Το μεγαλύτερο «κρασάρισμα» από την εποχή που έγινε προσβάσιμο σε κάθε άνθρωπο στον πλανήτη, πίσω το 2006, «ζει» σήμερα Δευτέρα το Facebook, καθώς και οι υπόλοιπες πλατφόρμες που βρίσκονται υπό την ιδιοκτησία του.

Λίγο μετά τις 6:30 το απόγευμα της Δευτέρας, όσοι Έλληνες χρήστες επιχείρησαν να μπουν στο social μέσο για να δουν τις ενημερώσεις ή τα μηνυματά τους στο Messenger, βρέθηκαν αντιμέτωποι με το μήνυμα: «Δεν είναι δυνατή η πρόσβαση σε αυτό τον ιστότοπο» και κάπου εκεί, ξεκίνησε το χάος!

Όσοι μάλιστα είναι χρήστες κι άλλων πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης και αναζήτησαν σε αυτές τρόπο επικοινωνίας, γνώρισαν νέες «δυσάρεστες» εκπλήξεις, καθώς τόσο το Instagram όσο και το WhatsApp ξεκίνησαν να αντιμετωπίζουν - ταυτόχρονα με το Facebook - το ίδιο πρόβλημα. Όσοι επιχειρούσαν να συνδεθούν μέσω υπολογιστή, απλά έβλεπαν το μήνυμα «Site down», ενω στις κινητές συσκευές αδυνατούσαν να δουν ενημερώσεις και νέα μηνύματα. Το κοινό όλων αυτών των πλατφορμών είναι πως, απλά, ανήκουν στην ίδια «οικογένεια», αυτή του Facebook.

Η κατάσταση αυτή έχει ήδη κρατήσει περισσότερες από δυο ώρες, ενώ o λόγος για την αιτία του κρασαρίσματος δεν έχει αποσαφηνιστεί. Ίσως ένα μήνυμα που εμφανίστηκε στις οθόνες κάποιων χρηστών και το οποίο ανέφερε «5xxx Server Error» ενδέχεται να «δείχνει» πρόβλημα στον κεντρικό σέρβερ στο Μένλο Παρκ της Καλιφόρνια.

Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, πως η ιστοσελίδα Down Detector - η οποία αιχνεύει τέτοιου τύπου κρασαρίσματα σε μεγάλες ιστοσελίδες βάσει αναφορών από τους χρήστες - ανέφερε νωρίτερα σήμερα βλάβες, κυρίως σε πυκνοκατοικημένες περιοχές όπως η Ουάσινγκτον και το Παρίσι, ωστόσο όσο περνούσε η ώρα, τα προβλήματα επεκτείνονταν και σε άλλα μέρη του κόσμου.

Το πρώτο «χτύπημα» από το Facebook για την κατάσταση που διαμορφώθηκε από το απόγευμα της Δευτέρας και συνεχίζεται μέχρι αυτή την ώρα, ήρθε από τον υπέυθυνο επικοινωνίας Άντι Στόουν, ο οποίος έγραψε στο (μόνο διαθέσιμο) Twitter λίγο μετά τις 7 ώρα Ελλάδας: «Γνωρίζουμε ότι ορισμένοι χρήστες αντιμετωπίζουν πρόβλημα πρόσβασης στις εφαρμογές και τα προϊόντα μας. Δουλεύουμε για να επαναφέρουμε τα πράγματα στο φυσιολογικό το συντομότερο δυνατό και ζητούμε συγγνώμη για την όποια ταλαιπωρία».

Από την πλευρά του, το Twitter, βρήκε την ευκαιρία να τρολάρει την κατάσταση και να «υποδεχτεί» τον χαμό που έγινε στη δική του πλατφόρμα με αφορμή τα «κρασαρίσματα» των ανταγωνιστών του, με το λιτό «Γειά κυριολεκτικά σε όλους», καθώς οι περισσότεροι χρήστες έχουν στραφεί σε αυτό τις τελευταίες ώρες.