Η αναβίωση της θρυλικής «Νύχτας Με Τις Μάσκες» το 2018 από τον σκηνοθέτη Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν, σημείωσε τεράστια επιτυχία με εισπράξεις που ξεπέρασαν τα 250 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως. Η ταινία έγινε έτσι το πιο πετυχημένο κεφάλαιο στην σαραντάχρονη ιστορία της σειράς Halloween, που είχε γεννήσει το μυαλό του Τζον Κάρπεντερ. Φέτος, η εμβληματική ηρωίδα Τζέιμι Λι Κέρτις, επιστρέφει στο θρυλικό ρόλο που την ανέδειξε και ο σκηνοθέτης Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν αναλαμβάνει ξανά τη σκηνοθεσία για τη συνέχεια του αναγεννημένου μύθου, που θα αιματοκυλίσει ξανά την οθόνη.

Η ιστορία ενός μασκοφορεμένου δολοφόνου χωρίς ταυτότητα και χωρίς προφανή κίνητρα για φρικτούς φόνους με ένα μαχαίρι, που επιστρέφει στη γενέτειρά του για να συνεχίσει τις σφαγές που άρχισε σαν παιδί, είναι τόσο λιτή αλλά και τόσο εύστοχη, ώστε να αποκτάει από μόνη της αρχετυπικές διαστάσεις για τα δεδομένα των μύθων του τρόμου. Το «κακό», όπως υπογραμμίζει η μυθολογία του Τζον Κάρπεντερ, δεν βρίσκονταν μακριά μας αλλά είχε αναγεννηθεί ανάμεσά μας.

Η ανάγκη του κοινού για επιστροφή σε διαχρονικές ιστορίες τρόμου, μάς φέρνει τη συνέχεια της ιστορίας του Μάικλ Μάγιερς, ενός ανθρώπου χωρίς ταυτότητα και πρόσωπο, ο οποίος επιστρέφει για να συνεχίσει το έργο της αέναης σφαγής.

Η «Νύχτα με τις Μάσκες» (1978), η πρώτη ταινία της σειράς slasher ταινιών τρόμου κάτω από το όνομα «Halloween» είχε μια αλληγορική διάσταση σχετικά με το «αναίτιο κακό» και γέννησε μια ολόκληρη μυθολογία τρόμου που γέμισε τις κινηματογραφικές αίθουσες με χιλιάδες απομιμήσεις στις επόμενες δεκαετίες. Όμως ο βασιλιάς του slasher, ο Μάικλ Μάγιερς επιστρέφει στο θρόνο του και αυτήν τη φορά είναι πολύ οργισμένος.

Στην προηγούμενη ταινία, η ηρωίδα (Λόρι Στρόουντ) μαζί με την κόρη και την εγγονή της, παγίδεψαν το μασκοφόρο τέρας, και το εγκλώβισαν στο υπόγειο, ωστόσο τα βαριά τραύματα που της προκάλεσε ο αιώνιος βασανιστής της, την έστειλαν εσπευσμένα στο νοσοκομείο. Αλλά όταν ο Μάγιερς καταφέρνει να απελευθερωθεί από την παγίδα, το τελετουργικό λουτρό αίματος συνεχίζεται και όλη η γειτονιά, μαζί με αρκετούς επιζήσαντες του αιμοδιψούς σφαγέα, έχει ξεσηκωθεί ενάντια στο ασταμάτητο τέρας.

Οι τρεις γυναίκες αποφασίζουν να πάρουν τα πράγματα στα χέρια τους, σχηματίζοντας έναν άγρυπνο όχλο που θέλει να κυνηγήσει το τέρας που της έκλεψε τη νιότη και τη στοιχειώνει κάθε μέρα έκτοτε και να τον σκοτώσει μια για πάντα.

Η σύνθετη ιστορία του ανεπίλυτου τραύματος και της γυναικείας ενδυνάμωσης προκάλεσε κύματα ενθουσιασμού στους οπαδούς του Halloween, από την πρεμιέρα της ταινίας στο φετινό φεστιβάλ κινηματογράφου Βενετίας.

Η ιστορία γράφεται ξανά με τρόπο ευρηματικό και ο «μετρ του αίματος» Τζον Κάρπεντερ δίνει ξανά τις ευλογίες του και τις μουσικές του ιδέες στο τραπέζι καθώς δίνει νέα πνοή στο κλασικό, ανατριχιαστικό μουσικό θέμα που παραμένει ένα από τα πιο διαχρονικά score στην ιστορία του κινηματογράφου.

Ο Ντέιβιντ Γκόρντον Γριν ήταν η φυσική επιλογή για να καθίσει ξανά στην καρέκλα του σκηνοθέτη. Όπως δήλωσε ο παραγωγός της ταινίας: «Ξέραμε ότι ο Ντέιβιντ έκανε καταπληκτική δουλειά και μας χάρισε μια σπουδαία ταινία, αλλά η υποδοχή που επιφύλαξε το κοινό ήταν θαυμάσια. Ήταν τόσο ικανοποιητικό να βλέπεις όχι μόνο τους φανατικούς οπαδούς να ευχαριστιούνται, αλλά και ένα ευρύτερο κοινό να αγκαλιάζει με θέρμη την ταινία».

Η φετινή ταινία (Halloween Kills) όπως και η επόμενη που θα κλείσει την τριλογία (Halloween Ends) διαδραματίζεται σε μια μόνο νύχτα. Πλέον, η Λόρι (Τζέιμι Λι Κέρτις) δεν παλεύει μόνη της αλλά έχει και έναν μεγάλο αριθμό ανθρώπων στο πλευρό της- όλοι τους έχουν καταφέρει να επιζήσουν από τον παρανοϊκό φονιά. Όλοι οι χαρακτήρες της νέας ταινίας συνδέονται με τον Μάγιερς και αυτό θα τους φέρει στο δρόμο του αληθινού κακού.

Οι δημιουργοί της ταινίας επένδυσαν στην πλούσια κληρονομιά της ταινίας. Η αναβίωση του πατρικού σπιτιού όπου έδρασε το 1978 ο Μάγιερς και η επιστροφή βασικών χαρακτήρων στο σενάριο κλείνουν το μάτι στην μυθολογία του Κάρπεντερ. Επιπλέον, η εκδικητική οργή που εξαπολύουν οι θαμώνες του τοπικού μπαρ και το ανθρωποκυνηγητό των εξαγριωμένων κατοίκων που είναι στο κατόπι του μασκοφόρου φονιά, κρύβει μια ευρηματική αμφισημία για τη φύση του κακού και για το «τέρας» που κρύβει ο άνθρωπος μέσα του.

Από τις 21 Οκτωβρίου στους κινηματογράφους.