Όταν το έντερό σας δεν είναι ευχαριστημένο με αυτό που φάγατε για πρωινό, μεσημεριανό ή βραδινό, σας «δείχνει» την ενόχλησή του. Υπάρχει πράγματι μια συντριπτική ποσότητα πληροφοριών για το τι πρέπει να κάνετε – και τι να αποφύγετε – για να φροντίσετε το πεπτικό σας σύστημα, όπως αναφέρει το vita.

Αλλά ο δρ Tim Spector, καθηγητής γενετικής επιδημιολογίας στο Kings College του Λονδίνου, γνωρίζει το κοινό μυστικό για να βελτιώσετε την εύρυθμη λειτουργία του εντέρου φυσικά με μία μικρή αλλά ισχυρή αλλαγή στην διατροφή σας.

Το υγιές έντερο θέλει… ποικιλία

Στρέφεται συγκεκριμένα, σε μια μελέτη που δημοσιεύθηκε από την Αμερικανική Εταιρεία Μικροβιολογίας. Στα πλαίσια αυτής, εξετάστηκαν 11.000 μικροβιώματα του εντέρου και τα αντίστοιχα ερωτηματολόγια διατροφής, με την ομάδα των ερευνητών να παίρνει ένα.. ανεκτίμητο μάθημα για την υγεία του εντέρου.

«Αποδείχθηκε ότι οι άνθρωποι που είχαν το πιο υγιές έντερο, ήταν οι άνθρωποι που έτρωγαν περισσότερους από 30 διαφορετικούς τύπους φυτικών ινών σε μία εβδομάδα» εξηγεί ο δρ Tim Spector.

Στο πρώτο άκουσμα, οι τριάντα διαφορετικοί τύποι φυτικών ινών μπορεί να ακούγονται πολλοί αλλά ο δρ Tim Spector εξηγεί ότι είναι πιο εύκολο από όσο νομίζετε. «Μπορείτε να φάτε καρύδια, σπόρους ή και δημητριακά ολικής αλέσεως. Μπορεί να είναι ένα βότανο, ένα μπαχαρικό. Επομένως, δεν είναι τόσο δύσκολο όσο δεν μένετε στον ίδιο τύπο καθημερινά» εξηγεί.

Έτσι, αν τρώτε βούτυρο ξηρών καρπών και φρυγανιά ολικής αλέσεως για πρωινό, ακολουθούμενη από μια σαλάτα στο μεσημεριανό γεύμα και κάποια πίτσα με κουνουπίδι για δείπνο, έχετε καταναλώσει τουλάχιστον μισή ντουζίνα διαφορετικών τύπων φυτικών ινών σε λιγότερο από 24 ώρες.

Εάν είστε νέοι στον κόσμο της πεπτικής υγείας, επικεντρωθείτε στην ποικιλία των τροφών που τρώτε. Το μικροβίωμα του εντέρου σας θα «ανθίσει».