Ανάγκη ενίσχυσης και εμπλουτισμού έχει η σελίδα του Explore Patras στα σημεία ενδιαφέροντος του ιστορικού κέντρου της πόλης, προκειμένου να πετύχει τον σκοπό του το όλο project που έχει να κάνει με τον θεματικό τουρισμό και την ανάπτυξη της τουριστικής δυναμικής της αχαϊκής πρωτεύουσας.

Η ιστοσελίδα έχει βγει στον «αέρα» εδώ και πάνω από δύο μήνες, σε μία αξιόλογη προσπάθεια που έχει γίνει από την αρμόδια υπηρεσία προγραμματισμού του δήμου, μέσα από το πρόγραμμα της Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης.

Η ιστοσελίδα και η ηλεκτρονική της πλατφόρμα συμπεριλαμβάνει δύο από τις δράσεις που έχουν συμπεριληφθεί στον φάκελο της Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης. Ο ένας έχει να κάνει με την ανάδειξη των σημείων αναφοράς και ενδιαφέροντος του ιστορικού κέντρου της Πάτρας και ο άλλος με την προβολή και προώθηση των τοπικών επιχειρήσεων της περιοχής που παράγουν τοπικά προϊόντα.

Τα σημεία ενδιαφέροντος στην ιστοσελίδα περιλαμβάνονται σε τέσσερις ξεχωριστές θεματικές κατηγορίες: Στα σημεία αρχιτεκτονικού ενδιαφέροντος, στα σημεία αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, στα σημεία εκκλησιαστικού ενδιαφέροντος και στα σημεία πολιτιστικού ενδιαφέροντος.

Τα σημεία αυτά, σύμφωνα με τους όρους και τους κανόνες του όλου πρότζεκτ, θα πρέπει να βρίσκονται μέσα στα όρια του ιστορικού κέντρου της Πάτρας, δηλαδή από την Άνω πόλη έως και τον ιερό ναό του Αγίου Ανδρέα. Για παράδειγμα το Μυκηναϊκό Νεκροταφείο στη Βούντενη, δεν μπορεί να συμπεριληφθεί στην ιστοσελίδα για τον θεματικό τουρισμό.

Όμως υπάρχουν αρκετά σημεία ενδιαφέροντος στο ιστορικό κέντρο της πόλης που θα πρέπει να συμπεριληφθούν. Μέχρι ώρας έχουν μπει γύρω στα 60 σημεία ενδιαφέροντος, ένας αριθμός που είναι αρκετά μικρός και ασφαλώς δεν αποτυπώνει την τουριστική δυναμική που πρέπει να αποκτήσει η Πάτρα. 

Για παράδειγμα στα αρχιτεκτονικά σημεία ενδιαφέροντος υπάρχουν 24 ενημερώσεις μεταξύ αυτών και οι τέσσερις ιστορικές σκάλες της Πάτρας.

Στα εκκλησιαστικά μόλις οχτώ, στα αρχαιολογικά τρεις (Κάστρο, Ρωμαϊκό Ωδείο και Ιπποδρόμειο), ενώ στα πολιτιστικά 24 μεταξύ αυτών αρκετές πλατείες, χωρίς να περιλαμβάνονται σε αυτά το Δημοτικό Θέατρο Απόλλων (έχει συμπεριληφθεί στα σημεία αρχιτεκτονικού ενδιαφέροντος, μαζί με άλλα νεοκλασικά κτίρια της Πάτρας).

Μόνο αυτά τα 50 και κάτι σημεία έχουν ενδιαφέρον στην Πάτρα για να περιπλανηθεί και να περιηγηθεί κανείς; Να ένα ερώτημα.


Ακόμα πιο φτωχή -  τουλάχιστον μέχρι ώρας – είναι η ενημέρωση για την προβολή των προϊόντων των τοπικών επιχειρήσεων. Είναι κοντά στα εφτά προϊόντα που προβάλλονται από την συγκεκριμένη ενότητα.

Χρειάζεται οπότε να γίνει η ανάλογη καμπάνια ενημέρωσης προς τις τοπικές επιχειρήσεις και το κατάλληλο social media marketing για να επωφεληθούν τις δράσης αυτής και άλλες επιχειρήσεις προβάλλοντας τα προϊόντα τους και διαφημίζοντας μέσω αυτών την πόλη μας.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι η ιστοσελίδα είναι οργανωμένη, ο σχεδιασμός της είναι αρκετά καλός και μπορεί να προσφέρει αρκετά πράγματα στην ανάδειξη του περιηγητικού τουρισμού, μια μορφή τουρισμού που ποντάρει η πόλη όταν ολοκληρωθεί η ανάπλαση στο ιστορικό κέντρο της Άνω και της Κάτω πόλης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι διαθέτει ακόμα και προτεινόμενες διαδρομές για κάθε θεματική ενότητα που να προσελκύει το ενδιαφέρον του κάθε επισκέπτη, με προτεινόμενες ώρες. Χρειάζεται όμως να αξιοποιηθεί κατάλληλα για να πετύχει τον σκοπό της.

Ελπίζουμε έτσι μέσα στους επόμενους μήνες να την δούμε πιο εμπλουτισμένη. Γιατί η Πάτρα είναι μια πόλη που αξίζει κανείς να εξερευνήσει και να περιηγηθεί. Είναι μία πόλη με κληρονομιά, ιστορία και δυναμική.