Η καλοκαιρινή τουριστική χρονιά για το 2021 έχει τελειώσει, το σύνολο σχεδόν των ξενοδοχείων της Αχαΐας – αυτά τουλάχιστον που λειτουργούν μόνο το καλοκαίρι – έχουν σταματήσει και αυτό που μένει από τον απόηχο αυτής της σεζόν είναι ότι ο τουρισμός για την περιοχή μας στηρίχτηκε και φέτος περισσότερο στους Έλληνες, παρά στους ξένους.

Αυτό ήταν κάτι το αναμενόμενο από την αρχή της τουριστικής σεζόν εξαιτίας της πανδημίας και τις πτώσεις που έχει φέρει αυτή στις επιβατικές αεροπορικές πτήσεις πάνω στις οποίες στηρίζεται ο εξωτερικός τουρισμός.

Όμως και ο εσωτερικός τουρισμός μπορεί να πήγε καλύτερα από τον εξωτερικό, ωστόσο, κρίνοντας από τις κρατήσεις που είχαν τα ξενοδοχεία της περιοχής μέσα από τα προγράμματα του κοινωνικού τουρισμού, οι επιδόσεις της Αχαΐας σε σύγκριση με άλλα μέρη της ηπειρωτικής Ελλάδας, δεν είναι και τόσο ενθαρρυντικές.

Έχουμε και λέμε λοιπόν. Περισσότερη κίνηση στον εσωτερικό τουρισμό, με χαμηλές πάντα επιδόσεις και ελάχιστη κίνηση στον εξωτερικό τουρισμό, έστω και οι επισκέπτες ήταν περισσότεροι από το περασμένο καλοκαίρι.   

Ποιο είναι το αποτέλεσμα για τον τουρισμό και τα ξενοδοχεία της Πάτρας και της Αχαΐας; Μάλλον αρνητικό. Οι Έλληνες που μας προτίμησαν είναι ελάχιστοι σε σύγκριση με τις άλλες περιοχές, ενώ οι ελάχιστοι ξένοι επισκέπτες που ήρθαν φέτος στην Δυτική Ελλάδα, ακόμα και αυτοί κατέλυσαν στα ξενοδοχεία της Ηλείας και όχι της Αχαΐας.

Έτσι και αλλιώς, ο τουρισμός και ο ξενοδοχειακός κλάδος δεν μπορεί να κρατηθεί από το εγχώριο συνάλλαγμα που είναι συγκεκριμένο και έχει όρια. Χωρίς τους ξένους τουρίστες, σύμφωνα με τους ξενοδόχους και παράγοντες της τουριστικής αγοράς, δεν μπορεί να μιλάμε για τουριστική ανάκαμψη.

Η χρονιά του 2021 ήταν μία επέκταση του 2020 και σίγουρα θα συμπεριληφθεί στο σκοτεινό διάστημα για τον τουρισμό της πανδημίας. Ζητούμενο για τους ξενοδόχους και τους ανθρώπους που ασχολούνται με τον τουρισμό είναι από την νέα σεζόν να επιστρέψει στα ταμεία τους το ξένο συνάλλαγμα που χάθηκε σε αυτή την διετία.

Ταυτόχρονα θα πρέπει να βρεθούν οι κατάλληλες λύσεις που θα φέρουν την αντίστοιχη βελτίωση των υπηρεσιών των τουριστικών επιχειρήσεων, αλλά και την τουριστική αναβάθμιση της Πάτρας και της Αχαΐας για να αποκτηθεί η δυναμική έτσι ώστε να έρθουν στην περιοχή μας επισκέπτες με μεγαλύτερες οικονομικές δυνατότητες σε σύγκριση με αυτούς που έρχονταν πριν από το 2019.