Το κυκλοφοριακό συνεχίζει να ταλανίζει την Πάτρα, τόσο στο ιστορικό κέντρο της πόλης, όσο και στους δρόμους έξω από αυτό που οδηγούν όμως μέσα στον αστικό ιστό της αχαϊκής πρωτεύουσας.

Η τροχαία βρίσκεται τους τελευταίους μήνες σε κατάσταση συνεχόμενων εξορμήσεων, μοιράζοντας κλήσεις και φτάνοντας σε σημείο αρκετές φορές να παίρνει πινακίδες, προκειμένου να βάλει όρια στο σκηνικό που διαμορφώνεται σε καθημερινή βάση, κυρίως στους δρόμους του κέντρου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά μέσο όρο οι κλήσεις που μοιράζει τους τελευταίους μήνες η τροχαία σε παραβάτες οδηγούς, φτάνουν τις 50 με 60 την μέρα. Υπάρχουν μάλιστα και ορισμένες ημέρες που ο αριθμός αυτός ανεβαίνει ακόμα περισσότερο.

Σε υψηλά στάνταρ είναι και η αφαίρεση πινακίδων από οχήματα και κυρίως από επαγγελματικά φορτηγά που χρησιμοποιούνται για τις φορτοεκφορτώσεις και για την προμήθεια των μαγαζιών εστίασης, αλλά και του λιανικού εμπορίου που βρίσκονται στο κέντρο.

Οι αφαιρέσεις πινακίδων ανέρχονται την ημέρα σε 20 με 30 κατά μέσο όρο, κάτι που είχε προκαλέσει την αγανάκτηση των επαγγελματιών φορτοεκφορτωτών που σε συνάντηση τους με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο είχαν ζητήσει την αλλαγή του ωραρίου και γενικότερα του θεσμικού πλαισίου.

Από την μεριά της η τροχαία δεν συζητά επ’ ουδενί την αλλαγή του ωραρίου θεωρώντας ότι θα προκληθούν ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα από αυτά που ήδη υπάρχουν. Περιμένει ωστόσο μια απάντηση από τον δήμο σχετικά με την πρόταση που είχε κάνει για την πλήρη απαγόρευση της στάθμευσης στην οδό Κορίνθου. Πρόταση που εξετάζει από πλευράς του ο δήμος. 


Διπλοπαρκαρισμένα παντού

Σύμφωνα με κύκλους της τροχαίας το μεγαλύτερο πρόβλημα που αποτελεί την ρίζα του κυκλοφοριακού στην Πάτρα έχει να κάνει με την παράνομη στάθμευση και τα διπλοπαρκαρισμένα.

Τα διπλοπαρκαρισμένα είναι ένα φαινόμενο που κυριαρχεί σχεδόν παντού, σε όλους τους δρόμους του ιστορικού κέντρου, ειδικότερα τις ώρες της κυκλοφοριακής αιχμής.

Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι την περασμένη εβδομάδα η τροχαία χρειάστηκε να συνδράμει τουλάχιστον τρεις φορές, σε διαφορετικά σημεία του κέντρου αφού λόγω αυτής της κατάστασης τα λεωφορεία του αστικού ΚΤΕΛ δεν μπορούσαν να πάρουν στροφή, είχαν εγκλωβιστεί, δημιουργώντας ένα κυκλοφοριακό κομφούζιο.


"Καβαλούν" πλατείες

Ακόμα χειρότερη όμως είναι η κατάσταση στο κέντρο της Πάτρας με την παράνομη στάθμευση που δεν διαρκεί μόνο τις ώρες της κυκλοφοριακής αιχμής, αλλά είναι μόνιμη ακόμα και τις νυχτερινές ώρες.

Ι.Χ. παρκάρουν «καβαλώντας» πλατείες, δεκάδες μηχανάκια σταθμευμένα σε πεζοδρόμια και σε πεζόδρομους και όλα αυτά έρχονται για να δέσουν με ένα άτυπο πάρκινγκ στον μώλο της Αγίου Νικολάου που πλέον έχει γίνει μόνιμο, με πάνω από 80 οχήματα να βρίσκουν θέση σε καθημερινή βάση εκεί. Τη στιγμή που τα δημοτικά πάρκινγκ στο Νότιο Πάρκο και στον Άγιο Διονύση είναι σχεδόν άδεια από αυτοκίνητα.


"Στοπ" στα Ι.Χ. στο κέντρο

Πάντως, σύμφωνα με συγκοινωνιολόγους η μόνη λύση για να πάρει "ανάσα" το κέντρο της Πάτρας από το κυκλοφοριακό είναι η πλήρη αποτροπή της χρήσης Ι.Χ. σε όλο το ιστορικό κέντρο και ειδικότερα στους κάθετους δρόμους της πόλης.

Κάτι που σύμφωνα με το ίδιο σκεπτικό θα πρέπει να εφαρμοστεί με την ολοκλήρωση της ανάπλασης και των παρεμβάσεων που είναι να γίνουν στην Πάτρα. Άλλωστε, όλες οι αλλαγές που έχουν σχεδιαστεί είναι με γνώμονα τη ριζική μείωση της διέλευσης των οχημάτων στο ιστορικό κέντρο.