Σε φάση ολοκλήρωσης μπαίνει η αναπροσαρμογή της μελέτης για την αξιοποίηση των 22 περιφερειακών αεροδρομίων, τα οποία τελούν ακόμα υπό τον έλεγχο του Δημοσίου ανάμεσα τους και το Αεροδρόμιο του Αράξου.

Σε αντίθεση με την Καλαμάτα που βγήκε μόνη της σε διαγωνισμό, τα άλλα 22 αεροδρόμια θα ομαδοποιηθούν όσα εξ αυτών αποφασιστεί τελικά πως θα παραχωρηθούν σε δύο ή τρεις ομάδες.

Και αυτό διότι έτσι εκτιμάται πως θα επιτύχει το δημόσιο να εξασφαλίσει επενδύσεις τόσο σε υποδομές όσο και σε ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό, προκειμένου να εκσυγχρονιστούν όλα και όχι μόνο όσα έχουν ήδη αναπτυγμένο εμπορικό ενδιαφέρον.

Ο λόγος γίνεται για τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Καστοριάς, Νέας Αγχιάλου, Αράξου, Λήμνου, Χίου, Ικαρίας, Σκύρου, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Σύρου, Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Σητείας, Λέρου, Κάσου, Καρπάθου, Κυθήρων και Καστελόριζου.

Οι αναλυτές εκτιμούν ως ελάχιστη κίνηση για να μπορεί ένα αεροδρόμιο να είναι οικονομικά βιώσιμο, το εύρος 200-300 χιλιάδων επιβατών ετησίως. Η μελέτη, της οποίας η επικαιροποίηση ολοκληρώνεται τις επόμενες εβδομάδες, είχε αρχικά γίνει με στοιχεία του 2016 και 2017 και είχε δείξει πως τα πέντε αεροδρόμια με την υψηλότερη επιβατική κίνηση τότε ήταν αυτά της Καλαμάτας, της Χίου, της Αλεξανδρούπολης, της Αράξου και της Καρπάθου.

Όμως, τα μεγέθη αυτά έχουν ανατραπεί σημαντικά λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, ειδικά για την περίπτωση του Αράξου. Είναι ενδεικτικό ότι, το 2017 το αεροδρόμιο είχε πετύχει το ρεκόρ επιβατικής κίνησης, αγγίζοντας τους 188.000 επιβάτες (αφίξεις και αναχωρήσεις), ενώ το 2019, διακινήθηκαν 165.000 επιβάτες.

Απογοητευτικά τα νούμερα τα δύο χρόνια της πανδημίας

Τα δύο τελευταία χρόνια όμως με την πανδημία του κορωνοϊού  τα νούμερα είναι απογοητευτικά με την συνολική κίνηση να κλείνει στα τέλη Σεπτεμβρίου κοντά στις 50.000 επιβάτες.

Αν ισχύσει αυτό το μέτρο, τότε ο Άραξος μένει έξω από το «κάδρο» κάποιας ξεχωριστής παραχώρησης, εκτός κι αν δοθεί ως «προσφορά» μαζί με κάποιο άλλο περιφερειακό αεροδρόμιο σε πολλαπλάσια κίνηση.

Πάντως, το πόσα και ποια αεροδρόμια θα εισαχθούν σε κάθε ομάδα παραμένει ακόμα εργασία σε εξέλιξη. Το εγχείρημα παρουσιάζει υψηλό βαθμό δυσκολίας λόγω της χαμηλής επιβατικής κίνησης.

Πηγή: Πελοπόννησος