ο Χάμιλτον των 7 τίτλων, των 103 νικών στην καριέρα του ως σήμερα (πρώτος, με διαφορά 12 νικών από τον Σουμάχερ) ηττήθηκε εν τέλει από τον Μαξ Φερστάπεν. Ο Βρετανός Λούις είναι σήμερα 36 ετών. Ο Μαξ από τις Κάτω Χώρες είναι μόλις 24, λίγο μεγαλύτερος από ό,τι ήταν ο Χάμιλτον το 2008 όταν κατακτούσε εκείνος τον πρώτο του τίτλο στην F1 -και πάλι με ένα θρίλερ στον τελευταίο αγώνα.

Ο Μαξ Φερστάπεν είναι, λοιπόν, ο πρώτος Ολλανδός παγκόσμιος πρωταθλητής F1, αλλά όχι και ο νεότερος Παγκόσμιος στην ιστορία του σπορ, καθώς κατατάσσεται μόλις τέταρτος βάσει του ηλικιακού κριτηρίου. Προηγούνται οι Σεμπάστιαν Φέτελ (23 ετών και 134 ημερών όταν πήρε τον πρώτο του τίτλο το 201), Λούις Χάμιλτον (23 ετών και 300 ημερών το 2008), Φερνάντο Αλόνσο 24 ετών και 58 ημερών το 2005). Όμως, ο Φερστάπεν είναι ο νεότερος νικητής στην ιστορία του σπορ, αφ' ότου τερμάτισε πρώτος στο ισπανικό Γκραν Πρι του 2016. Τότε ήταν 18 ετών και 226 ημερών.

Ο Μαξ είναι επίσης ο νεότερος οδηγός αγώνων που έχει ξεκινήσει ποτέ σε αγώνα Φόρμουλα 1, καθώς ήταν μόλις 17 ετών και 166 ημερών όταν πήρε θέση στην εκκίνηση του Γκραν Πρι Αυστραλίας, το 2015. Έκτοτε έχει συμμετάσχει σε 141 κούρσες F1, στις 13 εξ αυτών εκκίνησε από την 1η θέση, έχει κερδίσει συνολικά σε 20 αγώνες και έχει ανέβει στο βάθρο 61 φορές.

Στη διάρκεια της 7ετους καριέρας του στην F1, ο Μαξ ήταν κατά κανόνα ανώτερος του εκάστοτε συναθλητή του στην ίδια ομάδα, κάτι που αποτελεί έναν σχετικά αξιόπιστο δείκτη των ικανοτήτων του. Από όσους οδήγησαν το ίδιο μονοθέσιο μαζί του, στην Toro Rosso (σημερινή Alpha Tauri) ή στη Red Bull Racing, μόνο ο Αυστραλός Ντάνιελ Ρικάρντο αποδείχθηκε εφάμιλλος ή και συχνά ανώτερος του Φερστάπεν.

Υπό μίαν έννοια, ο Μαξ Φερστάπεν είναι «παιδί του αγωνιστικού σωλήνα»: Ο πατέρας του είναι ο Γιός Φερστάπεν, ένας ταχύτατος πιλότος Φόρμουλα 1, ο οποίος όμως δεν είχε τα απαιτούμενα προσόντα (συμπεριλαμβανομένης και της τύχης) να κάνει πρωταθλητισμό, ή, να κερδίσει, έστω και σε έναν αγώνα. Η σταδιοδρομία του Γιός Φερστάπεν περιέλαβε 105 Γκραν Πρι από το 1994 έως το 2003 για λογαριασμό της Benetton και κατόπιν της Simtek, της Footwork, της Tyrrell, της Stewart, της Arrows και της Minardi.

Από τη σύντομη συνεργασία του με τη Benetton, ο Φερστάπεν αποκόμισε ένα πολύ ιδιαίτερο προνόμιο -τη στενή φιλία με τον Μίχαελ Σουμάχερ. Έκαναν οικογενειακώς διακοπές σε σημεία του πλανήτη όπου θα μπορούσαν να περάσουν απαρατήρητοι, όπως πχ στη Νορβηγία, τις ΗΠΑ και αλλού.

Η σύζυγος του Γιός και μητέρα του Μαξ Φερστάπεν, η Βελγίδα Σόφι Κούμπεν ήταν η ίδια αγωνιζόμενη, με διακρίσεις στα καρτ και δη σε παγκόσμιο επίπεδο. Μάλιστα, κάποτε έτρεξε με αντίπαλο τον μετέπειτα αγωνιστικό διευθυντή της Red Bull Racing -και σε μεγάλο βαθμό μέντορα- του γιού της, Κρίστιαν Χόρνερ. Η Σοφί ανήκε και αυτή σε «γρήγορη» οικογένεια, καθώς τόσο ο πατέρας όσο και ο αδελφός της συμμετέχουν σε αγώνες αυτοκινήτου.

Με τέτοιες καταβολές θα ήταν απίθανο για τον μικρό Μαξ να επιλέξει οποιοδήποτε άλλο σπορ. Γεννήθηκε το 1997 στην πόλη Χάσελτ του Βελγίου και σε ηλικία 6 ετών έτρεχε στα καρτ. Στα 8 του χρόνια έλαβε για πρώτη φορά μέρος σε πρωτάθλημα παίδων, στο οποίο κυριολεκτικά σάρωσε, κερδίζοντας όλους τους αγώνες της διοργάνωσης.


Ο Γιός Φερστάπεν ήταν, φυσικά, ο πρώτος που διέκρινε το φυσικό ταλέντο του Μαξ και αποφάσισε πως, ό,τι δεν είχε πετύχει ο ίδιος, θα το κατόρθωνε ο γιος του. Με επίμονη, αυστηρή, ενίοτε σκληρή καθοδήγηση, ο Γιός έφτιαξε τον πρωταθλητή Μαξ. Τα επόμενα χρόνια ο Φερστάπεν Τζούνιορ θα εξομολογούνταν ότι ο πατέρας του τον καταπίεζε, προκειμένου να σκληραγωγηθεί ψυχικά ώστε κάποτε στο μέλλον να αντέξει στο περιβάλλον του πιο ανελέητα ανταγωνιστικού πρωταθλήματος του μηχανοκίνητου κόσμου, τη Φόρμουλα 1.

Και, πράγματι, αφού πέρασε ταχύτατα από κάποιες προπαρασκευαστικές κατηγορίες μονοθεσίων, ο Μαξ Φερστάπεν απέσπασε την προσοχή του Δρ. Χέλμουτ Μάρκο, του αδυσώπητου εγκεφάλου της Red Bull. Ο Μάρκο διέκρινε αμέσως ότι ο Μαξ ήταν ο εκλεκτός, ο ιδανικός πιλότος για να επαναφέρει την αυστριακή ομάδα στην κορυφή, ύστερα από τις επιτυχίες που είχε με έναν άλλο νεαρό, τον Σεμπάστιαν Φέτελ.

Ο Μαξ εντάχθηκε αρχικά στη θυγατρική ομάδα της Red Bull, την Toro Rosso, ακολουθώντας ακριβώς την πορεία εξέλιξης του Φέτελ. Το 2016, μετά από μία χρονιά και 4 αγώνες, ο Μάρκο αποφάσισε ότι δεν είχε νόημα να περιμένει άλλο και κάλεσε τον Μαξ στην πρώτη ομάδα. Κι εκείνος ανταποκρίθηκε αμέσως, κερδίζοντας στον πρώτο αγώνα που συμμετείχε, ως οδηγός πλέον της Red Bull Racing. Απίθανα γρήγορος και επιθετικός, αλλά και εξαιρετικά ικανός σε βρεγμένη πίστα, ο Μαξ φάνηκε ότι μαθαίνει γρήγορα πώς να χαλιναγωγεί την ενστικτώδη ορμή του.

Οι αντίπαλοί του έμαθαν εξίσου γρήγορα ότι με τον Φερστάπεν καλό θα ήταν να μην παίζουν, διότι εκείνος δεν δίσταζε να τους κάνει τη ζωή δύσκολη, ιδιαίτερα όταν τύχαινε τα αυτοκίνητά τους να είναι -για οποιοδήποτε λόγο- πιο γρήγορα από το δικό του. Η συνήθειά του να κάνει «ζιγκ-ζαγκ» στη φάση του φρεναρίσματος, καθιστώντας από επικίνδυνο έως αδύνατο το προσπέρασμα, ανάγκασε την Αρχή του Σπορ να τροποποιήσει τους Αγωνιστικούς Κανονισμούς προκειμένου να εμποδίσει την καθιέρωση των επιλήψιμων κινήσεων του Μαξ.

Όπως φάνηκε, όμως, κανείς δεν στάθηκε ικανός να εμποδίσει τον Μαξ Φερστάπεν από το να γράψει ιστορία. Πήρε τον τίτλο του 2021 αξιοποιώντας στο έπακρο τη δουλειά εκατοντάδων εργαζομένων στη Red Bull Racing -με πρώτο τον τεχνικό γκουρού, Άντριαν Νιούι.

Στο παρασκήνιο, η ομάδα φρόντισε ώστε η προσωπική ζωή του Μαξ να έχει την ιδανική ισορροπία, γι' αυτό και όταν εκείνος ζήτησε να επιστρέψει στο Μονακό προκειμένου να παραστεί στο πάρτι γενεθλίων της συντρόφου του, Κέλι Πικέ, η RBR φρόντισε ώστε να ταξιδέψει εκείνη στο Άμπου Ντάμπι. Έτσι ο Μαξ θα παρέμενε συγκεντρωμένος και ξεκούραστος για τον τελευταίο και πλέον κρίσιμο αγώνα της σεζόν.

Παρεμπιπτόντως, η Κέλι Πικέ είναι η 33χρονη κόρη του παλαιού τρις Παγκόσμιου Πρωταθλητή, του Βραζιλιάνου Νέλσον Πικέ. Το γεγονός ότι η γοητευτική Κέλι έφερε στον κόσμο το παιδί του Δανιήλ Κβίατ, του Ρώσου πιλότου που εκπαραθυρώθηκε από τη Red Bull για χάρη του Μαξ Φερστάπεν, ουδόλως επηρέασε τη σχέση αυτού του παράξενου τριγώνου.

Κάπως έτσι όμως ο 24χρονος Ολλανδός έφτασε να κοντράρει επί ίσοις όροις και εν τέλει να νικήσει τον ζωντανό θρύλο του σπορ, τον Σερ Λούις Χάμιλτον, γράφοντας τη δική του ιστορία. Η οποία, όπως φαίνεται, θα έχει πολλά συναρπαστικά κεφάλαια ακόμη, γραμμένα από το χέρι του Μαξ Φερστάπεν.