Ενθαρρυντική είναι η κίνηση στα καταστήματα της εστίασης αυτές τις μέρες, ύστερα από την εφαρμογή των μέτρων ελευθερίας για τους εμβολιασμένους στους κλειστούς χώρους, με τους πελάτες όμως των μαγαζιών να είναι συγκρατημένοι γενικότερα.

Ο κόσμος δείχνει να είναι κάπως διστακτικός με τα μέτρα ελευθερίας, φοβούμενος προφανώς τους κινδύνους της διασποράς, έστω και αν έχει κάνει το εμβόλιο, ενώ συγκρατημένα αισιόδοξοι δείχνουν να είναι και οι επαγγελματίες του κλάδου.

Παρ’ όλα αυτά είναι γεγονός ότι τις τελευταίες ημέρες η κίνηση σε όλα τα καταστήματα και σε όλους τους χώρους εστίασης, είτε υπαίθριους (άρα μεικτούς), είτε κλειστούς (άρα μόνο για εμβολιασμένους), τονώθηκε αρκετά σε σύγκριση με πριν.

Ο υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων του ΣΚΕΑΝΑ Κώστας Σακκής, αναφερόμενος στο θέμα τόνισε: «Είδαμε κόσμο στα μαγαζιά μας μετά από αρκετό καιρό, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι ξαφνικά αλλάξαν τα πράγματα και ξεφύγαμε από τις δύσκολες καταστάσεις στις οποίες έχουμε περιέλθει ως κλάδος.

Απλά τονώθηκε η κίνηση και υπήρξε μία μεγαλύτερη ζωντάνια σε σύγκριση με πριν. Όμως δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ουσιαστικά εξακολουθούμε να δουλεύουμε με το 50% των δυνατοτήτων που έχει το κάθε κατάστημα, το μισό δηλαδή της δεξαμενής των πελατών μας, από τη στιγμή που στα κλειστά μαγαζιά μας είμαστε αναγκασμένοι να δεχόμαστε μόνο εμβολιασμένους.

Υπάρχουν διάφορα επιμέρους προβλήματα με αυτό το θέμα. Έχουμε παρέες εμβολιασμένων που έχουν μαζί τους ανεμβολίαστους και ασφαλώς όταν πάνε σε έναν κλειστό χώρο δεν τους αφήνουν απέξω, τους θέλουν κοντά τους. Για παράδειγμα στο μαγαζί μου είχε κλειστεί ένα τραπέζι 25 ατόμων που ανάμεσα τους υπήρχαν δύο ανεμβολίαστοι.

Όταν τους ενημερώσαμε για το μέτρο με τους κλειστούς χώρους το τραπέζι ακυρώθηκε. Το παράδειγμα αυτό είναι χαρακτηριστικό και τέτοια παραδείγματα έχουν ζήσει και άλλοι συνάδελφοι».

Το θέμα των εισόδων στα μαγαζιά

Επιπλέον υπάρχει και το θέμα των ελέγχων στις εισόδους των καταστημάτων.

«Εμείς δεν έχουμε καμία αρμοδιότητα, ούτε αυτόν τον ρόλο να ελέγχουμε τους πελάτες μας και να είμαστε αναγκασμένοι να δούμε αν το πιστοποιητικό εμβολιασμού που μας δείχνουν είτε σε έντυπη, είτε σε ψηφιακή μορφή είναι αληθινό ή όχι. Υπήρξαν περιστατικά πελατών που πήγαν να μας ξεγελάσουν, κάτι που αν συνέβαινε τα μαγαζιά θα ήταν αυτά που θα έβρισκαν τον μπελά τους.

Είμαστε κατά των διαχωρισμών των πελατών μας, τους θέλουμε όλους στα μαγαζιά μας» καταλήγει ο κ. Σακκής αφήνοντας να εννοηθεί ότι η εστίαση αναγκάζεται να δεχθεί αυτή την κατάσταση για να απαλλαχθεί τουλάχιστον από τα προηγούμενα μέτρα προστασίας τα οποία επί της ουσίας δεν ήταν δυνατόν να εφαρμοστούν.