Δεν παύει να αυξάνεται η τιμή της βενζίνης και να σκαρφαλώνει συνεχώς, με τους καταναλωτές να αναγκάζονται να μειώσουν τις μετακινήσεις τους και τους επαγγελματίες να βλέπουν την κίνηση στα πρατήρια καυσίμων να πέφτει προς τα κάτω.

Σύμφωνα με τους επαγγελματίες η τιμή της φθηνής αμόλυβδης ξεκινάει από τα 1,775 το λίτρο και έχει μία τάση να πάει ακόμα παραπάνω, αφού ήδη σε αρκετά πρατήρια καυσίμων της Πάτρας έχει φτάσει το 1,878. 

Η αύξηση αυτή είναι ένα γεγονός που πλέον προβληματίζει σοβαρά τον κλάδο, καθώς βλέπουν το κύμα της ακρίβειας στην ενέργεια να μην έχει τελειωμό και οι τιμές να ανεβαίνουν κάθε εβδομάδα προς τα πάνω, ανεξάρτητα από την ζήτηση που μειώνεται.

Ήδη, όπως αναφέρουν, οι επιπτώσεις της ακρίβειας αυτής σε όλα τα είδη της βενζίνης από την αμόλυβδη μέχρι και την σούπερ, είναι εμφανείς. Οι οδηγοί που βάζουν πλέον πάνω από 20 ευρώ στο αυτοκίνητο τους, όταν πάνε στο πρατήριο καυσίμων για να εξυπηρετηθούν σπανίζουν.

«Το 80% των οδηγών που έρχονται στο πρατήριο ζητούν να βάλουν 20 ευρώ με 25 ευρώ βενζίνη» μας έλεγε ένας επαγγελματίας «και υπάρχουν αρκετοί που ρωτούν αν μπορούν να βάλουν και με λιγότερα ευρώ».  

Στην πιο ακριβή αμόλυβδη των 100 οκτανίων οι τιμές κατά μέσο όρο στα πρατήρια καυσίμων ξεκινούν αυτή τη στιγμή από τα 1,864 και φτάνουν στα 1,938 και λίγο παραπάνω.

Όμως ακρίβεια υπάρχει και στο υγραέριο κίνησης, με τους οδηγούς που έχουν οχήματα που κινούνται με αυτόν τον τρόπο να έχουν σοβαρό πρόβλημα, βλέποντας την διαφορά σε σύγκριση με πριν.

Το υγραέριο κίνησης πλέον κυμαίνεται μεταξύ του 1,028 με 1,029 στα περισσότερα πρατήρια, ενώ στο πετρέλαιο κίνησης η τιμή ξεκινάει από το 1,488 με 1,498 και φτάνει έως και το 1,664. 

Με τα χαμηλά στάνταρ

Αξίζει να αναφέρουμε ότι όλα τα παραπάνω είναι με βάση τα χαμηλά στάνταρ των τιμών στην ενέργεια.

Στα πιο υψηλά οι τιμές είναι παραπάνω κατά τουλάχιστον δέκα με είκοσι λεπτά.  Όλα με λίγα λόγια στην ενέργεια και στην κίνηση των οχημάτων, σε όλες τις εταιρείες καυσίμων έχουν ανέβει προς τα πάνω.

Ταυτόχρονα με όλα αυτά το κέρδος για τους ιδιοκτήτες πρατηρίων είναι ελάχιστο. Για παράδειγμα τα 11 λεπτά που καλούνται να μοιραστούν εταιρείες και πρατήρια για την περίπτωση της φθηνής αμόλυβδης χαρακτηρίζεται οριακά βιώσιμο για αυτού του είδους τις επιχειρήσεις. 

Σύμφωνα με τους επαγγελματίες αν η ακρίβεια συνεχιστεί θα υπάρξουν και στην Ελλάδα μέσα στους επόμενους μήνες ελλείψεις, ενώ ένα σημαντικό ποσοστό των οδηγών θα αναγκαστεί να μειώσει σε μεγάλο βαθμό τις μετακινήσεις του.

Στο μεταξύ το πετρέλαιο θέρμανσης παρόλο που είναι σίγουρο ότι η τιμή του θα ανέβει ακόμα παραπάνω μέσα στο επόμενο διάστημα από αυτή που είχε ως αφετηρία (1,17 με 1,20), η ζήτηση του μέχρι ώρας παραμένει χαμηλή. Γεγονός που μπορεί να εξηγηθεί από το ότι ακόμα δεν έχουν έρθει τα μεγάλα κρύα και η θερμοκρασία για την εποχή είναι σχετικά υψηλή.