Η Πάτρα είναι αρκετά χρόνια πίσω σε ότι αφορά τον τουρισμό. Οι φορείς της και κυρίως ο δήμος της την έχει αποκλείσει από τη "βαριά" βιομηχανία αυτής της χώρας που δεν είναι άλλη από τον τουριστικό κλάδο.

Την ίδια ώρα που δεκάδες μέρη της ηπειρωτικής Ελλάδας αναπτύσσουν στο έπακρο τις ελάχιστες δυνατότητες που έχουν για να προσελκύσουν επισκέπτες και το καταφέρνουν μετατρέποντας τα μειονεκτήματα τους σε πλεονεκτήματα, η Πάτρα ακόμα και αυτά τα λιγοστά βήματα που κάνει μπρος, τα κάνει λάθος. Τα κάνει χωρίς σχεδιασμό και χωρίς στρατηγική.

Διαβάστε παρακάτω και θα καταλάβετε γιατί λέμε τα παραπάνω. Το τελευταίο διάστημα είχαμε ορισμένες μαρτυρίες από Πατρινούς που είτε φιλοξενούν συγγενικά τους πρόσωπα από το εξωτερικό για λίγες μέρες στην Πάτρα, είτε έχοντας προχωρήσει το θέμα της βραχυχρόνιας μίσθωσης έχουν έρθει σε επαφή με άτομα από το εξωτερικό που περνούν για λίγο από την αχαϊκή πρωτεύουσα στο πλαίσιο των διακοπών τους στην Ελλάδα. 

Χωρίς ξένα η ιστοσελίδα του δήμου

Οι Πατρινοί αυτοί μας είπαν ότι τα άτομα από το εξωτερικό ρωτούσαν να μάθουν πληροφορίες και πράγματα για την Πάτρα που αφορούν ζητήματα της καθημερινότητας τους στην πόλη, αλλά και μέρη που θα μπορούσαν να επισκεφτούν.

Για παράδειγμα, ρωτούσαν να μάθουν διάφορες πληροφορίες για τα δημοτικά πάρκινγκ, έτσι ώστε να αφήνουν τα οχήματα τους εκεί και να μην χρειάζεται να μπαίνουν με αυτά στο κέντρο.

Οι συμπολίτες σκέφτηκαν να τους καθοδηγήσουν δίνοντας τους να μπουν στην επίσημη ιστοσελίδα του δήμου που ως γνωστόν ανανεώθηκε πρόσφατα και άλλαξε εντελώς. Οι αρμόδιοι όμως που την κατασκεύασαν ξέχασαν μία σημαντική λεπτομέρεια.

Η ιστοσελίδα είναι μόνο στα ελληνικά και έτσι δεν δίνεται η δυνατότητα σε κανέναν ξένο επισκέπτη να μπει και να πάρει χρήσιμες πληροφορίες για την καθημερινότητα του στην πόλη. Ούτε καν αγγλικά δεν υπάρχουν στην σελίδα του δήμου.

Όμως και για τον ξένο επισκέπτη που ενδιαφέρεται να επισκεφτεί αξιοθέατα και μέρη της Πάτρας, τα πράγματα δεν είναι και τόσο πιο εύκολα, αν θελήσει να μάθει πληροφορίες από το διαδίκτυο.

Η νέα σελίδα για τον τουρισμό

Η σελίδα explore.patras.gr που βγήκε στον «αέρα» πριν από μερικές μέρες (όταν η τουριστική σεζόν δηλαδή ήταν ήδη στο τέλος της) έχοντας ως θεματική της την εξερεύνηση της Πάτρας και απευθύνεται στους ξένους επισκέπτες, έχει και αυτή ένα σοβαρό μειονέκτημα.

Τα θέματα της είναι γραμμένα μόνο στα ελληνικά και στα αγγλικά! Κατά συνέπεια οι Γερμανοί που αποδεδειγμένα έχουν τα μεγαλύτερα ποσοστά επισκεψιμότητας στην περιοχή της Δυτικής Ελλάδας και οι περισσότεροι από αυτούς (τοπικιστές όπως είναι) δεν γνωρίζουν και κυρίως δεν ξέρουν να διαβάζουν αγγλικά, δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν.

Τα ίδια ισχύουν και για τους Ρώσους, τους δεύτερους καλύτερους "πελάτες" της περιοχής πριν από την πανδημία, για τους Ιταλούς (υπάρχει η σύνδεση με αγορά αυτή και λόγω του λιμανιού της Πάτρας), αλλά και γενικότερα για τον οποιοδήποτε επισκέπτη που αποφασίζει να έρθει ή έστω να περάσει λίγες μέρες από τις διακοπές του στην αχαϊκή πρωτεύουσα.

Κι ρωτάμε εμείς αντικειμενικά, με βάση τη λογική: Μια σελίδα που φτιάχνεται για να αναδείξει την τουριστική δυναμική της Πάτρας και απευθύνεται κυρίως σε ξένους τουρίστες που έρχονται στην πόλη, δεν θα έπρεπε να είναι φτιαγμένη σε τουλάχιστον τέσσερις – πέντε γλώσσες;


Πρόχειρα και επιπόλαια

Όλα αυτά βέβαια οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η Πάτρα αντιμετωπίζει το θέμα του τουρισμού, από κάθε πλευρά, με μια προχειρότητα και έναν επιπόλαιο τρόπο.

Έναν τρόπο που δεν δίνει τα ανάλογα αποτελέσματα και από ότι φαίνεται δύσκολα θα δώσει στο μέλλον, παρά τις τεράστιες δυνατότητες που υπάρχουν, αλλά και τις μεγάλες επενδύσεις που γίνονται και είναι να γίνουν από τους ιδιώτες στον ξενοδοχειακό τομέα.

Η πόλη και ειδικότερα ο δήμος, οφείλει να αντιμετωπίσει τον τουρισμό με την ανάλογη σοβαρότητα. Διαφορετικά δύσκολα θα δούμε εξωγενές χρήμα να εισρέει στο εσωτερικό της τοπικής οικονομίας. Με ότι αυτό συνεπάγεται.