Στη συγκράτηση των τιμών της αγοράς έχουν προχωρήσει και έχουν πετύχει όπως φαίνεται σε σημαντικό βαθμό τα εμπορικά μαγαζιά σε ότι αφορά τα αμιγώς εμπορικά είδη, έχοντας στην προσπάθεια τους σύμμαχο τις διεθνείς συνθήκες της οικονομίας που φέρνουν μεγάλες αυξήσεις κυρίως στα τρόφιμα και στα είδη πρώτης ανάγκης.

Έτσι, οι αυξήσεις της τάξεως του 15% και του 20% που διαβάζουμε ότι θα γίνουν ή και που ήδη έχουν γίνει σε αρκετά είδη τροφίμων που υπάρχουν στα καταστήματα αυτού του τύπου, ισχύουν κατά βάση για αυτόν τον τομέα του λιανικού εμπορίου.

Πρόκειται για αυξήσεις που έρχονται εξαιτίας της αύξησης της ενέργειας και του μεταφορικού κόστους, οι δύο παράγοντες, που σύμφωνα με τα όσα γνωρίζουμε, οδηγούν μέχρι ώρας το κύμα ακρίβειας.

Όμως οι αυξήσεις αυτής της τάξεως δεν ισχύουν, τουλάχιστον σε τόσο μεγάλο βαθμό, στα εμπορικά καταστήματα, με τις ανατιμήσεις που προκύπτουν, κυρίως μέσα από την άνοδο της τιμής των πρώτων υλών να είναι στο 5% με 7%.

Η εκτόξευση της τιμής των καυσίμων και γενικότερα της ενέργειας, αλλά και του μεταφορικού κόστους, δεν αφορά σε τόσο μεγάλο βαθμό, τουλάχιστον για την ώρα τα μαγαζιά που εμπορεύονται για παράδειγμα ρουχισμό, υποδήματα, τσάντες, είδη δώρων, σεντόνια κτλ.

Άλλωστε, οι παραγγελίες για τα περισσότερα εμπορικά μαγαζιά έχουν ήδη γίνει πριν από τις αυξήσεις αυτές. Όμως όλα αυτά δεν σημαίνουν ότι η αύξηση στην ενέργεια και στα είδη πρώτης ανάγκης δεν θα επηρεάσει αρνητικά την κίνηση στα εμπορικά μαγαζιά.

Το αντίθετο θα λέγαμε αφού για τους εμπόρους είναι αυτονόητη η ακόμα μεγαλύτερη πτώση στην κίνηση και στην πελατεία τους εξαιτίας του κύματος ακριβείας που μπαίνει στις ζωές μας.

«Είναι δεδομένο ότι με την αύξηση των ειδών πρώτης ανάγκης και των τροφίμων ο καταναλωτής θα έχει ακόμα λιγότερο περίσσευμα για να προχωρήσει στις αγορές του από τα εμπορικά μαγαζιά και να πάρει κάτι που θέλει από τα εμπορικά καταστήματα» τονίζει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πάτρας, Κώστας Ζαφειρόπουλος.

«Ακόμα και να του λείπει κάτι ή να το έχει ανάγκη είναι σίγουρο ότι θα επιλέξει να αγοράσει πρώτα τα είδη πρώτης ανάγκης και ύστερα ένα ρούχο, ένα παντελόνι ή οτιδήποτε άλλο.

Έτσι, με την άνοδο όλων σχεδόν των τροφίμων και των ειδών πρώτης ανάγκης μειώνεται ακόμα περισσότερο η αγοραστική δυναμική για τα καταστήματα μας και η κίνηση που προβλέπεται να έχουμε θα είναι ακόμα πιο υποτονική».

Ξεκινούν οι εκπτώσεις 1η Νοεμβρίου

Πάντως, τα πράγματα στην αγορά παραμένουν υποτονικά για τα περισσότερα μαγαζιά της Πάτρας. Ο ερχομός του Νοεμβρίου και η αναμονή της εορταστικής περιόδου αποτελούν μία ελπίδα για τους εμπόρους για κάποια ανάκαμψη.

Τα περισσότερα από τα μαγαζιά ήδη έχουν προχωρήσει σε προσφορές διαφόρων ειδών, ενώ ετοιμάζονται για το φθινοπωρινό δεκαήμερο εκπτώσεων που ξεκινάει από την 1η Νοεμβρίου.