Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα τηγανητά είναι από τα πιο δημοφιλή είδη φαγητού. Είτε πρόκειται για κοτόπουλο είτε για πατάτες, όλοι έχουν τουλάχιστον μία ένοχη τηγανητή απόλαυση, όπως αναφέρει το vita.

Αν και το τηγάνισμα μπορεί σίγουρα να βελτιώσει τη γεύση πολλών φαγητών, μπορεί επίσης να μειώσει τη θρεπτική τους αξία αν δεν παρασκευαστεί σωστά.

Αν ο σκοπός σας είναι να κάνετε πιο υγιεινές επιλογές διατροφής, αλλά δεν μπορείτε να αντισταθείτε στις τηγανητές απολαύσεις, φροντίστε τουλάχιστον να ακολουθείτε αυτά τα tips:
#1 Χρησιμοποιήστε ελαιόλαδο

Το ελαιόλαδο είναι ίσως το καλύτερο είδος λαδιού που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να φτιάξετε τα τηγανητά σας. Το ίδιο το ελαιόλαδο έχει πολλά οφέλη για την υγεία, επομένως έχει ένα πλεονέκτημα έναντι των άλλων ανταγωνιστών του. Ταυτόχρονα, είναι πιο σταθερό σε υψηλές θερμοκρασίες σε σύγκριση με το αραβοσιτέλαιο, το ηλιέλαιο και το σογιέλαιο. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε περισσότερο από τα άλλα είδη τηγανέλαιου, χωρίς να χάσει την ποιότητα και τη θρεπτική του αξία.
#2 Διατηρήστε το λάδι σας καθαρό

Είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι διατηρείτε το τηγανέλαιο ωραίο και καθαρό. Το επαναχρησιμοποιημένο λάδι που έχει μαζέψει υπολείμματα θα αρχίσει να καίγεται και θα δώσει άσχημη γεύση στο φαγητό σας. Ένα τηγανόλαδο που χρησιμοποιήθηκε πάνω από μία φορά σημαίνει επίσης ότι πιθανότατα έχασε και τα θρεπτικά του συστατικά. Φροντίστε να αφαιρείτε τα υπολείμματα από το λάδι σας όσο πιο συχνά γίνεται και, φυσικά, να αλλάζετε το λάδι σας μόλις αρχίσει να παλιώνει.
#3 Κουρκούτι χωρίς γλουτένη

Πολλοί άνθρωποι πιθανότατα χρησιμοποιούν αλεύρι για όλες τις χρήσεις για τη ζύμη τους. Το αλεύρι για όλες τις χρήσεις λειτουργεί καλά επειδή περιέχει γλουτένη, η οποία βοηθά να κολλήσει πολύ καλά το φαγητό, αλλά μπορεί επίσης να απορροφήσει πολύ λάδι. Αντί για αλεύρι για όλες τις χρήσεις με υψηλή περιεκτικότητα σε γλουτένη, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε συστατικά χωρίς γλουτένη, όπως καλαμποκάλευρο ή ρυζάλευρο στο κουρκούτι σας.
#4 Χρησιμοποιήστε ανθρακούχα υγρά ή μαγειρική σόδα

Ένας άλλος δημοφιλής τρόπος για να βοηθήσετε στη βελτίωση της ποιότητας των τηγανητών σας είναι να χρησιμοποιήσετε ένα ανθρακούχο υγρό ή μαγειρική σόδα στο κουρκούτι. Καθώς μαγειρεύεται το φαγητό σας, η σόδα θα απελευθερώσει φυσαλίδες αερίου αποτρέποντας το φαγητό να απορροφήσει πολύ λάδι.
#5 Διατηρήστε τη θερμοκρασία του λαδιού σας

Ένα πράγμα στο οποίο οι περισσότεροι άνθρωποι αποτυγχάνουν όταν προσπαθούν να φτιάξουν ένα υγιεινό τηγανητό πιάτο είναι να βεβαιωθούν ότι η θερμοκρασία του λαδιού είναι αυτή που υποτίθεται ότι πρέπει να είναι. Η ιδανική θερμοκρασία για τηγανέλαιο είναι μεταξύ 160°C και 200°C. Εάν το τηγανέλαιό σας δεν είναι αρκετά καυτό, το φαγητό σας δεν θα ψηθεί τόσο γρήγορα όσο θα έπρεπε, με αποτέλεσμα να απορροφήσει περισσότερο λάδι. Επίσης, το τηγανέλαιό σας μπορεί να κάψει και να καπνίσει, κάτι που όχι μόνο θα δώσει απαίσια γεύση στο φαγητό σας αλλά θα το κάνει και ανθυγιεινό.

Μερικές άλλες γρήγορες συμβουλές που πρέπει να έχετε κατά νου είναι να προσπαθείτε πάντα να χρησιμοποιείτε φριτέζα, αντί για τηγάνι. Αυτό θα μειώσει τους κινδύνους ασφαλείας, διευκολύνοντάς σας επίσης να διατηρήσετε τη θερμοκρασία του λαδιού.

Ακόμη, αφήνετε πάντα το φαγητό σας να στραγγίξει για λίγη ώρα την περίσσεια λαδιού σε ένα πιάτο με χαρτοπετσέτες. Θυμηθείτε, δεν χρειάζεται να εγκαταλείψετε τα τηγανητά για να τρώτε υγιεινά, απλά πρέπει να ξέρετε πώς να το κάνετε σωστά!