Ο Τζόνι Ντεπ υποδύεται τον Αμερικανό φωτορεπόρτερ Γιουτζίν Σμιθ, ο οποίος έγινε διάσημος με τις φωτογραφίες του στον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο και τις δεκαετίες που ακολούθησαν δούλεψε στο δημοφιλές περιοδικό «Life», την εποχή που ο έντυπος τύπος ήταν στην ακμή του.

Στην αρχή της ταινίας τον βρίσκουμε στο ναδίρ του, αλκοολικός, καταθλιπτικός, δύστροπος και μόνος. Από τον λήθαργο αυτό επιχειρεί να τον βγάλει η Ιαπωνοαμερικανίδα Αηλήν, η οποία τον προτρέπει να ασχοληθεί με μια καταστροφική περιβαλλοντική μόλυνση στην παραλιακή πόλη Μιναμάτα, στη νοτιοδυτική ακτή της Ιαπωνίας. Η εταιρεία ΣΙΣΟ ρίχνει απόβλητα υδραργύρου στο νερό, τα οποία δηλητηριάζουν τα ψάρια και στη συνέχεια τους ανθρώπους που τα τρώνε, προκαλώντας, έτσι, φρικτές παραμορφώσεις σε άνδρες, γυναίκες και παιδιά.

Ο παρορμητικός Σμιθ εισβάλλει στο γραφείο του αρχισυντάκτη του περιοδικού «Life» (που τον υποδύεται ο εξαιρετικός Μπιλ Νάι) απαιτώντας να τον στείλει εκεί, για να καλύψει την ιστορία και αυτός δέχεται απρόθυμα με την προϋπόθεση ο Σμιθ να φερθεί επαγγελματικά και να απέχει από το ποτό. Στην Ιαπωνία ο φωτορεπόρτερ βρίσκει μια κοινότητα που τον υποδέχεται με σεβασμό και ευγένεια, αν και κάποιοι είναι καχύποπτοι προς το πρόσωπό του, με τον φόβο ότι η παρουσία του μπορεί να κάνει τα πράγματα χειρότερα.

Φυσικά, ο έμπειρος Σμιθ γνωρίζει την δύναμη της εικόνας και τραβά σοκαριστικές και σκληρές φωτογραφίες από τα θύματα της μόλυνσης, παρά την αρχική άρνηση των ντόπιων, που το θεωρούν προσβολή. Ο Σμιθ έγινε διάσημος για την ασπρόμαυρη φωτογραφία του «Tomoko Uemura in Her Bath», στην οποία μια μητέρα πλένει την παραμορφωμένη κόρη της σε μια παραδοσιακή ιαπωνική μπανιέρα, φέρνοντας στο μυαλό την «Πιετά» του Μικελάντζελο. 


Η ταινία αναδεικνύει το είδος δημοσιογραφίας που τείνει να εκλείψει στη σύγχρονη εποχή –την δημοσιογραφία που υπηρετεί τους πολίτες ενάντια στα μεγάλα συμφέροντα και την εξουσία. Επιπλέον, φέρνει στο επίκεντρο την συζήτηση σχετικά με τη ρύπανση, υπενθυμίζοντας ότι πρέπει να γίνουν πολλά ακόμα για να διορθωθεί η κατάσταση.

Το «Μιναμάτα» δεν είναι αριστούργημα και περιλαμβάνει αρκετά κλισέ, όμως ο παραγωγός και σταρ της ταινίας, Τζόνι Ντεπ, βρίσκει την φόρμα του υποκριτικά μετά από αρκετά χρόνια, ενσαρκώνοντας τον θρυλικό φωτογράφο σαν alter-ego του διάσημου συγγραφέα Χάντερ Σ.Τόμπσον (τον οποίο ο Ντεπ θαυμάζει και έχει παίξει σε δύο ταινίες που βασίζονται σε βιβλία του: «Φόβος και Παράνοια στο Λας Βέγκας» και «Μεθυσμένο Ημερολόγιο»). Επιπλέον, η ανερχόμενη Μινάμι, που συμπρωταγωνιστεί ως Αηλήν, παίζει με αφοπλιστική ειλικρίνεια και πάθος, επιτυγχάνοντας μια εξαιρετική ερμηνευτική χημεία με τον Ντεπ.

ΜΙΝΑΜΑΤΑ

Μεγάλη Βρετανία, 2020, Έγχρωμο

Παραγωγή: Σαμ Σαρκάρ, Κέβαν Βαν Τόμσον, Αντριου Λέβιτας, Τζόνι Ντεπ

Σκηνοθεσία: Αντριου Λέβιτας

Σενάριο: Ντέιβιντ Κ. Κέσλερ, Στίβεν Ντέιτερς, Αντριου Λέβιτας, Τζέισον Φόρμαν

Φωτογραφία: Μπενουά Ντελόμ

Μοντάζ: Νέιθαν Νάτζεντ

Μουσική: Ρουίτσι Σακαμότο

Πρωταγωνιστούν: Τζονι Ντεπ, Χιρογιούκι Σανάντα, Μινάμι, Μπιλ Νάι, Τζουν Κουνιμούρα

Διάρκεια: 115 λεπτά

 

H ταινία προβάλλεται στο ODEON VESO MARE (Ακτή Δυμαίων 17, Πάτρα) 

 

ΔΕΥΤΕΡΑ 25 Οκτωβρίου, ΑΙΘΟΥΣΑ 8 / 19:30 / 22:10
ΤΡΙΤΗ 26 Οκτωβρίου, ΑΙΘΟΥΣΑ 8 / 19:30 / 22:10
ΤΕΤΑΡΤΗ 27 Οκτωβρίου, ΑΙΘΟΥΣΑ 8 / 19:30 / 22:10

ΠΕΜΠΤΗ 28 Οκτωβρίου, ΑΙΘΟΥΣΑ 8 / 19:30 / 22:10
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29 Οκτωβρίου, ΑΙΘΟΥΣΑ 8 / 19:30 / 22:10
ΣΑΒΒΑΤΟ 30 Οκτωβρίου, ΑΙΘΟΥΣΑ 8 / 19:30 / 22:10
ΚΥΡΙΑΚΗ 31 Οκτωβρίου, ΑΙΘΟΥΣΑ 8 / 19:30 / 22:10



Minamata - 21 Oκτωβρίου στους κινηματαγράφους.