Από 15% έως και 30% κυμάνθηκε η πτώση στα εμπορικά καταστήματα της Πάτρας κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων και το γεγονός αυτό δυσκολεύει σε μεγάλο βαθμό την λειτουργία αρκετών μαγαζιών που βρίσκονται με το ένα πόδι στο κλείσιμο.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις την μεγαλύτερη πτώση στο λιανικό εμπόριο την είχαν τα καταστήματα ρουχισμού και υποδημάτων, δηλαδή τα μαγαζιά αυτά που συνήθως στις εκπτώσεις είχαν την περισσότερη κίνηση.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη μέσα στους επόμενους μήνες πάνω από πέντε καταστήματα του είδους αναμένεται να προχωρήσουν σε λουκέτο, ενώ κάποια άλλα ετοιμάζονται να αλλάξουν δραστηριότητα, βλέποντας ότι δεν υπάρχει στον ορίζοντα ούτε τον φετινό χειμώνα μία κατάσταση ανάκαμψης.

Είναι χαρακτηριστικό πως ακίνητα που ήταν για αρκετό καιρό ξενοίκιαστα και στα οποία λειτουργούσαν μαγαζιά με διάφορα είδη ρουχισμού (γυναικεία ρούχα κυρίως, αθλητικά, παιδικά κτλ) τα οποία έχουν κλείσει εδώ και χρόνια, στις θέσεις τους ανοίγουν ή ήδη έχουν ανοίξει μανάβικα, κρεοπωλεία ή ακόμα και μίνι μάρκετ.

Γενικότερα πλέον στην αγορά της πόλης, ακόμα και στο ιστορικό κέντρο ή σε δρόμους που ήταν κάποτε κομβικοί στην εμπορική ζωή της Πάτρας, υπάρχει μια σαφής στροφή της επιχειρηματικότητας και ειδικότερα στον χώρο του λιανικού εμπορίου, στο τρόφιμο.

Η τάση αυτή που ξεκίνησε από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης αναμένεται να γίνει πιο έντονη το επόμενο διάστημα, μετά δηλαδή από την εποχή της πανδημίας.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο

Ρόλο φυσικά σε αυτό έχει παίξει η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου που ειδικότερα στο τομέα της ένδυσης, εμφάνισε κατά την διάρκεια της πανδημίας μια άνοδο που έφτασε το 100%.

Με λίγα λόγια το παραδοσιακό εμπόριο, με το μικρομεσαίο μαγαζί με τα ρούχα, ανδρικά, γυναικεία ή ακόμα και παιδικά, περνάει μία κρίση μεγάλη από την οποία κανείς δεν ξέρει αν ποτέ θα συνέλθει.

Την ίδια ώρα, το ανησυχητικό είναι ότι τα περισσότερα από τα εμπορικά καταστήματα που έχουν κλείσει, τα ακίνητα στα οποία στεγάζονταν, παραμένουν ξενοίκιαστα εδώ και πάνω από μία πενταετία.

Τα λουκέτα άλλωστε που συναντάει κανείς στους κεντρικούς δρόμους και στις συνοικίες της Πάτρας σε αρκετές των περιπτώσεων είναι περισσότερα από τα μαγαζιά που λειτουργούν.