Μέχρι το τέλος του 2022 το νέο λιμάνι της Πάτρας και οι χώροι μπροστά από αυτό, αναμένεται να έχουν γεμίσει από μετανάστες και το προσφυγικό να έρθει και πάλι στο προσκήνιο για την καθημερινότητα αυτής της πόλης, σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό από ότι πριν.

Αυτό αναφέρουν οι πληροφορίες που έχουν φτάσει από τα κεντρικά της Αθήνας στους υπεύθυνους για τη φύλαξη και τη διαχείριση του νέου λιμανιού, δίνοντας σήμα στο λιμενικό, αλλά και στην αστυνομία που είναι υπεύθυνη για τους χώρους έξω από τη λιμενική ζώνη να είναι σε ετοιμότητα.

Η νέα έξαρση του προσφυγικού στην Πάτρα σχετίζεται με τα όσα έγιναν στο Αφγανιστάν και την άνοδο των Ταλιμπάν στην εξουσία, αλλά και τις ροές των προσφύγων που μέσα από τα κυκλώματα διακίνησης μεταναστών, καταφέρνουν και βρίσκουν τρόπους στο να εισχωρήσουν στη χώρα.

Παρά τα όσα λέγονται στις τηλεοράσεις για τους φράκτες, την ενίσχυση της φύλαξης στα σύνορα του Έβρου και όλα τα σχετικά τα οποία έχουν να κάνουν με τα μέτρα που πράγματι έχουν παρθεί για την αντιμετώπιση της νέας διαφαινόμενης προσφυγικής κρίσης.

Όμως φαίνεται ότι τα κυκλώματα διακίνησης γνωρίζουν τρόπους και πρόσωπα για να πετυχαίνουν τον σκοπό τους. Έτσι ένα μεγάλο μέρος των μεταναστών που εισχωρούν παράνομα στην χώρα θα βρεθούν μέσα στο επόμενο διάστημα στην πύλη του νέου λιμανιού της Πάτρας που παραμένει μία από τις κύριες εξόδους για διαφυγή προς την Δύση, μέσα από τα πλοία της γραμμής Πάτρα – Ιταλία.

Τι ισχύει μέχρι τώρα

Μέχρι ώρας πάντως οι παραπάνω εκτιμήσεις δεν επιβεβαιώνονται. Η πίεση προς το λιμάνι της Πάτρας από τους μετανάστες είναι ελεγχόμενη. Ο αριθμός των μεταναστών που ζουν στα πρώην εργοστάσια της Ακτής Δυμαίων είναι κοντά στα 200 άτομα.

Οι μετανάστες αυτοί έχουν χωριστεί σε δύο ομάδες, σε αυτούς που διαμένουν στον Λαδόπουλο και σε αυτούς που βρίσκονται στο πρώην εργοστάσιο της Πειραϊκής Πατραϊκής. Ο χωρισμός έχει γίνει και υπό την έμμεση ώθηση της αστυνομίας, έτσι ώστε οι ομάδες αυτές να μην προχωρούν σε επεισόδια μεταξύ τους.

Οι εξορμήσεις των ομάδων αυτών προς το λιμάνι είναι μεν συχνές, έχουν έναν μαζικό χαρακτήρα όμως αποκρούονται από το λιμενικό, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν δημιουργούνται προβλήματα στην ομαλή λειτουργία του λιμανιού και ειδικότερα στα φορτηγά. 

Όμως δεν υπάρχει μεγάλη πίεση. Αν οι εκτιμήσεις που έρχονται από την Αθήνα οι πιέσεις αυτές θα γίνου αισθητές από τα τέλη του 2021 με αρχές του νέου έτους. Σε μία περιοχή στην οποία είναι να γίνουν αρκετά έργα για την αναβάθμιση της νότιας Πάτρας, αλλά και επενδύσεις στον ιδιωτικό τομέα.