Έτοιμοι να παραδώσουν πινακίδες είναι ένα μεγάλο ποσοστό οδηγών ταξί, εφόσον δουν τις αυξήσεις που αναμένονται στο πετρέλαιο και στην βενζίνη, να εφαρμόζονται στην πράξη και τα καύσιμα για το όχημα τους ανέβουν στο… Θεό!

Ήδη οι αυξήσεις μέσω των ανατιμήσεων που έχουν γίνει από τις αρχές του 2021 είναι μεγάλες και μία περαιτέρω αύξηση των καυσίμων, όπως αναμένεται, θα έκανε απαγορευτική την μετακίνηση τους, πόσο μάλλον από τη στιγμή που τα δεδομένα για τη δουλειά που έχουν σε καθημερινή βάση δεν έχουν αλλάξει.

Η αύξηση των καυσίμων, με την ενέργεια να οδηγεί το κύμα ακρίβειας που έρχεται, τείνει να γίνει το βασικότερο έξοδο πλέον για ένα ταξί που για να κάνει σωστά τη δουλειά και να ελπίζει σε ένα μεροκάματο θα πρέπει να κινείται και να μην μένει κολλημένο στη πιάτσα.

«Πλέον δεν θα συμφέρει να βγαίνεις στους δρόμους και να κυκλοφορείς για να βρεις πελάτη» μας έλεγε ο Χρήστος Νικολακόπουλος,  επαγγελματίας οδηγός που κάνει χρόνια αυτό το επάγγελμα. «Με τις αυξήσεις που έρχονται στα καύσιμα θα είναι ασύμφορο, ενώ την ίδια στιγμή θα έχει δεκάδες υποχρεώσεις για να πληρώσει στις οποίες δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί».

Σύμφωνα με τους επαγγελματίες οδηγούς ταξί η καραντίνα και το lockdown συνεχίζεται για το επάγγελμα τους από την άποψη ότι η ύφεση που έφερε η εμφάνιση της πανδημία όχι μόνο παραμένει, αλλά έχει τάσεις για μεγαλύτερη «διασπορά».

Από τον Μάρτιο του 2020 και μετά η πτώση στον τζίρο των ταξί έχει φτάσει στο 50% και σε ορισμένους μήνες το 60%. Μια μικρή ανάκαμψη υπήρξε το διάστημα του Ιουνίου – Ιουλίου, όμως τίποτα σημαντικό μπροστά στην γενικότερη κάμψη της δουλειάς τους.

«Το μεροκάματο για μία βάρδια δεν ξεπερνάει σχεδόν ποτέ τα 30 ευρώ. Κινείται κατά μέσο όρο στα 20 με 25 ευρώ. Για να φτάσει ένας οδηγός ταξί να βγάλει ένα 50άρικο θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 15 ώρες την ημέρα μπροστά από το τιμόνι.

Πλέον ας μην γελιόμαστε. Οι περισσότεροι από τους οδηγούς ταξί συνεχίζουν και κάνουν αυτό το επάγγελμα επειδή δεν έχουν κάτι άλλο να κάνουν. Όμως αν οι τιμές του πετρελαίου και της βενζίνης φτάσουν σε μία αύξηση που ξεπεράσει το 30%, όπως λέγεται, τότε οι οδηγοί ούτε αυτό δεν πρόκειται να γλιτώσουν". 

Ενάντια στην μικρομεσαία επιχειρηματικότητα

Το χειρότερο από όλα είναι δεν ότι δεν υπάρχει στον ορίζοντα μία προοπτική για τη βελτίωση της κατάστασης.

«Δεν μου αρέσει η πολιτική, ούτε ασχολούμαι. Όμως δεν μπορώ να μην πω ότι ακολουθείται μία τακτική που είναι ενάντια στην μικρομεσαία επιχειρηματικότητα και στην οικογενειακή επιχείρηση.

Μας θέλουν όλους να κατεβάσουμε τα ταξίμετρα από τα αμάξια μας, να βάλουμε λουκέτο στα μαγαζιά μας, να παραδώσουμε βιβλία για να γίνουμε στελέχη πολυεθνικών και ξένων εταίρων που έρχονται για να επενδύσουν στην χώρα.

Πού είναι όμως αυτές οι επενδύσεις και οι θέσεις εργασίας; Ο κόσμος που μη αντέχοντας θα κλείσει την επιχείρηση που τον έτρεφε όλα αυτά τα χρόνια είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα βγει στην ανεργία, παρά θα βρει μια δουλειά για να εργαστεί».