Ξεκίνησαν οι φθινοπωρινές εκπτώσεις στην Πάτρα, με τα καταστήματα της αγοράς να έχουν βάλει ήδη στις βιτρίνες τους τις τιμές για διάφορα είδη, ελπίζοντας ότι θα προσελκύσουν τον κόσμο και θα ανεβάσουν την δυναμική τους, με μία εμπορική κίνηση που εδώ και μήνες είναι υποτονική.

Οι εκπτώσεις όμως που θα δει το καταναλωτικό κοινό στα μαγαζιά σε αυτό το δεκαήμερο, δεν θα έχουν και μεγάλη σχέση με τα περασμένα χρόνια από πλευράς μείωσης των τιμών.

Ο μέσος όρος της πτώσης των ποσοστών θα κυμανθεί, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, στο 10% με 20%, χωρίς να δούμε τις μεγάλες μειώσεις που υπήρχαν σε άλλες χρονιές που ξεκινούσαν από το 60% ή και το 70%.

Οι δύο βασικοί λόγοι για αυτό είναι ότι πλέον το σύνολο σχεδόν των εμπορικών καταστημάτων δεν έχει τα περιθώρια για να προχωρήσει σε τόσο μεγάλες προσφορές, μετά από την κρίση στην αγορά που έφερε η πανδημία και τις οικονομικές συνέπειες της. Αυτός είναι ο πρώτος από τους δύο λόγους.

Ο δεύτερος έχει να κάνει με τις διεθνείς συνθήκες και τις καταστάσεις που υπάρχουν στην αγορά. Πλέον η αφθονία και η περίσσεια των προϊόντων δεν υφίσταται και οι μεγάλες εκπτώσεις μπορούν να καταλήξουν στο τέλος σε σημαντικές ελλείψεις που εντέλει θα κοστίσουν στον τζίρο και σίγουρα στο κέρδος των μαγαζιών.

«Έτσι και αλλιώς ο κόσμος θα πρέπει να γνωρίζει ότι οι εκπτώσεις της τάξεως του 70% και του 80% δεν υπήρχαν, με την έννοια ότι ήταν πλασματικές» τονίζει πάνω στο θέμα αυτό ο πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου Κώστας Ζαφειρόπουλος.

«Γίνονταν κυρίως από αλυσίδες μεγάλων πολυκαταστημάτων που έδειχναν με αυτόν τον τρόπο την χαμηλή αξία των προϊόντων τους. Πλέον τα πράγματα ένεκα των συνθηκών θα είναι πιο συγκρατημένα, όμως στα καταστήματα της τοπικής αγοράς, υπάρχουν ευκαιρίες που μπορεί να αξιοποιήσει ο πελάτης, αρκεί να το ψάξει».

Ζητούμενο η στήριξη στις τοπικές επιχειρήσεις

Το μεγάλο ζητούμενο για την περίοδο αυτών των φθινοπωρινών εκπτώσεων είναι ο κόσμος να στηρίξει την τοπική αγορά. Το δεκαήμερο αυτό είναι κομβικό αφού αποτελεί την αφετηρία του δίμηνου που παραδοσιακά ανεβαίνει η εμπορική κίνηση στα μαγαζιά και έτσι ο κόσμος θα δείξει αντίστοιχα την διάθεση του, απέναντι στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

«Είναι ανάγκη ο κόσμος να καταλάβει το πόσο μεγάλη σημασία έχει να στηρίζει τις τοπικές επιχειρήσεις και τα καταστήματα της Πάτρας. Δίνοντας τα χρήματα του για τις αγορές του σε αυτά, επιστρέφουν με διάφορους τρόπους τα ποσά αυτά στην πόλη. Αντίθετα από τα χρήματα που δίνει ο καθένας στις μεγάλες αλυσίδες επιστρέφει ένα ποσοστό που δεν ξεπερνάει το 11%» τονίζει ο Κώστας Ζαφειρόπουλος.

Ο εμπορικός σύλλογος ήδη έχει προχωρήσει σε αρκετές δράσεις για να καταλάβει ο κόσμος την αξία της στήριξης στις τοπικές επιχειρήσεις, ειδικότερα σε εποχές σαν και αυτή, όπου υπάρχουν δύσκολες συνθήκες και η αγορά αναζητάει ανάσες. Το αν ο κόσμος επιτέλους το έχει συνειδητοποιήσει και έχει αλλάξει την μέχρι τώρα στάση του, αυτό είναι κάτι που θα φανεί στην πορεία.